روز پیتزا بیت کوین؛ داستان دو پیتزای 300 میلیون دلاری

خانهاخبارروز پیتزا بیت...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: در تاریخ 22 مه سال 2010 (1 خرداد 1389)، یک برنامه نویس فلوریدایی حاضر شد در ازای 2 عدد پیتزای بزرگ، 10000 واحد بیت کوین پرداخت کند. آن تعداد بیت کوین امروز با قیمت‌های فعلی، 300 میلیون دلار یا 9000 میلیارد تومان ارزش دارند.

پیتزا؛ اولین چیزی که با بیت کوین خریداری شد

در گذشته از ارزهای دیجیتال چندان برای پرداخت استفاده نمی‌شد و پذیرش آنها بالا نبود. با این حال، همه چیز با خرید 2 پیتزا تغییر کرد. منظور از روز پیتزا بیت کوین، روزی در سال 2010 است که لازلو هانیچ (Laszlo Hanyecz) یک برنامه نویس و ماینر بیت کوین اهل فلوریدا برای خرید پیتزا از بیت کوین استفاده کرد.

- Advertisement -

در آن سال، هانیچ در انجمن بیت کوین تاک اعلام کرد قصد دارد در ازای خرید 2 عدد پیتزای بزرگ، 10000 واحد بیت کوین پرداخت کند. جوانی 19 ساله به نام جرمی استوردیونت پیشنهاد هانیچ را پذیرفت و 2 عدد پیتزا خرید و به هانیچ تحویل داد و در ازای آنها 10000 واحد بیت کوین تحویل گرفت.

روز پیتزا بیت کوین

بیت کوین پرداختی برای پیتزا امروز چه مقدار ارزش دارد؟

هانیچ در سال 2010 برای خرید دو پیتزا 10000 واحد بیت کوین پرداخت کرد. در آن زمان ارزش این مقدار بیت کوین معادل 41 دلار بود. با این حال، 12 سال بعد، با رشد نجومی قیمت ارزهای دیجیتال و به خصوص بیت کوین، دو پیتزای خریداری شده در آن سال 300 میلیون دلار ارزش دارند.

جالب است بدانید رقم پرداختی در اوج قیمت 690 میلیون دلار ارزش داشته است. حالا اگر تصور کنیم هانیچ آن بیت کوین‌ها را در اوج قیمتی فروخته باشد، با پول حاصل می‌توانست 46 میلیون پیتزای بزرگ خریداری کند.

هانیچ در سال 2019 و در مصاحبه ای با شبکه خبری CBS گفت که خرید پیتزاها باعث شد بیت کوین برای برخی از مردم از جمله خود وی رنگ واقعیت بگیرد.

روزی برای جشن گرفتن

به دلیل رشد چشمگیر قیمت بیت کوین در این سال‌ها، روز پیتزا توسط رسانه‌های مختلف پوشش داده شد و به گوش بسیاری از مردم رسید. جالب است بدانید در حال حاضر، فستیوال‌های مختلفی در این روز برگزار می‌شود و می‌توان گفت که روز پیتزای بیت کوین، به بخشی عمده از فرهنگ کریپتو شده است.

مطلب مفید: آیا کامپیوترهای کوانتومی حوزۀ ارزهای دیجیتال را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند؟

پیتزا دائو (PizzaDAO)، پروژه بلاک چینی غیرمتمرکزی که هدفش متصل کردن عاشقان پیتزا با تکنولوژی های وب 3 است امروز در حال جشن گرفتن سالگرد این اتفاق است. این گروه مراسم یادبودی را در 100 پیتزا فروشی و در 75 کشور از جمله آرژانتین، استرالیا، کانادا، بریتانیا، کره جنوبی و آمریکا برگزار می‌کند. علاوه بر این پروژه، روز پیتزا بیت کوین توسط صرافی هیوبی گلوبال، یکی از بزرگ ترین پلتفرم های معاملاتی رمز ارزی نیز جشن گرفته می‌شود.

از تاریخ 19 مه تا 29 مه، کاربران این صرافی به مناسبت روز پیتزا بیت کوین می‌توانند در قرعه کشی دریافت بیت کوین و دیگر جوایز NFT شرکت کنند.

هر روزه شاهد پذیرش بیشتر حوزه کریپتو در سطح جهان و استفاده از آنها به عنوان ابزار پرداخت هستیم. امروزه فیلم ها، پوشاک، بلیط مسابقات ورزشی، رزرو هتل ها و بازی های ویدیویی از جمله مواردی هستند که با ارزهای دیجیتال توانایی خرید آنها را دارید.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارزهای دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان