top banner adv

به دنبال محبوبیت NFTهای اوردینالز، کارمزد شبکه بیت کوین افزایش یافت

به دنبال محبوبیت NFTهای اوردینالز، کارمزد شبکه بیت کوین افزایش یافت
0
بازدید : 7679

داده‌های اخیر پلتفرم‌های تحلیلی نشان می‌دهند که NFTهای اوردینالز کارمزد تراکنش در شبکه بیت کوین را به بالاترین حد خود از ماه نوامبر 2022 تاکنون رسانده‌اند. بر اساس داده‌ها، کارمزد تراکنش‌ها در شبکه بیت کوین در دو هفته اخیر دو برابر شده است و از 0.77 دلار به 1.95 دلار رسیده است.

به نقل از بین‌کریپتو، میانگین کارمزد تراکنش در شبکه بیت کوین نیز افزایش قابل‌توجهی داشته است و از 0.25 دلار در اواخر ژانویه به 0.73 دلار رسیده است. داده‌های کریپتوکوانت نیز حاکی از  آن است که تراکنش‌های NFTهای اوردینالز فعالیت شبکه را افزایش داده و به محدوده ماه مه 2021 و زمان ممنوعیت کریپتو در چین رسانده است.

کارمزد تراکنش‌های بیت کوین

افزایش محبوبیت NFTهای اوردینالز

باید اشاره داشت که افزایش کارمزد در شبکه بیت کوین با افزایش علاقه کاربران به NFTهای اوردینالز هم‌زمان شده است. گزارشی از صرافی بیتمکس نشان می‌دهد که در فاصله بین 14 دسامبر تا 7 فوریه، بیش از 10 هزار NFT مینت شده است. در این مدت NFTهای اوردینالز حدود 526 مگابایت از فضای بلاک را به خود اختصاص داده و سازندگان تقریباً 6.7 بیت کوین را صرف تراکنش‌های مربوط به اوردینال‌ها کرده‌اند.

مینت NFTهای اوردینالز

گفتنی است که علاقه به NFTها باعث شده ارزش این دارایی‌ها به اوج‌های جدیدی برسد. گزارشی از NFT Now نشان می‌دهد که برخی از این توکن‌ها به دلیل تقاضای بسیار زیاد با قیمت 11 بیت کوین نیز به فروش رسیده‌اند.

بیشتر بخوانید : صرافی FTX مجوز فروش سهام آنتروپیک را دریافت کرد!

بیشتر بخوانید : ربات هوش مصنوعی متا (Meta) در حال طراحی است

مطلب مفید: شناسایی بهترین زمان فروش بیت کوین و ارزهای دیجیتال

در همین حین اما باید اشاره داشت که همه با رشد NFTها در شبکه بیت کوین موافق نیستند. یکی از این افراد رنه پیکهارت، توسعه‌دهنده شبکه لایتنینگ است که اعتقاد دارد مردم در حال هدر دادن فضای ارزشمند بلاک‌ها با تصاویر jpegs هستند.

توییت رنه پیکهارت

بیشتر بخوانید : ارزش کل قفل شده شبکه سولانا سقوط کرد؛ علت چه بود؟

بیشتر بخوانید : هشدار خالق اتریوم درباره استفاده بیش از حد از مکانیسم اجماع شبکه

باید اشاره داشت که نمی‌توان صحبت‌های پیکهارت را نادیده گرفت چراکه NFTهای اوردینالز حدود 70% از کل فضای بلاک بیت کوین را مصرف می‌کنند اما در تراکنش کامل تنها مسئول 3% آن هستند.

سقوط قیمت بیت کوین به زیر 22000 دلار

علیرغم افزایش قابل‌توجه علاقه کاربران و اعضای جامعه به NFTهای اوردینالز در شبکه بیت کوین، قیمت این ارز دیجیتال در روزهای اخیر با روند نزولی همراه بوده و سطح 22000 دلاری را نیز از دست داده است. گفتنی است که سقوط قیمتی این ارز با آغاز اقدامات کمیسیون بورس آمریکا علیه صرافی کراکن هم‌زمانی قابل‌توجهی دارد.

قیمت بیت کوین

علی مارتینز، رئیس بخش اخبار رسانه بین‌کریپتو اشاره داشت که افزایش فشار خرید در بیت کوین با اصلاح فعلی همراه شده است. مارتینز همچنین تایید کرد که تریدرهای فیوچرز در بایننس مشغول خرید در کف بوده‌اند. بر اساس داده‌های وی، حدود 62% از تریدرهای فیوچرز، معامله خرید بیت کوین دارند.

بیشتر بخوانید : صرافی هوبی برای کسب مجوز فعالیت‌های معاملاتی در هنگ کنگ اقدام می‌کند

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x