top banner adv

رشد ۳۰۰ درصدی بیت کوین در سال منتهی به هاوینگ قبلی؛ تکرار تاریخ در سال ۲۰۲۳؟

رشد ۳۰۰ درصدی بیت کوین در سال منتهی به هاوینگ قبلی؛ تکرار تاریخ در سال ۲۰۲۳؟
0
بازدید : 9538

پیش‌بینی‌ها حاکی از به کف رسیدن قیمت بیت کوین در سال جدید میلادی است. بر اساس تاریخچه قیمت، بیت کوین در سال منتهی به هاوینگ قبلی خود ۳۰۰٪ افزایش یافته است و در صورت تکرار تاریخ، ممکن است شاهد رشد چشمگیر این ارز در سال جاری باشیم.

بیشتر بخوانید : با رونمایی از دو مدرک در پرونده SEC، مدیرعامل ریپل از آشکار شدن حقیقت می‌گوید

به گزارش کوین تلگراف، روز گذشته رکت کپیتال، تحلیلگر مطرح در توییتی از احتمال رشد بیت کوین در سال جاری خبر داد.

احتمال رشد در سال منتهی به هاوینگ بیت کوین وجود دارد

رکت کپیتال با تحلیل چرخه‌های چهار ساله بازار بیت کوین که با هاوینگ همزمان می‌شود، معتقد است احتمال به کف رسیدن قیمت در سال 2023 وجود دارد.

به عقیده این تحلیلگر، با توجه به اینکه هاوینگ بعدی در سال 2024 انجام خواهد شد، طی 12 ماه آتی شاهد کف قیمت بیت کوین خواهیم بود و پس از آن، با نزدیک شدن به موعد نهایی نصف‌شدن پاداش بلاک‌ها، روند صعودی قوت خواهد گرفت. بنابراین، در سال جاری سومین کندل و در سال آینده، چهارمین کندل این چرخه چهارساله تشکیل خواهد شد.

رکت کپیتال در این رابطه می‌گوید:

کندل سوم، کندلی است که به کف رسیدن قیمت در چرخه چهارساله بیت کوین را نشان می‌دهد. اما هنوز هم می‌تواند روند صعودی مناسبی ایجاد کند.

در صورت تکرار تاریخ، احتمالا شاهد رشد چشمگیر بیت کوین در سال منتهی به هاوینگ و همزمان با ثبت‌شدن سومین کندل در نمودار چرخه‌ای بیت کوین خواهیم بود:

کندل 3 در سال 2015 با رشدی 234 درصدی همراه بود و همین کندل در سال 2019، 316% افزایش یافت. بنابراین، با ثبت کندل سوم در سال 2023، ممکن است رشدی فراتر از تصور بسیاری از سرمایه‌گذاران را شاهد باشیم.

نمودار چرخه‌های چهارساله بیت کوین
نمودار چرخه‌های چهارساله بیت کوین

علاوه بر این، برخی از داده‌های درون زنجیره‌ای (آنچین) نیز از احتمال صعود بیت کوین در سال جاری خبر می‌دهند. یکی از این داده‌ها، مربوط به نسبت زیان تحقق نیافته‌ای است که توسط هولدرهای بیت کوین نگهداری می‌شود. در حال حاضر، این شاخص همچنان در مرحله «کاپیتولاسیون» قرار دارد.

بیشتر بخوانید : پالیگان از تعمیر و همگام‌سازی مجدد شبکه بتا zkEVM خبر داد

نمودار نسبت سود یا زیان تحقق نیافته هولدرهای بیت کوین
نمودار نسبت سود یا زیان تحقق نیافته هولدرهای بیت کوین

گیم آف تریدز (Game of Trades) تحلیلگر مطرح در توییتی در این رابطه نوشت:

این زمان‌ها (هنگامی که بیت کوین در مرحله کاپیتولاسیون قرار دارد) سودآورترین موقع برای خرید بیت کوین بوده است. سود و زیان تحقق نیافته همچنان در مرحله کاپیتولاسیون قرار دارد.

بحران اقتصادی شدید در راه است

علیرغم پیش‌بینی‌های صعودی، فاکتورهای مربوط به اقتصاد کلان کنونی ممکن است تا حدودی روند صعودی دارایی‌های دیجیتال را متوقف کنند.

با توجه به اینکه فدرال رزرو آمریکا همچنان برای کاهش تورم، نرخ بهره را افزایش می‌دهد، نگرانی‌های زیادی در رابطه با پیامدهای سیاست‌های طولانی‌مدت وجود دارد.

بیشتر بخوانید : TUSD با عبور از تتر به بزرگ‌ترین جفت ارز معاملاتی بیت کوین در بایننس تبدیل شد

تحلیلگرانی از جمله نیک گرلی (Nick Gerli)، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت Reventure Consulting معتقدند آنچه در گام بعدی احساسات را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد، تورم نیست بلکه رکود است.

گرلی در تاریخ 10 ژانویه نموداری از روند پس‌انداز در آمریکا را به اشتراک گذاشت و نسبت به تکرار بحران مالی جهانی که در سال 2008 اتفاق افتاد هشدار داد.

بیشتر بخوانید : گری گنسلر درباره رویکرد SEC نسبت به رمز ارزها شهادت می‌دهد

نمودار نرخ پس‌انداز آمریکایی‌ها
نمودار نرخ پس‌انداز آمریکایی‌ها

وی در این رابطه نوشت:

بیشتر بخوانید :  دامیننس بیت کوین به پایین‌ترین حد خود در 4 سال اخیر سقوط کرد

نرخ پس‌انداز به 2.2% کاهش یافته که پایین‌ترین سطح تاکنون است. این آمار به این معنی است که آمریکایی‌ها در حال بی‌پول شدن هستند. آخرین باری که این نرخ در چنین سطوح پایینی قرار داشت به سال 2006-2007 برمی‌گردد؛ درست قبل از بحران مالی جهانی. هشدار رکود بزرگ؛ انتظار کاهش شدید قدرت خرید در سال 2023 را داشته باشید.

امروز داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکا نیز منتشر خواهد شد و باید ببینیم بیت کوین، چه واکنشی نسبت به این آمار نشان خواهد داد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

9
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x