رشد 100 درصدی قیمت اتریوم کلاسیک در 9 روز اخیر؛ علت چه بود؟

خانهاخباررشد 100 درصدی...

آنچه می‌خوانید...

در چند روز اخیر و همزمان با روند بازگشتی که در بازار شاهد آن بودیم، قیمت اتریوم کلاسیک، نسبت به رقیب خود عملکرد بسیار بهتری داشته و اکنون جفت ارز ETC/ETH نیز در نزدیکی اوج 10 ماهه خود قرار گرفته است.

چرا اتریوم کلاسیک عملکرد بهتری از اتریوم داشته است؟

قیمت اتریوم کلاسیک روز 22 جولای به 27 دلار رسید تا در تنها 9 روز رشد قیمتی 100 درصدی را از محدوده کف 13.3 دلاری ثبت کرده باشد. در همین مدت قیمت اتریوم رشدی 64 درصدی را ثبت کرده و اکنون در محدوده 1550 دلاری معامله می‌شود.

مقایسه نمودار اتریوم کلاسیک و اتریوم
مقایسه نمودار اتریوم کلاسیک و اتریوم

گفتنی است که رشد قیمتی اتریوم در چند روز اخیر یکی از بهترین عملکردها در میان بازار ارزهای دیجیتال بوده است و بسیاری دلیل آن را به روزرسانی مهم شبکه در ماه سپتامبر می‌دانند.

توییت جرمی گاردنر

این به روزرسانی که با نام مرج نیز شناخته می‌شود، قرار است شبکه اتریوم را از الگوریتم اثبات کار به اثبات سهام منتقل کند. در همین راستا شاهد جایگزینی ماینرهای شبکه با استیک کننده ها خواهیم بود. نتیجه این کار خروج ماینرها از شبکه اتریوم و مهاجرت به شبکه هایی خواهد شد که همچنان از اثبات کار بهره می‌برند.

اتریوم کلاسیک نزدیک ترین طراحی شبکه را به اتریوم دارد چرا که در حقیقت میراثی از  شبکه اتریوم است که در پی هارد فورکی در سال 2016 به وجود آمد. بدین ترتیب، کارشناسان معتقدند که با انتقال اتریوم به اثبات سهام، ماینرهای این شبکه به اتریوم کلاسیک به عنوان اولین جایگزین روی خواهند آورد و احتمالا دلیل این رشد قیمتی نیز همین موضوع است.

مطلب مفید: آیا به زودی بلاکچین غیرسازگار با EVM از بلاک چین سازگار با EVM پیشی خواهد گرفت؟

دیدگاه نزولی در نمودار ETC

از نظر تکنیکالی، ETC تحت فشار میانگین متحرک 200 روزه خود در محدوده 27.3 دلاری قرار گرفته است. این ارز روز 19 جولای و در نزدیکی این موج مقاومتی با اصلاح سنگینیمواجه شد و شاهد بزرگ ترین حجم معاملات اتریوم کلاسیک در یک سال اخیر بودیم. علاوه بر آن، در ناحیه اصلاحی شاهد سطح 38.2 % فیبوناچی اصلاحی نیز هستیم که بر اهمیت این مقاومت افزوده است.

تحلیل نمودار ETC
نمودار ETC

در حال حاضر اتریوم کلاسیک در محدوده ثابت 22 تا 25 دلاری در حال نوسان است و شرایط نمودار مایل به ریزش بیشتر است چرا که RSI نیز در محدوده اشباع خرید قرار گرفته که معمولا پس از آن شاهد اصلاحی از قیمت هستیم. در مسیر نزولی هدف اتریوم کلاسیک میانگین 50 روزه در 19 دلار است. از سویی دیگر نیز با خروج قیمت از محدوده ثابت و شکست 25 دلار و میانگین 200 روزه، شاهد رالی صعودی به سمت 30 دلار خواهیم بود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان