بلومبرگ: بیت کوین رفتاری مشابه طلا و اوراق قرضه خزانه داری آمریکا خواهد داشت

خانهاخباربلومبرگ: بیت کوین...

آنچه می‌خوانید...

آخرین گزارش تحقیقاتی بلومبرگ از حوزه ارزهای دیجیتال و مقایسه بازار بیت کوین و اوراق خزانه داری بیانگر آن است که احتمالا بیت کوین به جای بازار سهام در آینده رفتاری مشابه اوراق خزانه داری آمریکا و طلا از خود نشان دهد. مایک مک گلون، استراژیست ارشد و جیمی کوتس، تحلیلگر بازار بلومبرگ در گزارش ماه اوت خود از  چشم انداز کریپتو، بازار بیت کوین را با طلا، اوراق بهادار و نفت مقایسه کردند.

این دو معتقدند که نفوذ اقتصاد کلان مانند سیاست های مالی فدرال رزرو باعث شده است تا شاهد شباهت هایی در بازار اوراق قرضه خزانه داری و بیت کوین باشیم. در این گزارش آمده است که بازارهای انقباضی و رشد آهسته در سطح جهان از ایده فدرال رزرو برای جلسات ماهانه حمایت می‌کند. چنین اتفاقاتی می‌تواند بیت کوین را به مسیر مشابهی مانند اوراق خزانه داری آمریکا هدایت کند.

مک گلون و کوتس همچنین گفتند که ماهیت دامپ شدن پس از پامپ کامودیتی ها و کاهش بازهی اوراق بهادار نشان می‌دهد که با کاهش تورم احتمال رشد در دارایی هایی مانند طلا، بیت کوین و اوراق خزانه داری آمریکا افزایش می‌یابد.

توییت مک گلون

اوراق خزانه داری، در حقیقت اوراق قرضه دولتی هستند که توسط وزارت خزانه داری آمریکا صادر می‌شوند. این اوراق دارای نرخ بازده ثابت و دوره های سررسید 20 تا 30 سال هستند.

در این گزارش به وضعیت بیت کوین نیز اشاره شد و عنوان شد که بازار کریپتو در مقایسه با میانگین 100 هفته ای در ماه جولای به پایین ترین حد خود رسیده است. همچنین برای بیت کوین عجیب خواهد بود که مدت زیادی را زیر میانگین 200 هفته ای خود و با فاصله زیاد نسبت به آن سپری کند. در حال حاضر قیمت بیت کوین در محدوده 23150 دلاری و کمی بالاتر از میانگین 200 هفته ای خود قرار دارد.

مطلب مفید: بهترین تایم فریم برای فیوچرز کدام است ؟

تحلیلگران معتقدند که علیرغم فاصله 70 درصدی قیمت با اوج تاریخی خود، این موضوع که در حال حاضر بیت کوین 5 برابر بیشتر از اوج ماه مارس 2020 است نشان دهنده پتانسیل های این ارز است. آنها 20000 دلار را حمایت مهم بیت کوین می‌دانند و انتظار دارند در این سطح شاهد ایجاد کف قیمتی مشابه سطح 5000 دلاری در سال 2018 و 2019 باشیم.

مک گلون و کوتس بر این باورند که بیت کوین از زمان روی کارآمدنش یکی از بهترین عملکردها را در میان دارایی های مختلف داشته است. آنها در این باره گفتند:

«انتظار داریم در آینده نیز شاهد چنین چیزی باشیم. به خصوص که فکر می‌کنیم بیت کوین در حال تغییر رفتار و حرکت به سمت دارایی هایی مانند اوراق خزانه داری و یا طلا است.»

باید گفت که این گزارش بلومبرگ کاملا با بررسی های کوین بیس متفاوت است. کوین بیس در ماه جولای زارشی از وضعیت بازار کریپتو منتشر کرد و در آن گفت که بیت کوین رفتاری کاملا مشابه با بازار سهام و نفت دارد. چزار فراکاسی، مدیر اقتصادی این صرافی نیز گفت که همبستگی میان بازار سهام و کریپتو از سال 2020 و بیماری کرونا همواره در حال افزایش بوده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان