رشد ۵۷ درصدی استیبل کوین ترا کلاسیک؛ پیش به سوی ۱ دلار؟

خانهاخباررشد ۵۷ درصدی...

آنچه می‌خوانید...

روز گذشته پیشنهادی توسط یکی از اعضای جامعه ترا مبنی بر بازگرداندن قیمت (پگ) یک دلاری استیبل کوین USTC مطرح شد. در واکنش به این اتفاق، استیبل کوین ترا کلاسیک رشدی 57 درصدی را تجربه کرد و گمانه‌زنی‌هایی را مبنی بر تداوم رشد تا 1 دلار بوجود آورد. اما آیا استیبل کوین ترا یک دلاری خواهد شد؟

بازگشت از مرگ؟

جامعه ترا کلاسیک امیدوار است بتواند جان تازه‌ای به استیبل کوین شکست خورده خود ببخشد.

- Advertisement -

توبیاس اندرسن، توسعه‌دهنده ترا روز گذشته پستی در وب سایت مدیوم منتشر کرد و در آن از جامعه ترا کلاسیک خواست تا استیبل کوین بومی این اکوسیستم را به قیمت 1 دلاری بازگردانند.

پیشنهاد اندرسن باعث شد تا قیمت استیبل کوین ترا بیش از 57% رشد و از 0.029 دلار به 0.045 دلار برسد. البته پس از این افزایش، قیمت استیبل کوین USTC با 12% ریزش به 0.039 دلار رسید. طبق داده‌های وب سایت کوین گکو، از زمان سقوط به 0.006 دلار در ماه ژوئن، استیبل کوین ترا 592 درصد افزایش یافته است.

استیبل کوین الگوریتمی ترا که پیش‌تر با نام UST شناخته می شد، محصول شاخص این پروژه بود. کاربران می‌توانستند با سوزاندن 1 دلار توکن لونا (توکن حاکمیتی ترا)، یک واحد از این استیبل کوین را مینت کنند. این الگوریتم کمک کرد تا لونا و استیبل کوین UST به دوتا از بزرگترین توکن‌ها در بازار صعودی سال 2021 تبدیل شوند. با این حال، با شکست این استیبل کوین در اوایل ماه مه، اعتماد سرمایه‌گذاران از بین رفت و بازخورد منفی در جامعه ایجاد شد. در نهایت، پروژه ترا با شکست مواجه شد و بیش از 40 میلیارد دلار از مارکت کپ آن، در عرض چند روز از بین رفت.

آیا استیبل کوین ترا کلاسیک به ۱ دلار می‌رسد؟

در حالی که هدف اندرسن بلندپروازانه است، محتوای پیشنهاد او نامفهوم است. اندرسن مدعی است می‌توان با تشویق کسب‌و‌کارهای جدید به استقاده از بلاکچین ترا کلاسیک، مجددا قیمت استیبل کوین USTC را به یک دلار بازگرداند. برای این منظور، اندرسن پیشنهاد می‌کند مکانیسم توکن سوزی برای استیبل کوین ترا کلاسیک، دوره‌های قفل شدن سرمایه برای توکن‌های LUNC استیک شده و مکانیسم‌های سواپ (که پس از آن شامل مالیات شبکه و توکن سوزی بیشتر شوند) ایجاد شوند. البته، این توسعه‌دهنده دقیقا توضیح نداده که اجرای موفقیت‌آمیز این ویژگی‌ها چگونه می‌تواند برای بازگرداندن پگ 1 دلاری استیبل کوین ترا کلاسیک مفید باشد.

در حال حاضر سه نوع کلی استیبل کوین در بازار وجود دارد. برخی از استیبل کوین‌ها مانند تتر و USDC پشتوانه‌ای از ارزهای فیات مانند دلار آمریکا دارند. برخی دیگر، مانند استیبل کوین DAI میکردائو از فرآیند وثیقه‌گذاری مضاعف استفاده می‌کنند و کاربران می‌توانند با سپرده‌گذاری اتریوم یا سایر ارزهای دیجیتال، این دسته از استیبل کوین‌ها را مینت کنند. دسته دیگر، استیبل کوین‌های الگوریتمی هستند که توسط الگوهای الگوریتمی پشتیبانی شده و سعی می‌کند با استفاده از الگوریتم‌ها، پگ دلاری را رعایت کند.

اما هدف 1 دلاری استیبل کوین ترا کلاسیک احتمالا دور از دسترس است. ظاهرا در پیشنهاد فعلی سعی بر این است با افزایش فعالیت در شبکه بلاکچینی ترا کلاسیک، قیمت USTC را به 1 دلار آمریکا برگرداند. با این حال، این مسئله چندان بر قیمت این استیبل کوین اثرگذار نخواهد بود. در حالت کلی، افزایش فعالیت در شبکه ترا کلاسیک می‌تواند بر قیمت توکن بومی آن یعنی لونا کلاسیک اثرگذار باشد و تا زمانی که مکانیسمی برای ارتباط قیمت لونا با استیبل کوین USTC وجود نداشته باشد، قیمت این استیبل کوین تغییر چندانی نخواهد کرد.

این نخستین بار نیست که طرفداران لونا و پروژه ترا در رابطه با بازگشت قیمت توکن‌های این پروژه صحبت می‌کنند. جامعه این ارز در تلاش است تا قیمت لونا کلاسیک را هم به یک دلار برساند؛ البته این غیرممکن است چراکه در صورت تحقق این مهم، با ارزش بازار کنونی، مارکت کپ لونا از بیت کوین فراتر خواهد رفت.

برای اطلاع از آخرن اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان