تعداد اوردینالز بیت کوین از مرز 10 میلیون فراتر رفت

خانهاخبارتعداد اوردینالز بیت...

آنچه می‌خوانید...

کاربران بیت کوین به‌تازگی با ثبت رکوردی جدید تعداد کتیبه‌های (Inscriptions) شبکه بیت کوین که با استفاده از پروتکل جدید و محبوب اوردینالز ساخته شده‌اند را به مرز 10 میلیون رساندند. کتیبه‌های اوردینالز بیت کوین از قابلیت‌های جدید و محبوب این شبکه به شمار می‌روند و در حالی به چنین دستاوردی رسیده‌اند که کیسی روردامور، توسعه‌دهنده اصلی پروتکل اوردینالز به‌تازگی از سمت خود به‌عنوان رهبر پروژه کناره‌گیری کرد.

رشد قابل‌توجه کتیبه‌های اوردینالز بیت کوین

به نقل از کریپتوپوتیتو و بنا بر داده‌های پلتفرم تحلیلی Dune، شبکه بیت کوین در زمان نگارش این مطلب بیش از 10 میلیون کتیبه اوردینالز را ثبت کرده است که بیشتر این تعداد در یک ماه گذشته در شبکه ثبت شده‌اند. منظور از یک کتیبه، داده‌هایی است که در بخش داده‌های نمایان تراکنش‌های بیت کوین جای گرفته‌اند. باید اشاره داشت که وجود کتیبه‌ها در بیت کوین همیشه ممکن بوده است اما اوردینالز به کاربران اجازه می‌دهد تا داده‌ها را در یک ساتوشی جدا و قابل‌شناسایی حک کنند.

زمانی که در ماه فوریه، کتیبه‌های اوردینالز برای اولین بار توجهات را به خود جلب کردند، هدف و کاربرد اولیه آن‌ها برای تولید NFTها بود. این موضوع به خودی خود بیت کوین را پس از اتریوم تبدیل به دومین شبکه محبوب برای مبادلات NFT ها کرد.

با این حال، در ماه آوریل کتیبه‌های بیت کوین به‌واسطه بهره‌گیری‌های متفاوت کاربران اهداف دیگری را نیز دنبال کردند. کاربران با استفاده از استاندارد آزمایشی BRC-20 شروع به صدور توکن‌های مختلف بر بستر شبکه بیت کوین کردند. این استاندارد در ابتدا بسیار برای ساخت میم کوین‌ها مورد استفاده قرار گرفت اما اکنون از آن برای میزبانی اولین استیبل کوین مبتنی بر شبکه بیت کوین یعنی Stably USD استفاده می‌شود.

مطلب مفید: بریکس چگونه قدرت ایالات متحده را کاهش خواهد داد؟

پس از رونمایی از آن در اوایل ماه مارس، استاندارد BRC-20 بعث هجوم کتیبه‌های اوردینالز جدید در ماه آوریل و مه شد. باید اشاره داشت که تغییر دامیننس کتیبه‌های اوردینالز بیت کوین از NFTها به توکن‌های BRC-20 ا می‌توان به‌وضوح در بلاک چین مشاهده کرد.

باید اشاره داشت که تعداد کتیبه‌های ثبت شده در اواخر ماه آوریل و اوایل ماه مه رشد قابل‌توجهی داشته و گاهی در طول چند روز چند برابر نیز شده است. این موضوع باعث شده تا کارمزد مربوط به این تراکنش‌ها بسیار افزایش یابد. تا به امروز، کتیبه‌های اوردینالز درآمد اضافی 44 میلیون دلاری از کارمزدها را برای ماینرهای شبکه بیت کوین به همراه داشته‌اند.

در همین حین، برخی از اعضای جامعه مانند آدام بک، مدیرعامل شرکت بلاک استریم به انتقاد از کتیبه‌های اوردینالز بیت کوین پرداخته‌اند. این افراد معتقدند که کاربرد جدید شبکه و تراکنش‌ها را برای افرادی که قصد دارند از این شبکه برای هدف اصلی آن استفاده کنند، گران کرده است. از سویی دیگر، برخی مانند مایکل سیلور معتقدند که اوردینالز گامی مهم برای نوآوری بیشتر در آینده است. نوآوری که می‌تواند شامل معاملات اوراق بهادار دیجیتال بر بستر بیت کوین شود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان