روز پیتزا بیت کوین؛ یک داستان خوشمزه از انقلاب دیجیتال!

خانهمقالاتروز پیتزا بیت...

آنچه می‌خوانید...

پیتزا و بیت کوین قطعاً جذاب‌ترین ترکیب دنیای دیجیتال و خوراکی‌هاست! ۲۲ می؛ هم برای طرفداران بیت کوین تاریخی به‌یاد ماندنی است و هم برای عشاق پیتزا! پس حالا که به روز پیتزا بیت کوین نزدیک شده‌ایم، نگاهی به این اتفاق جالب می‌اندازیم.

از آنجایی که بیت کوین به‌عنوان یک ارز دیجیتال بسیار محبوب شده است، استفاده از آن در خرید پیتزا به‌عنوان اولین تراکنش تجاری با این ارز، بسیار جالب و جذاب است. این رویداد تاریخی، نشان‌دهنده قدرت و اهمیت بیت کوین در جهان دیجیتال است و همچنین نشان می‌دهد که چگونه ارزهای دیجیتال می‌توانند در زندگی روزمره ما نقش مهمی ایفا کنند.

- Advertisement -

همچنین، پیتزا به‌عنوان یکی از خوراکی‌های محبوب و پرطرفدار جهان، باعث شده است که این تراکنش بسیار جذاب‌تر و خاص‌تر باشد. این رویداد تاریخی، نشان‌دهنده این است که چگونه دو علاقه‌مندی به دو حوزه مختلف، یعنی دنیای دیجیتال و خوراکی‌ها، میتوانند با هم ترکیب شوند و رویدادی بسیار جذاب و خاص را به‌وجود آورند.

داستان روز پیتزا بیت کوین

اما اصلا داستان این روز میمون چیست؟ چرا باید خرید پیتزا با بیت کوین را جشن بگیریم؟ چون یک مرد گرسنه فلوریدایی به نام لازلو هانیچ (Laszlo Hanyrcz)، با ۱۰۰۰۰ بیت کوین، ۲ پیتزا خرید! درست شنیدید! ده هزااار بیت کوین!  او در فروم نوشت:

من برای تعدادی پیتزا ۱۰,۰۰۰ بیت کوین می‌پردازم. مثلا ۲ پیتزای بزرگ اگر هم زیاد اومد بقیه‌اش را روزهای دیگه می‌خورم. من این‌که پیتزا برای روزهای بعد هم زیاد بیاد دوست دارم. می‌تونید پیتزا را خودتون درست کنید یا به جایی سفارش بدید و برام بیاورید؛ اما هدف من این است که در ازای بیت‌کوین، غذا تحویل بگیرم و نمی‌خواهم خودم غذا درست کنم و یا سفارش بدهم. مثل زمانی‌که در هتل هستید و ظرف صبحانه را برای‌تان می‌آورند و خوشحال می‌شوید!
من پیاز، فلفل، سوسیس، قارچ، گوجه فرنگی و پپرونی را دوست دارم. پنیرهای پیتزای معمولی را هم دوست دارم که حتی ممکن است ارزان‌تر برای‌تان تمام شود.
اگر مایل به انجام این معامله هستید به من خبر بدید تا با هم بیشتر مذاکره کنیم.

با تشکر
لازلو

روز پیتزا بیت کوین

احتمالا الان با خود می‌گویید خب اصلاً چرا باید باخت بزرگ مرد آمریکایی را در ایران جشن بگیریم؟

چون این اولین تراکنش تجاری بیت‌کوین در قبال یک کالا بود. پس باخت مرد آمریکایی چندان هم بد نبود! شاید اصلا باخت نبود چون همان مرد گرسنه نقطه عطف مهمی را در تاریخ بیت کوین رقم زد. پس گران‌ترین پیتزاهای تاریخ نوش جان مرد بزرگ! گل کاشتی!

لازلو هانیچ (Laszlo Hanyrcz) کیست؟

لازلو هانیچ (Laszlo Hanyecz) در سال ۱۹۷۹ در فلوریدا به دنیا آمد. او در حوزه برنامه‌نویسی کامپیوتر فعالیت دارد و به‌عنوان یکی از اعضای جامعه بیت کوین شناخته می‌شود. هانیچ همچنین در حوزه توسعه نرم‌افزارهای آزاد و متن‌باز فعالیت دارد. او به‌عنوان یکی از اعضای فعال بیت کوین، به توسعه و بهبود این ارز دیجیتال کمک کرده است.

لازلو هالیچ

لازلو علاوه بر رفع بسیاری از آسیب پذیری‌های شبکه در مراحل اولیه، اولین توسعه دهنده‌ای بود که کد بیت کوین را برای سیستم عامل مک منتشر کرد. او چشم انداز استخراج بیت کوین را نیز متحول کرد. همانطور که می‌دانید، قبل از پیدایش تراشه‌های (ASIC)، بیت کوین با استفاده از CPU استخراج می‌شد.

تا زمانی که لازلو یک کد ماینینگ ایجاد کرد که استخراج‌کنندگان را قادر ساخت تا با استفاده از کارت‌های گرافیکی [GPU] خود، بیت کوین استخراج کنند. در آن زمان، حتی ساتوشی ناکاموتو هم فکر می‌کرد که معرفی استخراج GPU برای توسعه بیت کوین کاری بسیار پیشرفته و دشوار است.

