تغییر روند بیت کوین پس از انتشار نرخ تورم؛ آیا رالی صعودی در پیش است؟

خانهاخبارتغییر روند بیت...

آنچه می‌خوانید...

آمار تورم در ماه ژانویه بالاتر از حد انتظار اعلام شد و این موضوع در ابتدا باعث ناامیدی معامله‌گران شد. بااین‌وجود و پس از گذشت چندین ساعت، قیمت بیت کوین در حال ایجاد یک وضعیت تله خرسی پس از یک بازگشت ناگهانی است. حرکت بازگشتی در حالی رخ‌داده است که شاخص دلار به سطوح بالا واکنش داده و شاخص S&P 500 نیز شروعی امیدوارکننده داشته است. بر اساس این آمار، پیش‌بینی رسیدن قیمت بیت کوین به 25 هزار دلار در آینده نزدیک دور از واقعیت نیست.

به نقل از کوین گیپ، بااین‌حال باید اشاره داشت که همبستگی بالای بازار کریپتو با بازار سهام، به دلیل تحت تأثیر قرار گرفتن از طرف عوامل خارجی برای بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار خطرناک است.

در همین حین، بازار کریپتو پس از اقدامات کمیسیون بورس آمریکا و اداره خدمات مالی نیویورک در مورد صرافی کراکن (Kraken) و دلار بایننس (BUSD)، با مشکلاتی مواجه است. هر اقدام جدیدی از طرف نهادهای دولتی آمریکایی علیه این بازار در روزهای آینده، دستاوردهای به‌دست‌آمده بیت کوین از آمار تورم را از بین خواهد برد.

مطلب مفید: فارکس یا ارز دیجیتال؟ کدام بهتر است؟

آیا تغییر روند باعث رشد بیت کوین خواهد شد؟

بر اساس گزارش‌های منتشرشده توسط اداره آمار کار آمریکا، برخلاف انتظار بازار برای اعلام تورم 6.2 درصدی، شاخص تورم همه اقلام پیش از تعدیل فصلی به 6.4 درصد افزایش یافت. درحالی‌که انتظارات سرمایه‌گذاران برآورده نشده است، داده‌های تورم ماه ژانویه کمترین افزایش را نسبت به  12 ماه منتهی به اکتبر 2021 را داشته است.

به‌طورکلی داده‌های تورم برای ماه ژانویه علیرغم رشد جزئی برای بازار ارزهای دیجیتال مثبت در نظر گرفته می‌شود چراکه تغییر روند احتمالی بیت کوین می‌تواند منجر به رالی صعودی و رشد بیشتر در روزهای آتی شود.

ماه گذشته و پس از انتشار داده‌های تورم برای ماه دسامبر 2022، سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال رفتار متناقضی از خود نشان دادند و شاهد از بین رفتن رشد ابتدایی قیمت‌ها در پی سقوط بازار بودیم. علیرغم این اتفاق، در روزهای آینده مشخص شد که داده‌های اقتصاد کلان در حقیقت به نفع بازار کریپتو بوده و شاهد رشد قیمت بیت کوین و دیگر آلت کوین‌ها بودیم.

در همین راستا، روند بازگشتی فعلی نیز می‌تواند مشابه با ماه گذشته باشد و درنهایت منجر به حرکت صعودی بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار شود. گفتنی است که در زمان نگارش این مطلب، قیمت بیت کوین با رشد 3 درصدی نسبت به روز گذشته در محدوده 22200 دلاری معامله می‌شود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان