top banner adv

بلاک‌تریس یک ربات هوش مصنوعی برای شبکه بیت کوین ساخته است

بلاک‌تریس یک ربات هوش مصنوعی برای شبکه بیت کوین ساخته است
0
بازدید : 7412

اسکن و تحلیل یک بلاک چین با توجه به ذخیره هزاران هزار آدرس و میلیون‌ها تراکنش می‌تواند امر چالش‌برانگیزی باشد. این کار امر طاقت‌فرسا و زمان بری است و اکنون یک استارتاپ در حوزه هوش مصنوعی با ربات جدید خود قصد دارد این امر را در شبکه بیت کوین به کاری آسان تبدیل کند. شرکت بلاک تریس (Blocktrace) امیدوار است که با ربات رابی (Robby) بتواند فرایند تحلیل بلاک چین را سریع‌تر کند و کشف روندها و ناهنجاری‌ها را آسان‌تر کند.

بیشتر بخوانید : پلتفرم آوی قصد دارد تا زمان به روزرسانی مرج وام گیری اتریوم را متوقف کند

بیشتر بخوانید : اعلام آمادگی صرافی کوینکس برای مذاکره با هکرها

رابی؛ ربات هوش مصنوع شبکه بیت کوین

به گزارش دی‌کریپت، بلاک تریس در سال 2018 توسط شان مگرودر، مهندس نرم‌افزار راه‌اندازی شد. گفتنی است که مگرودر کار کردن در شرکت چینالسیس را نیز در سابقه خود دارد. بلاک تریس یک سرویس تحلیلی بلاک چین مبتنی بر هوش مصنوعی است و همان‌طور که اشاره شد از یک ربات چت به نام رابی برای تعامل با داده‌های شبکه بیت کوین استفاده می‌کند.

باید اشاره داشت که بر اساس مصاحبه اخیر مدیرعامل این استارتاپ با رسانه دی‌کریپت، دلیل آغاز پروژه رابی با شبکه بیت کوین، بزرگ بودن و تاریخچه این نمونه است. وی در این باره اشاره داشت که بیت کوین یک پروژه عالی برای کار بلاک تریس است و احتمالاً همیشه در دسترس خواهد بود.

بنا بر داده‌های مگرودر، کپی از داده‌های بلاک چین بیت کوین در پایگاه داده بلاک تریس وجود دارد. برنامه این پلتفرم با بهبودی که توسط لایه هوش مصنوعی به آن اضافه شده است به کاربران اجازه می‌دهد تا از آن به‌عنوان دستیار مجازی استفاده کرده و سؤال بپرسند.

بیشتر بخوانید : سهام شرکت Bakkt در بورس نیویورک (NYSE) لیست می‌شود

بیشتر بخوانید : امکان دریافت وام در بازی اکسی اینفینیتی فراهم شد

مطلب مفید: CFTC چیست؟ آشنایی با کمیسیون معاملات آتی کالا

باید اشاره داشت که رابی بر پایه مدل زبان طبیعی (natural language) ساخته شده است. این مدل یک نوع هوش مصنوعی است که طراحی شده تا زبان انسان را درک و پردازش کند. بدین ترتیب، کاربران می‌توانند از آن برای اطلاعات خاص درباره تراکنش‌ها و … سؤال کنند. چنین کاری صرفه‌جویی زیادی در زمان ایجاد می‌کند.

مگرودر توضیح داد که هدف بلاک تریس آن است که به تحلیلگران و کاربران اجازه دهد تا از تکنولوژی توسعه‌یافته توسط OpenAI برای یافتن آدرس‌های بیت کوین و شناسایی تراکنش‌های داخل شبکه استفاده کنند و در جستجوی خود دقت و جزئیات بسیار بالاتری را شاهد باشند.

وی اشاره داشت که در عوض نیاز داشتن به مهندس داده یا ترجمه زبان طبیعی به کوئری‌های SQL، رابی از قبل بر مدل داده تعلیم دیده و می‌تواند به‌سرعت نتایج را برای کاربر پیدا کند. مگرودر افزود که این فرایند بسیار بهینه‌تر است و نیازی نیز به تمرین مداوم مهندس‌های داده ندارد.

باید گفت که رابی در حال حاضر در نسخه بتا به سر می‌برد اما انتظار می‌رود که در ماه‌های آتی شاهد نسخه عمومی آن باشیم. قابل‌توجه است که پیش از راه‌اندازی آن برای عموم، ربات چت بلاک تریس در اختیار یک گروه کوچک برای آزمایش قرار خواهد گرفت. مگرودر در این باره گفت:

«باید اطمینان حاصل کنیم که رابی پایدار است و هنگام انتشار عمومی دچار مشکل نمی‌شود. باید مطمئن باشیم که سؤال‌هایی از ربات پرسیده می‌شوند که ما قبلاً از آن پرسیده‌ایم. این انتظار می‌رود که رابی با جستجوگر سنتی بلاک چین مقایسه شود و دید که آیا اطلاعات دریافتی آن درست خواهد بود یا خیر. در همین راستا دو گزینه برای آن انتخاب کرده‌ایم که کاربران می‌توانند برای کمک به بهبود ربات از آن‌ها استفاده کنند.»

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x