رشد 150 درصدی قیمت ETHPoW؛ احتمال اصلاح قیمت گسترده وجود دارد

خانهاخباررشد 150 درصدی...

آنچه می‌خوانید...

در حالی که فورک اثبات کار اتریوم پس از راه‌اندازی دچار حمله شد و توکن ETHPoW در بازه‌ای سقوطی وحشتناک را تجربه کرد، این توکن به تازگی بیش از 150% رشد کرده است. علاوه بر این، هش ریت شبکه ETHW نیز رشد چشمگیری را تجربه کرده که نشان می‌دهد فورک اثبات کار بیش از پیش مورد استقبال ماینرها قرار گرفته است.

آیا با تله گاوی مواجه هستیم؟

ETHW هشت روز پس از حمله به فورک اثبات کار اتریوم، بیش از 150 درصد رشد کرد و روز گذشته به 10.30 دلار رسید. این اتفاق نشان می‌دهد که معامله‌گران حمله اخیر را نادیده گرفته و به پایداری طولانی مدت ETHPoW به عنوان یک پروژه بلاکچین اعتماد کرده‌اند.

- Advertisement -

اما از منظر تکنیکال، افزایش قیمت ETHW با حجم معاملات ضعیفی همراه بوده است. به عبارت دیگر، همان‌طور که داده‌های Bitfinex در نمودار زیر نشان می‌دهد، معامله‌گران کمتری در هشت روز گذشته با معاملات خود به افزایش قیمت توکن ETHPoW دامن زده‌اند.

نمودار قیمت روزانه ETHW/USD؛ منبع: TradingView

واگرایی فزاینده بین افزایش قیمت ETHW و کاهش حجم معاملات نشان می‌دهد که علاقه معامله‌گران به توکن ETHPoW در حال کاهش است. به عبارت دیگر، احتمال اصلاح قیمت ETHW در روزهای آینده وجود دارد.

این «واگرایی نزولی» (bearish divergence) توسط یک خط روند نزولی پشتیبانی می‌شود که از 2 سپتامبر به عنوان عامل مقاومتی در مسیر ETHW عمل کرده است.

با توجه به نمودار چهار ساعته زیر، این احتمال وجود دارد که معامله‌گران، ETHW خود را در حوالی مقاومت مذکور به فروش برسانند. علاوه بر این، رشد قیمت روز گذشته تا حوالی این خط روند متوقف شده و همین باعث شده تا احتمال اصلاح قیمت گسترده وجود داشته باشد.

نمودار قیمت چهار ساعته ETHW/USD؛ منبع: TradingView

با این تفاسیر، احتمالا در کوتاه مدت عملکرد ETHW نزولی خواهد بود و احتمالا با ریزشی 25 درصدی، تا محدوده 8 تا 9 دلاری سقوط خواهد کرد.

رشد هش ریت ETHPoW

در یک اتفاق امیدوارکننده‌تر، هش ریت شبکه ETHPoW پس از هک قرارداد هوشمند آن به طور قابل توجهی بهبود یافته است و از 29.44 هش بر ثانیه در 19 سپتامبر به 48.48 هش بر ثانیه در 27 سپتامبر افزایش یافته است. البته هش ریت کنونی هنوز هم حدود 40% با اوج 79.42 تراهش بر ثانیه فاصله دارد.

با این وجود، افزایش نرخ هش به این معنی است که استخراج‌کنندگان بیشتری پس از جدا شدن از زنجیره اثبات سهام اتریوم (PoS) در 15 سپتامبر، به شبکه ETHPoW ملحق شده‌اند. بر روی کاغذ، هرچه تعداد ماینرها افزایش یابد، امنیت شبکه در مقابل حملات مختلف نظیر حملات 51 درصدی افزایش می‌یابد.

همزمان با رشد هش ریت، ارزش کل قفل‌شده توکن ETHW در روزهای اخیر به شدت رشد کرده و در چهار صرافی غیرمتمرکز برتر این شبکه، به 66548 واحد ETHW رسیده است. جالب است بدانید بیش از 50% از این توکن‌ها در صرافی UniWswap، فورک صرافی معروف یونی سواپ در شبکه اثبات سهام اتریوم نگهداری می‌شود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان