top banner adv

آسیب پذیری مهمی در شبکه کازماس کشف و برطرف شد

آسیب پذیری مهمی در شبکه کازماس کشف و برطرف شد
0
بازدید : 9093

ماه های اخیر مملو از روایت هایی مربوط به حملات هکری به بلاک چین‌های مختلف بوده که یا به دلیل خطایی در کدها رخ داده و یا کارمندان باعث آنها شده‌اند. به گزارش کریپتوپوتیتو، در پی حمله هکری بزرگی که شبکه بی ان بی چین هفته گذشته با آن مواجه شد، تیم امنیت سایبری شبکه کازماس به عنوان اقدامی پیشگیرانه، بازبینی های امنیتی گسترده ای را انجام داده است. پس از انجام این بازبینی ها، آسیب پذیری در کازماس پیدا شد که قبل از سوء استفاده از آن تیم شبکه آن را رفع کرده است.

آسیب پذیری تمام زنجیره های IBC را تحت تاثیر قرار می‌دهد

در پی این بازبینی ها، آسیب پذیری در کازماس پیدا شد که اتان بوچمن (Ethan Buchman) آن را اعلام کرد. آسیب پذیری توسط توسعه دهندگان کازماس و آزموسیس و در جریان بازبینی امنیتی پس از حمله به BSC پیدا شد و باید اشاره داشت که هنوز تایید نشده که آیا این آسیب پذیری به حمله هکرها به بی ان بی چین ارتباطی داشته است یا خیر.

بوچمن در پاسخ به یکی از اعضای انجمن کازماس تایید کرد که آسیب پذیری پیدا شده ارتباطی با باگ کشف شده توسط تیم Verichain ندارد. وی همچنین اشاره داشت که برخلاف این آسیب پذیری، باگ پیدا شده توسط Vericahain تمامی زنجیره های IBC را هدف قرار نمی‌دهد.

پچ رفع مکشل در دسترس قرار گرفته است

بنابر پست وبلاگی که تیم شبکه منتشر کرده است، این شبکه با توسعه دهندگان اصلی پروژه های IBC ارتباط برقرار کرده تا اطمینان حاصل کند که پچ رفع آسیب پذیری کازماس قبل از ایجاد هرگونه مشکلی در شبکه ها اجرایی شود. در این پست آمده است:

«اقداماتی برای اجرایی شدن پچ در تمامی زنجیره ها صورت گرفته است. با توجه به اهمیت اتفاق، ما بدون وقفه در تلاش بوده‌ایم تا با توسعه دهندگان و اعتبارسنج های تیم های مختلف در اکوسیستم ارتباط برقرار کنیم و پچ را به صورت خصوصی در اختیار آنها بگذاریم.»

بیشتر بخوانید : تبعات شکست مقابل عربستان؛ توکن هواداری آرژانتین 31 درصد سقوط کرد

بیشتر بخوانید : رمزارز ملی ایران با نام «رمز ریال» به صورت آزمایشی عرضه خواهد شد

مطلب مفید: توسعه دهندگان بایننس پچ فوری را برای هک بی ان بی چین منتشر کردند

بر اساس داده‌ها، پچ رفع آسیب پذری روز گذشته در SDK کازماس منتشر شده است و به توسعه دهندگان پروژه های کوچک تر نیز اجازه می‌دهد تا شبکه های خود را به روزرسانی کنند. به نظر می‌رسد برای قرار گرفتن پچ در شبکه، از کار انداختن بلاک چین ضروری نباشد.

بیشتر بخوانید : صرافی کوین بیس در آستانه مرج از توکن cbETH رونمایی کرد

بیشتر بخوانید : اتحادیه اروپا قصد دارد استفاده از پرایوسی کوین‌ها را ممنوع کند

همچنین در صورت رای مثبت یک سوم رای دهندگان به اجرای به روزرسانی، توسعه دهندگان می‌توانند انتظار ایمن شدن پروژه‌های خود را داشته باشند. باید توجه داشت که حداقل دو سوم رای دهندگان باید موافق باشند و از آنجایی که به روزرسانی در رابطه با رفع آسیب پذیری است، رسیدن به چنین عددی دور از ذهن نیست.

بیشتر بخوانید : کاهش ۵۵۰۰ واحدی عرضه اتریوم در ۵ روز؛ آیا این روند ادامه خواهد داشت؟

اعلامیه شبکه در رابطه با پچ آسیب پذیری کازماس با درخواستی برای ارتباط با تیم IBC اتمام می‌یابد. همچنین در این اعلامیه از هکرهای کلاه سفید خواسته شده تا در صورت یافت آسیب پذیری های بیشتر با تیم توسعه تماس بگیرند و در عوض پاداش دریافت کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x