رئیس بانک مرکزی:رمز ارز ملی (رمزریال) شهریور ماه عرضه خواهد شد

خانهاخباررئیس بانک مرکزی:رمز...

آنچه می‌خوانید...

علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی در همایش سیاست‌های پولی و ارزی از عرضه رمزریال، رمز ارز ملی بانک مرکزی ایران در شهریور ماه خبر داد.

صالح آبادی در این همایش ضمن تاکید بر الزام اصلاح قانون بانک مرکزی، خاطرنشان کرد با توجه به وظایف قانونی، کمیته‌هایی در بانک مرکزی در حوزه‌های پولی، تورم و نقدینگی تشکیل شده که اصلاح رابطه دولت و بانک‌ها با بانک مرکزی و اصلاح رابطه بانک‌ها با مشتریان را در دستور کار دارند.

وی خاطرنشان کرد تکالیفی که برعهده بانک مرکزی گذاشته شده، نباید موجب ایجاد ناترازی در سیستم بانکی شود. بانک مرکزی به عنوان بانکدار دولت، ارز‌های حاصل از نفت را از دولت خریداری کرده و به صورت ریال عرضه می‌کند که امسال، سعی شده سایر بانک‌های دولتی هم عرضه کننده این ارز‌ها به صورت ریال در بازار باشند و خودشان خریدار نباشند. اگر حکمرانی ریال اجرا شود، فرار مالیاتی، قاچاق، پولشویی و سوداگری کاهش قابل توجهی خواهد یافت.

وی در رابطه با اجرای طرح رمز ارز ملی در آینده نزدیک گفت:

طبق قولی که همکارانم در بانک مرکزی داده‌اند، رمز ریال از شهریور ماه به اجرا می‌رسد.

رئیس بانک مرکزی در این همایش در رابطه با شرایط ارزی کشور و روند بازگشت ارز حاصل از صادرات گفت:

در زمینه بازگشت ارز حاصل از صادرات وضعیت خوبی داریم و این وضعیت قابل مقایسه با سنوات قبل نیست. بانک مرکزی همچنین سعی دارد اوراق ارزی را وارد بازار کند و تلاش دارد با این سیاست ارزهای خانگی را جذب کند. با انتشار این اوراق، هم سود و هم بازپرداخت‌ها، به صورت ارزی انجام می‌شود و کسانی که درآمد‌های ارزی بالا دارند، می‌توانند عرضه کننده‌ این اوراق باشند.

رئیس بانک مرکزی در رابطه با کاهش اضافه برداشت بانک‌ها از بانک مرکزی گفت:

یکی از موضوعات بانکی که می‌تواند عامل افزایش پایه پولی هم باشد بحث اضافه برداشت‌هاست اما خوشبختانه اضافه برداشت بانک‌ها از بانک مرکزی نسبت به سال گذشته به کمتر از نصف کاهش پیدا کرده است. و بانک‌ها این امکان را پیدا کرده‌اند که به جای اضافه برداشت از بانک مرکزی، از ابزار‌های مالی در بازار استفاده کنند.

وی در آخر، در رابطه با پرداخت تسهیلات خرد به عموم مردم گفت:

یکی از محورهای کاری بانک مرکزی تقویت و اصلاح رابطه بانک‌ها و مشتریان بوده است. در این‌باره تامین مالی برای پرداخت تسهیلات خرد مطرح شد. از این رو بانک مرکزی بسته‌های وام خرد را ارائه کرده است و برای دریافت این وام‌ها وثیقه‌های متنوع و آسانی در نظر گرفته شده است، به طوری که حتی خط تلفن همراه افراد می‌تواند جز وثایق بانکی در نظر گرفته شود.

نظر شما در رابطه با رمز ارز ملی رمزریال چیست؟ آیا موفق خواهد شد؟

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان