ایران تنها کشوری است که در تجارت خارجی رمزارزها را به رسمیت شناخته است

خانهاخبارایران تنها کشوری...

آنچه می‌خوانید...

رییس کنفدراسیون صادرات با بیان اینکه در حال حاضر در کل دنیا ایران تنها کشوری است که حضور و استفاده از رمزارزها در تجارت خارجی را به رسمیت شناخته، در خصوص استفاده از رمزارز برای واردات خودرو توضیح داد.

محمد لاهوتی در گفت‌وگو با مهر در خصوص استفاده از رمزارزها در تجارت خارجی اظهار کرد:

استفاده از رمزارز در شرایط کنونی اقتصاد ایران، یکی از ابزارهای مهم در حوزه واردات است و در آینده احتمالا در حوزه صادرات هم قابل استفاده و کمک‌کننده باشد. اما با توجه به اینکه هم‌اکنون منشأ استخراج رمزارز برای دولت مهم و مبنای استفاده هم برای رمزارزهای مجاز است، بنابراین فعلا در حوزه واردات عملیاتی شده است.

رییس کنفدراسیون صادرات ایران افزود:

استفاده از رمزارزها در حوزه واردات تقریبا موفق هم بوده است و طبق اعلام سازمان توسعه تجارت ایران، سه هفته پیش ۱۰ میلیون دلار رمزارز در حوزه واردات استفاده شد.

وی با اشاره به واردات خودرو با استفاده از رمزارزها گفت:

در حوزه خودرو که یک حوزه حساسیت‌برانگیز برای بانک مرکزی و وزارت صمت است و به نوعی باید با ارزهای صادراتی، واردات انجام شود و طبق گفته‌ها به نظر می‌رسد که قرار نیست ارز نیمایی به واردات خودرو تعلق گیرد، بنابراین استفاده از ارز صادراتی و رمزارز می‌تواند کمک‌کننده باشد.

لاهوتی افزود:

نکته حائز اهمیت این است که فعلا در کل دنیا تنها کشوری که در حوزه تجارت خارجی رمزارز را به رسمیت شناخته، ایران است و به همین جهت می‌تواند در حوزه واردات، کمک‌کننده تامین ارز باشد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه باید منشأ رمزارز از سوی ارائه‌کننده اعلام و قابل تایید باشد، ادامه داد:

با توجه به اینکه شرط استفاده از رمزارز، استخراج قانونی و با مجوزی بوده که توسط بانک مرکزی قابل رصد است، لذا می‌تواند نقش مؤثری در تسهیل تجارت خارجی داشته باشد.

وی البته با اشاره به لزوم توافقات دوجانبه برای پذیرش رمزارزها تصریح کرد:

البته هیچ بانک مرکزی در دنیا هنوز رمزارز را برای تجارت به رسمیت نشناخته است، بنابراین وضعیت استفاده از این ابزار در تجارت به نحوه توافقات دوجانبه ایران و کشورهای مبدا برمی‌گردد و اگر آن کشورها بپذیرند، قطعا امکان‌پذیر است.

لاهوتی در پایان با بیان اینکه استفاده از هر شیوه‌ای که محدودیت‌های فعلی را دور بزند مفید خواهد بود، گفت:

هر روشی که در شرایط تحریمی به ما فرصت حضور موثر در تجارت خارجی را بدهد کمک‌کننده است، مشروط بر اینکه کشورهای هدف نیز پذیرنده رمزارز باشند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان