یک رای‌گیری حاکمیتی برای تصمیم‌گیری در رابطه با هک بی ان بی چین انجام خواهد شد

خانهاخباریک رای‌گیری حاکمیتی...

آنچه می‌خوانید...

اخیرا یکی از بزرگترین حملات هکری سال جاری انجام شد و پل میان زنجیره‌ای بی ان بی چین هک شد. به دنبال این هک، فعالیت بی ان بی چین برای ساعاتی متوقف شد. حالا توسعه‌دهندگان این شبکه قصد دارد رای‌گیری حاکمیتی در رابطه با سرنوشت توکن‌های مسروقه انجام دهد.

روز پنجشنبه، یک هکر ناشناس تقریبا 560 میلیون دلار بایننس کوین را از پل میان زنجیره‌ای توکن هاب بی ان بی چین به سرقت برد. به گفته شرکت امنیتی SlowMist، هکر موفق شده تا بیش از 100 میلیون دلار از این مبلغ را به شبکه‌های دیگر منتقل کند. با این حال، هنوز 430 میلیون دلار توکن BNB در آدرسی در شبکه بی ان بی چین نگهداری می‌شود.

- Advertisement -

فرد مهاجم موفق شد از آسیب‌پذیری امنیتی برای جعل فرایند security proofs استفاده و از این طریق، به وجوه قفل‌شده در پل توکن هاب دست پیدا کند. فرایند security proofs در زنجیره بی ان بی چین برای راستی آزمایی تمامی درخواست‌های برداشت در پل توکن هاب مورد نیاز است.

همانطور که گزارش دادیم، در واکنش به این حمله، تیم توسعه بی ان بی چین، فعالیت این بلاکچین را متوقف کرد و از تمامی 44 نود اعتبارسنج خواست تا فعالیت‌های خود را به حالت تعلیق درآورند. توسعه‌دهندگان بی ان بی چین ساعاتی پیش در پستی وبلاگی اعلام کردند این کار، برای جلوگیری از انتقال وجوه مسروقه به سایر شبکه‌ها و پس گرفتن توکن‌ها انجام شده است.

تیم توسعه بی ان بی چین در این رابطه اظهار داشت:

کار آسانی نبود چراکه بی‌ان‌بی چین در حال حاضر 26 اعتبارسنج فعال و در مجموع 44 اعتبارسنج در مناطق مختلف دارد. ما با این کار توانستیم ضرر را به حداقل برسانیم.

در حالی که شبکه بی ان بی چین از جابجایی بیشتر وجوه منتقل‌شده به آدرس هکر جلوگیری کرده است، توسعه‌دهندگان برای تصمیم‌گیری نهایی در رابطه با این توکن‌ها رای‌گیری حاکمیتی انجام خواهد داد. بر اساس پست وبلاگی، جامعه بی ان بی چین در رابطه با فریز کردن وجوه مسروقه در آدرس هک و یا سوزاندن آنها تصمیم خواهد گرفت.

علاوه بر این، در این رای‌گیری حاکمیتی جامعه در رابطه با پاداش ده درصدی مبلغ مسروقه به فردی که فرد مهاجم را معرفی کند تصمیم‌گیری خواهد شد. همچنین قرار است پاداش کشف آسیب‌پذیری در شبکه بی ان بی چین تا 1 میلیون دلار افزایش یابد.

اخبار تکمیلی در رابطه با هک پل میان زنجیره‌ای توکن هاب بی ان بی چین متعاقبا به اطلاع شما عزیزان خواهد رسید.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان