افزایش 1 درصدی تورم آمریکا در ماه ژوئن چه تاثیری بر بیت کوین خواهد گذاشت؟

خانهاخبارافزایش 1 درصدی...

آنچه می‌خوانید...

مصرف کنندگان و خرج کنندگان در آمریکا ماه مه توانستند برای مدتی از افزایش قیمت ها خلاصی پیدا کنند اما ماه گذشته سیل جدیدی از فشارهای اقتصادی و بالا رفتن شاخص قیمت مصرف کننده باعث شد تا تورم در آمریکا به بیشترین حد خود در 40 سال گذشته برسد. در ماه ژوئن شاخص قیمت مخارج مصرف شخصی به محدوده 6.8 درصدی رسید که نرخ تورم را به بالاترین حد خود از سال 1982 تاکنون رساند. رشد تورم تا ماه ژوئن به طور قابل توجهی از پیش بینی های وال استریت نیز فراتر رفت.

علاوه بر آن، آمار اداره کار آمریکا از شاخص قیمت مصرف کننده عدد 9.1 % را نشان داد. به نظر می‌رسد دلیل این اتفاقات، وام های ایجاد شده و داده شده و همچنین خرج کردن تریلیون ها دلار در دو سال گذشته بوده است. ب

- Advertisement -

ا کاهش تولید ناخالص داخلی در سه ماهه اول و دوم سال 2022، تمام آن پول ها به دنبال جبران کاهش تولید کالاها و خدمات مصرف شده است. در همینن حین فدرال رزرو باری دیگر و به منظور جلوگیری از افزایش تورم، نرخ بهره را افزایش داد که باعث افزایش قیمت بیت کوین نیز شد.

با افزایش قیمت ها سرمایه گذاران به دنبال پناهگاه هستند

تورم آمریکا در ماه آوریل از کنترل خارج شده بود و Fatherly در گزارشی عنوان کرد که 99 % از خانواده های آمریکایی به دلیل افزایش قیمت ها در حال ایجاد تغییراتی در عادت های خرج پول خود هستند. پاریجا کاویلانز، خبرنگار CNN در گزارشی گفت که مصرف کنندگان خرج های غیر ضروری خود را کاهش داده‌اند.

فوربز نیز می‌گوید که مردم میزان میزان غذا خوردن خود را کاهش داده، خریدها را به صورت عمده ای انجام می‌دهند و به برندهای معقول  تر از نظر قیمتی روی آورده‌اند. مدیران صندوق های سرمایه گذاری و بازنشستگانی که به خدمات و هزینه های ثابت خود متکی هستند نیز به دنبال راه هایی برای عبور از حباب پولی این چرخه هستند.

نظرسنجی گروه مالی Global Atlantic از سرمایه‌گذاران بازنشسته نشان داده که از هر 5 مشارکت کننده، 3 نفر در سال جاری مقابله با تورم را یک چالش جدی می‌دانند. سرمایه گذاران بیت کوین از ابتدای پیدایش این ارز دیجیتال آن را به عنوان یک محافظ در برابر تورم می دیدند و این دیدگاه تا به امروز نیز ادامه دارد. با این حال باید گفت که همه سرمایه گذاران چنین دیدگاهی ندارند.

مطلب مفید: سختی استخراج (Mining Difficulty) چیست ؟ هرآنچه که باید بدانید

در ماه مه، تیلور لاک، خبرنگار Fortune گزارشی از تحلیلگران بنک آف آمریکا تهیه کرد که در آن بیت کوین را به عنوان یک دارایی ریسکی و نه ابزاری برای مقابله با تورم می‌دیدند. در ماه ژوئن، شرکت NextAdvisor در گزارشی به همبستگی بیت کوین و بازار سهام اشاره کرد و گفت که سقوط گسترده این ارز در سال جاری نشان دهنده آن است که نمی‌توان از بیت کوین به عنوان پوششی برای ریسک های دلار استفاده کرد. این افراد ممکن است خیلی زود نتیجه گیری کرده باشند. چرا که نیل پاتل از MotleyFool معتقد است که این تحلیل ها افق زمانی اهمیت دارد.

صعود بیت کوین علیرغم تورم بالا

بیت کوین به نظر می‌رسد که با واکنش  مثبت به محدوده 17 تا 20 هزار دلاری در فاز تشکیل کف قیمتی قرار گرفته باشد. پس از تشکیل چندین سقف و کف بالاتر در هفته های اخیر، بازار نیز قدرت خوبی از خود نشان داده که بیانگر تشکیل شدن یک روند صعودی حداقل در کوتاه مدت است.

آیا این اتفاقت فقط یک تصادف همزمان با افزایش قیمت ها آن هم در حالی است که عوامل نامرتبط در اینجا نقش دارند؟ یا افزایش تورم منجر به افزایش قیمت بیت کوین شده است؟ از لحاظ تاریخی، قیمت این کوین رابطه نزدیکی با افزایش قیمت ها دارد.

یک نگاه به نمودار قیمت بیت کوین در نمای 10 ساله در کنار نرخ تورم سال به سال، می‌تواند این موضوع را به وضوح نشان دهد. در مقیاس لگاریتمی، یک همبستگی مثبت و قابل توجهی میان قیمت بیت کوین و تورم وجود دارد.

نمودار بیت کوین و تورم
نمودار بیت کوین و تورم

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان