دولت روسیه در حال توسعه پلتفرم بلاک چینی برای جایگزینی سویفت است

خانهاخباردولت روسیه در...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: روستک، یک سازمان دولتی در روسیه و متشکل از شرکت های حوزه تکنولوژی اعلام کرده است که پلتفرم بلاک چینی را توسعه داده که قابلیت پرداخت های بین المللی را دارد و می‌تواند جایگزین سیستم سویفت شود. در ماه فوریه گذشته و پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین بانک های این کشور به دلیل تحریم های کشورهای غربی از سیستم سویفت کنار گذاشته شدند. از آن زمان تاکنون موسکو به دنبال راهی جایگزین بود که از طریق آن بتواند از تراکنش های خارجی خود حفاظت کند.

سیستم پرداخت های بین المللی به روسیه اجازه می‌دهد تا در ازای واردات به کشورش به جای دلار آمریکا، روبل پرداخت کند. بنابر اعلامیه گروه روستک، این سیستم به کشورهای خارجی اجازه می‌دهد تا در ازای واردات محصولات روسیه به کشورهایشان از پول ملی خود استفاده کنند.

- Advertisement -

بلاک چین و فضای ذخیره رمز ارز

بر اساس اعلامیه گروه روستک، نام این پلتفرم بلاک چینی که برای پرداخت های بین المللی روسیه مورد استفاده قرار خواهد گرفت، سلز (CELLS) نام دارد و در موسسه سیستم های نرم افزاری نووسیبریک توسعه یافته است. این پلتفرم طراحی شده است تا یک سیستم یکپارچه بر مبنای تکنولوژی لدجر را فراهم کند.

بر اساس صحبت های این گروه روسی، یکی از مهم ترین المان های این پلتفرم، وجود سیستمی دیجیتالی برای پرداخت های بین المللی با ارز ملی هر کشور است. بنابر ادعای این سازمان، سیستم توسعه یافته توسط آنها می‌تواند به راحتی جایگزینی برای سویفت باشد که بانک های روسیه را به دلیل تحریم ها کنار گذاشته است. علاوه بر موارد اشاره شده، پلتفرم سلز این قابلیت را به کاربران می‌دهد تا با ساخت کیف پول دارایی های دیجیتالی خود را ذخیره کنند.

تراکنش های این سیستم امنیت دارد

اولگ یوتشنکو، مدیرعامل سازمان روستک، ضمانت داده است که این سیستم پرداخت های بین المللی از سرعت و امنیت بالایی در تراکنش های خود بهره می‌برد. بنابر ادعای این سازمان، سیستم سلز در هر ثانیه می‌تواند 100 هزار تراکنش را پردازش کند و حتی توانایی دو برابر کردن این عدد را نیز دارد.

یوتشنکو همچنین توضیح داد که قابلیت پرداخت با ارز ملی هر کشور باعث خواهد شد تا کشورها دیگر نگران تحریم های کشورهای غربی نباشند و بتوانند به راحتی آنها را دور بزنند. هدف روستک از راه اندازی سلز، بانک ها، موسسه های مالی، شرکت های تجاری بزرگ و کشورهایی است که با روسیه تجارت انجام می‌دهند.

مطلب مفید: کاربردها و مزایای متاورس چیست؟

تغییر دیدگاه روسیه نسبت به ارزهای دیجیتال

اعلامیه راه اندازی سیستم پرداختی جدید در حالی منتشر شد که دولت روسیه چند روز قبل گفته بود احتمال استفاده از ارزهای دیجیتال در پرداخت های بین المللی را مد نظر قرار داده است. این در حالی است که ماه ژانویه گذشته، بانک مرکزی این کشور پیشنهاد داد تا استفاده و معرفی پروژه های رمز ارزی در این کشور ممنوع شود.

ایوان چپسکوف، رئیس دپارتمان سیاست های مالی وزارت اقتصاد کشور روسیه اخیرا گفته است که درباره استفاده از رمز ارزها در پرداخت ها و معاملات بین المللی صحبت هایی با دولت روسیه شده است. چنین اتفاقی یک تغییر دیدگاه نسبت به صنعت کریپتو محسوب می‌شود چرا که تا چند ماه پیش بانک مرکزی روسیه کاملا مخالف این حوزه بود و آن را ریسکی برای سیستم مالی کشور می‌دانست.

با این حال وضعیت قانونی رمز ارزها در کشور روسیه هنوز به صورت کامل مشخص نیست و تلاش های قبلی مبنی بر قانونی کردن آن هنوز به نتیجه کاملی نرسیده است. دولت روسیه به نظر قصد دارد از ارزهای دیجیتال استفاده کند تا سرمایه گذاران خارجی را جذب کند و به نوعی از سایه تحریم های کشورهای غربی خارج شود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان