آیا بازگشت قیمت اتریوم به 1100 دلار یک تله است؟

خانهاخبارآیا بازگشت قیمت...

آنچه می‌خوانید...

در شبانه روز گذشته قیمت اتریوم روند بازگشتی بسیار خوبی را تجربه کرد و با رشد تقریبا 10 درصدی خود به محدوده 1155 دلاری رسید. این اتفاق در حالی رخ داد که در روزهای گذشته اتریوم تا مرز از دست دادن حمایت 1000 دلاری خود نیز پیش رفت. گفتنی است که ترس از رکود اقتصادی آمریکا و ورشکستگی های شرکت های حوزه کریپتو نقش بسزایی در روند نزولی قیمت اتریوم در سال 2022 داشته است.

با توجه به ضعف فاکتورهای اقتصاد کلان، بسیاری پیش بینی می‌کنند که بازگشت اخیر قیمت موقتی و زودگذر خواهد بود. همچنین یکی از فاکتورهای تاثیرگذار در حرکت صعودی اتریوم، حجم پایین معاملات در روز گذشته به دلیل تعطیلی در آمریکا بوده است. علاوه بر آن، داده های درون زنجیره ای حاکی از ورود اتریوم به صرافی ها هستند که خود این توکن را در برابر فروش های احتمالی آسیب پذیر می‌کند.

موجودی اتریوم صرافی ها در نزدیک اوج خود قرار دارد

داده های پلتفرم سانتیمنت نشان می‌دهد که همزمان با سقوط قیمت به محدوده 1000 دلاری، موجودی صرافی ها به صورت پیوسته افزایش داشته است. موجودی اتریوم صرافی ها به بیشترین حد خود در شش ماه اخیر رسیده است که بیانگر دامپ شدن و فروش این ارز توسط سرمایه گذاران است. چنین اتفاقاتی احتمال صعود و بازگشت قیمتی به سطوح بالا را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

سانتمینت در این باره گفت:

«اتریوم های ورودی به صرافی ها بسیار زیاد شده است و موجودی این پلتفرم ها در نزدیکی اوج خود در سال 2022 قرار دارد. زمانی که کوین های قرار گرفته در کیف پول های صرافی ها زیاد می‌شوند، احتمال ریزش و سقوط بیشتر قیمت بالا می‌رود.»

مطلب مفید: آموزش گام به گام تبدیل شدن به توسعه دهنده بلاکچین در سال 2022

فشار کلی بر بازار کریپتو

در حالی که روز گذشته بیت کوین و اتریوم هر دو با افزایش قیمت همراه بودند، همچنان در سال 2022 سقوطی 68 و 56 درصدی را ثبت کرده‌اند. به دلیل مشخص نبودن زمان قطعی راه اندازی مرج و لیکوئید شدن هولدرهای بزرگ سلسیوس و 3AC، اتریوم آسیب بیشتری نیز در بازار نزولی دیده است.

با وجود نرخ افزایشی تورم و ادامه داشتن لیکوئید شدن شرکت های بزرگ در حوزه کریپتو و همچنین احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، تریدرها بیشتر به فروختن کوین های بزرگ علاقه دارند. به همین دلیل می‌توان گفت که روند بازگشتی اخیر اتریوم و بیت کوین موقتی بوده و احتمالا در آینده شاهد سقوط بیشتر این ارزها خواهیم بود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان