top banner adv

در پی موفقیت هارد فورک شانگهای، قیمت اتریوم قله ۲۰۰۰ دلاری را فتح کرد

در پی موفقیت هارد فورک شانگهای، قیمت اتریوم قله ۲۰۰۰ دلاری را فتح کرد
0
بازدید : 6803

قیمت اتریوم در واکنش به موفقیت به‌روزرسانی شاپلا و فعال شدن قابلیت برداشت اتریوم‌های استیک شده در شبکه به رالی صعودی چند وقت اخیر خود ادامه داد و موفق شد سطح 2000 دلاری را فتح کند. بنا بر داده‌ها، دومین ارز دیجیتال برتر بازار، با رشد 10 درصدی در شبانه‌روز گذشته در محدوده 2100 دلاری در حال معامله است.

بیشتر بخوانید : دولت بایدن با رمزارزها و بازار بورس چه خواهد کرد؟

رالی صعودی قیمت اتریوم

بیشتر بخوانید : سناتور سینتیا لومیس به اظهارات هیلاری کلینتون واکنش نشان داد

به نقل از کوین دسک، به‌روزرسانی شاپلا که با نام هارد فورک شانگهای نیز شناخته می‌شد، ادامه‌دهنده مسیر تغییر مکانیسم اجماع اتریوم به گواه سپرده‌گذاری با نام مرج بود. مرج در ماه سپتامبر در شبکه راه‌اندازی شد و مکانیسم شبکه را از گواه کار به سپرده‌گذاری تغییر داد. با این حال، در آن زمان قابلیت برداشت اتریوم‌های سپرده‌گذاری شده در شبکه وجود نداشت. از روز گذشته اما و با اضافه شدن هارد فورک شانگهای، این قابلیت نیز به شبکه اتریوم اضافه شد.

بیشتر بخوانید : انتقال بلاک چین بلدکس از اثبات کار به اثبات سهام و ایجاد اکوسیستمی برای dApps

در هفته‌های منتهی به هارد فورک شانگهای، شاهد پیش‌بینی‌های مختلفی نسبت به قیمت اتریوم بودیم. برخی معتقد بودند که این قابلیت و رهاسازی اتریوم‌ها می‌تواند باعث افزایش فشار فروش و سقوط قیمت شود. از سویی دیگر، برخی اشاره داشتند که اثر فروش بسیار ناچیز خواهد بود و شاهد رشد قیمت اتریوم خواهیم بود.

در همین راستا، دیگو مونیکا، مدیر پلتفرم Anocharge در مصاحبه‌ای پس از به‌روزرسانی اتریوم توضیح داد که از نظرش سرمایه‌گذاران نسبت به قفل کردن و سپرده‌گذاری دارایی‌های خود در شبکه اکنون راحتی بیشتری دارند. اتفاقی که منجر به کاهش موجودی نیز می‌شود. وی اشاره داشت که درون زنجیره نقدینگی زیادی وجود دارد. مونیکا افزود:

«علاوه بر آن، با هر به‌روزرسانی موفق در شبکه اتریوم، تقاضا برای آن بیشتر می‌شود. این دو دلیل مهم‌ترین فاکتورهایی هستند که اجازه سقوط سنگین قیمت اتریوم را نمی‌دهند.»

بیشتر بخوانید : قطعی های پایان ناپذیر سولانا؛ روز گذشته شبکه به مدت 3 ساعت آفلاین شد

مطلب مفید: بیکاسو بایننس (Bicasso) چیست؟ آشنایی با هوش مصنوعی NFT ساز

وی اشاره داشت که اعتبارسنج‌هایی که به دنبال خروج و برداشت سرمایه‌های خود هستند باید عضو صف خروج شوند. درنتیجه آن سرمایه‌گذاران سازمانی حداقل در حال حاضر هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند و رفتاری خنثی از خود نشان می‌دهند.

در همین راستا، تحلیلگران بسیاری اشاره داشته‌اند که عملکرد قیمت اتریوم در هفته‌های آتی نزدیک به هارد فورک شانگهای وابستگی کمی به تکنیکال نمودار خواهد داشت و بیشتر به ریسک‌های واقعی این به‌روزرسانی ارتباط خواهد داشت.

اگر محیط معاملاتی شاهد فروش دارایی‌های ریسکی باشد، سرمایه‌گذاران ممکن است اتریوم‌های خود را از استیک خارج کنند تا ریسک زیان را کاهش دهند. در همین حین، سرمایه‌گذاران سازمانی نیز عجله‌ای برای ورود به بازار و خرید نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید : بیل میلر : همه بانک های بزرگ سرمایه گذاری مالک بیت کوین یا چیزی شبیه به آن هستند

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.                   

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x