چه کسی بیت کوین‌ها را از لازلو تحویل گرفت؟  

اما مرد خوش‌شانس و باهوش قصه چه کسی بود؟ جرمی استوردیونت؛ که در آن زمان ۱۹ سال داشت، پیشنهاد لازلو را پذیرفت. Jeremy Sturdivant با لازلو هانیچ تماس گرفت و با او توافق کرد که ۱۰٬۰۰۰ بیت کوین را بابت دو پیتزا به او بدهد پس از این توافق، هانیچ به Sturdivant آدرس کیف پول خود را داد و Sturdivant بیت کوین‌ها را به آن آدرس ارسال کرد.

جرمی استوردیونت روز پیتزا بیت کوین

جالب است بدانید که جرمی استردیونت این ۱۰٬۰۰۰ بیت کوین را در زمانی ‌که قیمت هر بیت کوین حدود ۴۰۰ دلار بود به فروش رساند!

آیا لازلو هانیچ از تصمیم خود پشیمان شد؟

پس از اینکه لازلو هانیچ بیت کوین‌های خود را بابت دو پیتزا خرج کرد، در مد این تراکنش و ارزش بیت کوین صحبت کرد. او در یک مصاحبه گفت که این تراکنش نشان می‌دهد که بیت کوین به عنوان یک ارز دیجیتال واقعی و با ارزش شناخته می‌شود و می‌تواند برای خرید کالاها و خدمات مورد استفاده قرار گیرد.

هانیچ همچنین اعلام کرد که او به عنوان یک کارآفرین و فعال در حوزهٔ فناوری، به بیت کوین و تکنولوژی بلاک چین اعتقاد دارد و این تراکنش نشان می‌دهد که این فناوری‌ها میتوانند در آیندهٔ نزدیک به شکل گسترده‌تری مورد استفاده قرار گیرند.

او از اینکه اتفاقی مهم را در دنیای دیجیتال رقم زده ابراز خوشحالی کرد و گفت اصلا از خرید پیتزاهای ۹۰۰۰میلیارد تومانی خود پشیمان نیست! اما احتمالا دلیل عالی بودن حال لازلو بیت کوین‌هایی است که برای خرید پیتزا خرج نکرده و هولد کرده است! تصور کنید وقتی او ۱۰۰۰۰ بیت کوین را برای خرید پیتزا پرداخت کرد، احتمالاً چند بیت کوین دیگر داشته است؟ ده هزار؟ ۱۰۰هزار؟ ۵۰۰هزار؟ یا بیشتر؟ من می‌گویم احتمالا بیشتر! لازلو مرد ساده‌لوحی نبود، برعکس، باهوش و تاثیرگذار بود و احتمالا فقط درصد کمی از بیت کوین‌های خود را خرج کرده است.

رویداد پیتزا بیت کوین چه تاثیری بر توسعه استفاده از بیت کوین داشت؟

تراکنش پیتزا بیت کوین، به عنوان یکی از رویدادهای مهم در تاریخ بیت کوین شناخته می‌شود. این تراکنش نشان داد که بیت کوین به عنوان یک ارز دیجیتال واقعی و با ارزش شناخته می‌شود و می‌تواند برای خرید کالاها و خدمات مورد استفاده قرار گیرد. این رویداد باعث شد که بسیاری از مردم به بیت کوین و تکنولوژی بلاک چین علاقه‌مند شوند و باعث افزایش آگاهی و توجه به این فناوری شد.

همایش روز پیتزا بیت کوین سال ۱۴۰۲

همایش روز پیتزا بیت کوین سال ۱۴۰۲ در اصفهان و با همکاری کوینکس برگزار می‌شود.

صرافی بین‌المللی کوینکس در دسامبر سال 2017 میلادی تاسیس شد و شعبه اصلی آن در شهر هنگ کنگ قرار دارد. کوینکس یک صرافی ارز دیجیتال با کارمزد پایین و طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال و محصولات پیشرفته مانند معاملات مارجین است. فعالیت کوینکس محدود به صرافی نیست. علاوه بر صرافی، محصولات :

•             زنجیره هوشمند کوینکس (یک اکوسیستم زنجیره عمومی)

•             OneSwap (یک پلتفرم مبادلاتی دارایی‌های رمزنگاری شده)

•             ViaBTC Pool (چند ارز)

•             ViaWallet (کیف پول دیجیتال)

ازجمله خدمات پرطرفدار کوینکس هستند.

کوینکس توسط یانگ هایپو راه‌اندازی شده و به عنوان یکی از برندهای زیرمجموعه شرکت ViaBTC فعالیت می‌کند. اعضای اصلی تیم CoinEx از شرکت‌های مالی و اینترنتی پیشرو در جهان هستند، آنها جزو اولین پذیرندگان حرفه‌ای ارزهای دیجیتال در جهان و دارای تجربه حرفه‌ای و غنی در تحقیق و توسعه، عملیات جهانی و خدمات در این صنعت هستند.

کوینکس با حجم معاملاتی بالای 872.411.687.0 و 205 جفت معاملاتی مختلف، یکی از پرطرفدارترین صرافی‌ها در بازار ارزهای دیجیتال است. با تنوع بالای جفت‌های معاملاتی در کوینکس، شما می‌توانید به راحتی ارزهای دیجیتال مورد علاقه‌تان را خرید و فروش کنید و از فرصت‌های سرمایه‌گذاری بهره‌برداری کنید.

ثبت نام همایش رایگان روز پیتزا

همین حالا از طریق این لینک در همایش ثبت نام کنید.

-دوشنبه 1 خرداد ساعت 16 الی 20
-سالن شماره 6 سیتی سنتر اصفهان
همایش روز پیتزا بیت کوین کاملا رایگان است. همین حالا ثبت نام کنید!

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان