top banner adv

با عبور بیت کوین از 24000 دلار هدف بعدی قیمت چه سطحی است؟

با عبور بیت کوین از 24000 دلار هدف بعدی قیمت چه سطحی است؟
0
بازدید : 7266

قیمت بیت کوین، باارزش‌ترین ارز دیجیتال موجود در بازار، باری دیگر با رشد قیمتی خود موفق شده سطح 24000 دلاری را حفظ کند. رالی اخیر توجه سرمایه‌گذاران و تریدرهای زیادی را به خود جلب کرد تا سؤال اصلی باقی مانده برای آنها، هدف بیت کوین در روزها و هفته‌های آتی باشد.

تمرکز کمیسیون بورس آمریکا بر دارایی‌های رمز ارزی

بیشتر بخوانید : بازپرداخت وجوه طلبکاران صرافی Mt. Gox پس از یک دهه انتظار

به نقل از کریپتونیوز، کمیسیون بورس آمریکا اخیراً بر تعهد خود در حفاظت از سرمایه‌گذاران و اطمینان از انطباق پلتفرم‌ها و ارزهای دیجیتال با قوانین اوراق بهادار تاکید کرده است. این نهاد در لیست بررسی‌های اولویت‌دار خود در سال 2023 به اهمیت حوزه تکنولوژی و دارایی‌های دیجیتال پرداخت و اشاره داشت که این حوزه تمرکز اصلی کمیسیون بورس خواهد بود.

قابل ذکر است که این نهاد تمرکز خود را بر کارگزاری‌ها و همچنین شرکت‌های مشاوره سرمایه‌گذاری ثبت شده‌ خواهد گذاشت که از این تکنولوژی استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید : صرافی بیترکس گلوبال تمام فعالیت‌های خود را متوقف می‌کند

روز 9 فوریه، کمیسیون بورس آمریکا به شرکت سرمایه‌گذاری پی وارد، از زیرمجموعه‌های صرافی کراکن اتهام زد که سرویس کریپتویی عرضه‌شده آن اوراق بهادار ثبت‌نشده است. در همین راستا صرافی با کمیسیون بورس به توافقی دست یافت و ضمن توقف سرویس خود، 30 میلیون دلار نیز جریمه پرداخت کرد.

گری گنسلر، رئیس این نهاد اشاره داشت که واسطه‌ها و پلتفرم‌های فعال در این فضا باید هنگام عرضه محصولات خود اعمم از سرویس‌های استیکینگ، وام‌دهی و …، از قوانین اوراق بهادار پیروی کنند تا حفاظت لازم برای سرمایه‌گذاران ایجاد شود.

بیشتر بخوانید : آیا کاردانو در مسیر حرکت صعودی اتریوم در سال 2017 قرار گرفته است؟ احتمال جهش چند برابری ADA

گفتنی است که کراکن تنها شرکت رمز ارزی نیست که با اقدامات کمیسیون بورس مواجه شده است. در ژانویه، این نهاد به شرکت نکسو نیز اتهام زد که سرویس وام دهی آن به کاربران آمریکایی ثبت‌نشده است و شرکت باید 22.5 میلیون دلار جریمه پرداخت کند. باید اشاره داشت که در این پرونده نیز نکسو با پذیرفتن جریمه اشاره‌شده، محصول خود را متوقف کرد.

این اقدامات اخیر، تأییدی بر بررسی‌های موشکافانه کمیسیون بورس در صنعت ارزهای دیجیتال با هدف حفاظت درست از سرمایه‌گذاران و انطباق کامل فعالان بازار با قوانین اوراق بهادار است. با رشد و تکامل بیشتر چارچوب قانون‌گذاری، شرکت‌های فعال در این حوزه باید نسبت به توسعه قوانین هوشیار و مطلع باشند تا از خسارات و جریمه‌های مالی در امان باشند.

بیشتر بخوانید : پروژه‌ی جدید کوین بیس: بلاکچین بیس، مجرایی برای انتقال دارایی‌ها

بهترین هتل بحرین بیت کوین می‌پذیرد

هتل نووتل (Novotel) در بحرین، یکی از لاکچری‌ترین و بهترین هتل‌های این کشور اخیراً اعلام کرده است که ارزهای دیجیتال ازجمله بیت کوین را می‌پذیرد تا شاهد حضور این حوزه در امور پرداختی در بخش گردشگری کشور باشیم. باید اشاره داشت که پذیرش ارزهای دیجیتال در شبه‌جزیره عربی و هتل‌های مختلف، اخیراً به امری معمول تبدیل شده و بسیاری معتقدند که این امر باعث پذیرش گسترده بیت کوین در کشورهای عربی خواهد شد.

توییت bitcoin magazine

بر اساس گزارش‌ها، این هتل با سرویس مالی ایزی (Eazy) همکاری کرده است تا به مهمان‌های خود اجازه دهد هزینه‌های اقامت خود را با ارزهای دیجیتال پرداخت کنند. این هتل قصد دارد تا پایانه‌های سفارشی را در سراسر فروشگاه‌های خود راه‌اندازی کند تا این ابتکار را از طریق برنامه بایننس تسهیل کند.

مطلب مفید: هرآنچه باید درمورد دفترچه سفارش ارز دیجیتال (Order Book) و نحوه خواندن آن بدانید!

باید اشاره داشت که این حرکت استراتژیک با مجوز از سمت بانک مرکزی بحرین نیز همراه بوده تا این هتل تبدیل به اولین هتل کشور شود که از پرداخت با ارزهای دیجیتال بهره می‌برد. عمید یزجی (Amid Yazji)، مدیر هتل در بیانیه‌ای ضمن ابراز خرسندی و هیجان خود از این اتفاق توضیح داد:

«با به‌روز ماندن در حوزه فناوری و تحولات آن و تعهد مداوم خود برای ارائه بهترین سطح خدمات به مهمانان محترم، خوشحالیم که اعلام کنیم هتل ما اولین هتل در پادشاهی بحرین و منطقه برای پذیرش بیت کوین و ارزهای دیجیتال در قالب امور پرداختی است.»

با توجه به پذیرش گسترده ارزهای دیجیتال توسط مردم در سراسر دنیا، قیمت دارایی‌های مختلف مانند بیت کوین و دیگر آلت کوین‌ها با رشد همراه بوده و حمایت بیشتری را توسط سرمایه‌گذاران به دست آورده است.

قیمت BTC

بیشتر بخوانید : با دستور دادگاه چانگ پنگ ژائو اجازه ترک آمریکا را نخواهد داشت

قیمت بیت کوین در حال حاضر در محدوده 24600 دلاری قرارگرفته و حجم معاملات آن نیز با رشد 3 درصدی نسبت به‌روز گذشته 38 میلیارد دلار بوده است. قیمت این ارز پس از واکنش به سطح حمایتی 50% فیبوناچی اصلاحی در 23325 دلاری با رشد همراه شد. نگاهی به نمودار نشان می‌دهد که مقاومت بعدی بیت کوین در محدوده 25300 دلاری است و در صورت شکست آن شاهد حرکت به سمت 26000 دلار خواهیم بود.

نمودار بیت کوین

باید اشاره داشت که میانگین متحرک 50 روزه از احتمال رشد قیمت حمایت می‌کند. سرمایه‌گذارانی که علاقه‌مند به ورود هستند و احتمال رشد قیمت را می‌دهند، می‌توانند نگاهی به سطح 24250 دلاری داشته باشند تا در صورت بازگشت بیت کوین به این محدوده وارد معامله خرید شوند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

5
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x