وکیل FTX: سم بنکمن فرید برای شرکت آلامدا دسترسی مخفی به این صرافی ایجاد کرده بود

خانهاخباروکیل FTX: سم...

آنچه می‌خوانید...

پس از گذشت چند ماه از فاجعه صرافی FTX، اتفاقات پیرامون آن به نظر تمامی ندارد و وکیل این صرافی به‌تازگی اشاره داشته است که سم بنکمن فرید، مدیرعامل سابق این صرافی رمز ارزی از گری وانگ، هم‌بنیانگذار FTX خواسته بوده تا یک راه سری ایجاد کند که از طریق آن شرکت آلامدا بتواند 65 میلیارد دلار سرمایه کاربران را وام بگیرد.

به نقل از کوین گیپ، اندرو دیتدریک، وکیل صرافی FTX به‌تازگی گفته است که سم بنکمن فرید از گری وانگ که خود به دلیل نقش داشتن در فروپاشی صرافی گناهکار شناخته شده بوده است، خواسته تا با انجام چنین کاری راه را برای قرض گرفتن آلامدا بدون نیاز به مجوز فراهم کند.

دسترسی سری آلامدا به سرمایه کاربران صرافی FTX

دیتدریک به دادگاه ورشکستگی صرافی در دلاور (Delaware) آمریکا گفت که وانگ این در پشتی را با درج یک عدد واحد در میلیون‌ها خط کد صرافی ایجاد و یک مسیر اعتباری از FTX به آلامدا بدون رضایت مشتریان ایجاد کرد. وی همچنین افزود که محدودیت این مسیر اعتباری نیز 65 میلیارد دلار بوده است.

گفتنی است که قبل از این ادعاها، اتهامات مشابهی از سمت نهاد CFTC به مؤسس‌های این صرافی رمز ارزی زده شده بود اما اشاره نشده بود که چه مقدار از سرمایه کاربران در اختیار آنها بوده است.

مطلب مفید: معرفی موقعیت‌های شغلی حوزه فین‌تک (FinTech) یا فناوری مالی

در همان زمان، گزارش‌هایی منتشر شد که ادعا می‌کرد سم بنکمن فرید 10 میلیارد دلار بین دو شرکت جابه‌جا کرده است و 2 میلیارد دلار نیز در این فرایند حساب نشده است. گفتنی است که بنکمن فرید در هفته‌های گذشته تمامی ادعاها و اتهامات مربوط به ایجاد یک در پشتی و راه سری میان دو شرکت را رد کرد.

وکیل صرافی FTX در ادامه صحبت‌های خود به دادگاه گفت که آلامدا از 65 میلیارد دلار سرمایه برای خرید هواپیما، املاک، برگزاری مهمانی‌ها و همچنین اهدای مبالغی به احزاب سیاسی استفاده کرده است. داده‌های دادگاه نشان می‌دهد که سم بنکمن فرید 40 میلیون دلار را در 9 ماه صرف هتل‌ها، مسافرت، غذا و خرید آیتم‌های لاکچری کرده است.

کارمندان FTX در باهاماس مزایایی از جمله سفر رایگان به هر نقطه از جهان در دفتر FTX داشتند. تنها چند ماه قبل از اعلام ورشکستگی FTX، میلیون‌ها دلار صرف غذا و سرگرمی شد. گفتنی است که بنکمن فرید اخیراً و به دنبال تصمیم طلبکاران پلتفرم برای دریافت سهام رابین‌هود وی به ارزش 450 میلیون دلار درخواستی را دادگاه ارائه داده تا مانع این اتفاق شود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان