رشد ۱۵۰ درصدی قیمت توکن تراست ولت طی ۶ روز؛ علت چه بود؟

خانهاخباررشد ۱۵۰ درصدی...

آنچه می‌خوانید...

توکن تراست ولت (TWT) در شش روز اخیر با رشد فوق العاده 150 درصدی همراه بوده است. این اتفاق در حالی رخ داده که بازار کریپتو روندی نزولی داشته و ارزش آن در مدت مشابه سقوط 100 میلیارد دلاری را تجربه کرده است.

افزایش انباشت توسط نهنگ‌ها

به نقل از کوین تلگراف، روز گذشته قیمت توکن تراست ولت به اوج روزانه 2.43 دلاری رسید. این در حالی است که روز قبل آن شاهد ثبت اوج قیمتی تازه‌ای در این ارز و در محدوده 2.75 دلاری بودیم. باید اشاره داشت که در سال جاری این قیمت به کف 0.40 دلاری نیز رسیده بود اما اکنون با رشد فوق العاده 225 درصدی از ابتدای  سال تاکنون یکی از بهترین عملکردها را به نمایش گذاشته است.

نمودار هفتگی TWT
نمودار هفتگی TWT

روند صعودی توکن تراست ولت در ماه نوامبر و پس از سقوط صرافی FTX و وشکستگی آن شدت زیادی گرفت. به نظر می‌رسد دلیل این اتفاق خروج سرمایه از این صرافی و ورود به کیف پول‌هایی مانند تراست ولت باشد. برای مثال، روز 13 نوامبر تعداد بیت کوین‌های موجود در کیف پول‌های صرافی به صفر و تعداد اتریوم‌ها نیز از 611 هزار به 2800 توکن رسید.

عدم اعتماد به صرافی‌های متمرکز به نظر یکی از دلایل رشد علاقه کاربران به کیف پول‌های خود حضانتی بوده است. در همین راستا، مدیرعامل بایننس نیز در این مورد بی‌تاثیر نبود. وی با انتشار پستی توییتری اشاره داشت که با استفاده از تراست ولت کنترل کامل دارایی‌ها برعهده کاربر است. اتفاقی که منجر به رشد قیمت TWT شد.

توییت ژائو

همچنین در شش روز اخیر و در یک روند صعودی میزان موجودی این توکن که در اختیار هولدرهایی با 1000 تا 10 میلیون توکن است نیز با رشد فوق العاده‌ای همراه بوده که نشان از انباشت توسط نهنگ‌ها دارد. حجم معاملات این توکن نیز از 279 میلیون به 593 تون در مدتی مشابه رسیده است.

حجم معاملات  توکن تراست ولت
حجم معاملات توکن تراست ولت

باید اشاره داشت که توکن تراست ولت به عنوان ارز کاربردی این کیف پول عمل می‌کند. در این کیف کاربران می‌توانند علاوه بر ذخیره، به خرید و فروش و جمع آوری ارزهای دیجیتال و NFTها پرداخته و همچنین ارزهای خود را معاوضه یا استیک کنند. در نتیجه توکن TWT در حقیقت مانند یک توکن صرافی متمرکز ایفای نقش می‌کند و در همین حین کیف پول آن به کاربر بر خلاف صرافی اجازه کنترل کامل دارایی را می‌دهد.

مطلب مفید: تراست ولت افزونه مرورگر کیف پول خود را راه اندازی کرد

ریسک اشباع خرید توکن تراست ولت

از دیدگاه تکنیکالی، این توکن در آستانه یک اصلاح قیمتی قدرتمند قرار گرفته است. باید اشاره داشت که دو اندیکاتور مختلف نشان از اصلاح قیمت دارند. اندیکاتور RSI در محدوده اشباع خرید قرار گرفته که نشان از اصلاح یا روند خنثی قیمت برای روزهای آینده دارد.

تحلیل نمودار
تحلیل نمودار TWT

علاوه بر آن، حرکت صعودی TWT با خستگی همراه شده که به نظر می‌رسد ناشی از برخورد به مقاومت خط روند صعودی باشد که تلاش قیمت در سال گذشته را نیز محدود کرد. به صورت تاریخی این حرکت باعث بازگشت قیمت تا محدوده خط روند حمایتی می‌شود. باید اشاره داشت که سطح حمایتی در نقطه‌ای  با حمایت افقی در سطح 0.878 دلاری تلافی دارد. اگر قیمت بخواهد به سمت خط افقی حمایتی ایجاد شده در نمودار بازگردد، باید شاهد سقوط 60 درصدی این ارز باشیم.

از سویی دیگر باید اشاره داشت که توکن تراست ولت خط  روند نزولی چند ماه خود در 1.53 دلار را شکسته است. اکنون این سطح می‌تواند مانع ریزش زیاد قیمت شود. اگر شاهد واکنش قیمت به این ناحیه باشیم، ممکن است در اوایل سال آینده شاهد رالی صعودی به سمت اج قیمتی جدیدی باشیم.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان