رقیب جدی اتریوم و سولانا؛ اکوسیستم NFTهای کاردانو قدرتمندتر از همیشه

خانهاخباررقیب جدی اتریوم...

آنچه می‌خوانید...

در سال‌های اخیر، بازار NFTها رشد قابل‌توجهی داشته و ارزش آن میلیارد دلاری شده است. با این حال به نظر می‌رسد هنوز تا اوج آن فاصله زیادی داشته باشیم. باید اشاره داشت که پیش‌بینی‌ها برای ارزش این بازار در  سال 2028 نزدیک به 122 میلیارد دلار است. در حال حاضر دو شبکه اصلی در فضای NFTها اتریوم و سولانا هستند اما به نظر کاربران باید خود را برای رقیب جدید یعنی کاردانو آماده کنند. بر اساس داده‌ها، اکوسیستم NFTهای کاردانو، سومین بازیکن بزرگ بازار است.

به نقل از ambcrypto، پلتفرم تحلیلی دپ رادار در ماه اکتبر 2022 گزارشی منتشر کرد و اشاره داشت که NFTهای کاردانو سومین پروتکل بزرگ بازار هستند. در آن زمان، شبکه به‌روزرسانی مورد انتظار واسیل را تکمیل کرد. به لطف این به‌روزرسانی، شاهد افزایش قابل‌توجه کیف پول‌های منحصربه‌فرد و فعال در شبکه کاردانو بودیم.

بر اساس داده‌ها، NFTهای این شبکه در 30 روز گذشته رشد خوب 40 درصدی در حجم معاملات را داشته است و اکنون حجم معاملات بازار NFT این شبکه به اوج 11.2 میلیون دلاری رسیده است.

NFTهای کاردانو

کاردانو که با مقیاس‌پذیری و ثبات شناخته می‌شود، با مجموعه CaranoKidz وارد دنیای NFTها شد. در حالی که این مجموعه هیچ کاربرد واقع نداشته، کاربران همچنان می‌توانند با استفاده از توکن ADA به خرید و فروش آن بپردازند. پس از این مجموعه و آغاز قرارگیری NFTها بر بستر شبکه، پروژه‌های بیشتری راه خود را به کاردانو باز کردند. باید اشاره داشت که کاردانو برای عبور از اتریوم و سولانا هنوز راه زیادی در پیش دارد اما نمی‌توان رشد مثبت و پایدار NFTهای آن را نادیده گرفت.

اتریوم مدت زیادی است که به‌تنهایی بر رتبه نخست NFTها تکیه زده است. با این حال، افزاش کارمزدها و شلوغی شبکه باعث شده تا بسیاری از پروژه‌های این شبکه به دنبال بلاک چین‌های جایگزین باشند. سولانا از سویی دیگر، ارزان‌تر است و سرعت بسیار بالایی نیز نسبت به اتریوم دارد اما یکی از مشکلات آن قطعی و اختلال‌های مکرر شبکه است.

مطلب مفید: ارز دیجیتال Wojak چیست و آینده آن چگونه خواهد بود؟

ورود کاردانو به دنیای NFTها، مزیت‌های منحصربه‌فرد خود را دارد. این شبکه حتی در حوزه NFTها نیز تمرکزش را بر سازگاری و پایداری گذاشته است. در کنار آن‌ها، توکن‌های دیجیتالی کاردانو از قابلیت‌های مهم دیگری نیز بهره‌مند هستند. برای مثال، کاربران می‌توانند بدون نیاز به قراردادهای هوشمند در  این شبکه NFT بسازند. کارمزدها برای NFTها بسیار پایین است و می‌توان با تنها پرداخت یک کارمزد، چندین تراکنش را ثبت کرد.

باید دید که آیا در آینده، این قابلیت‌ها می‌توانند به کاردانو کمک کنند تا جای رقبای خود را در صنعت NFTها بگیرد یا خیر. قابل‌توجه است که در ماه‌های آخر سال 2022 و اوایل 2023، علاقه کاربران به NFTهای این شبکه کاهش داشته است اما از ماه مارس به بعد، سرمایه‌گذاران دوباره به سمت این اکوسیستم و NFTهای آن هجوم آورده‌اند.

NFTهای کاردانو

باید اشاره داشت که شرکت توسعه‌دهنده کاردانو نیز برای عقب نماندن از رقابت در حوزه NFTها تمام تلاش خود را کرده است. در یکی از آخرین اقدامات، این شرکت خبر از راه‌اندازی کیف پول Lace داد. کاربران با استفاده از این کیف پول می‌توانند به ارسال و دریافت دارایی‌های دیجیتال کاردانو بپردازند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان