top banner adv

روش‌های یافتن شغل در متاورس و وب ۳.۰

روش‌های یافتن شغل در متاورس و وب ۳.۰
0
بازدید : 14653

متاورس مسیر شغلی بزرگ بعدی است که در آن می‌توانید در شرکت‌هایی مانند متا، روبلوکس، مایکروسافت، اوپن سی، سندباکس و بسیاری شرکت‌های دیگر شغل پیدا کنید؛ بنابراین، پیش از آشنایی با نحوۀ پیدا کردن شغل در متاورس باید نقشی را که در آن خواهید داشت، بشناسید. در اصل شغلتان در آنجا ترکیبی از بلاک چین، هوش مصنوعی، 5G، گیمینگ و سایر فناوری‌های وب ۳.۰ مانند واقعیت افزوده و واقعیت مجازی خواهد بود.

در این مقالۀ فکت کوینز، روش‌های یافتن شغل در متاورس و اینترنت نسل سوم (Web 3) را بررسی کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

مهارت‌های لازم برای شغل در متاورس

اولین گام برای یافتن شغل در دنیای متاورس این است که مهارت‌های لازم را فرا بگیرید. برای مثال، یک طراح شخصیت‌های سه‌بُعدی که شغلش توسعۀ آواتار است، باید با نرم‌افزارهایی مانند Blender، Maya، Cinema 4D آشنا باشد و در زمینه‌ ساخت اسکین (Skin) و گیمینگ هم مقداری تخصص داشته باشد. اکثر شغل‌های متاورس مانند شغل‌های دارای کار مرتبط با مهندسی به مهارت‌های رقابتی در زمینه‌هایی مانند آشنایی با NodeJS، جاوا اسکریپت، رابط برنامه‌نویسی اپلیکیشن (API) و React نیاز دارند.

آموختن مهارت‌های لازم یافتن شغل در متاورس

برای به دست آوردن چنین مهارت‌هایی می‌توانید در آموزشگاه‌هایی که دوره‌های آموزشی مرتبط با متاورس ارائه می‌دهند، ثبت نام کنید یا با استفاده از کمک هزینۀ تحصیلی در پلتفرم‌هایی مانند Coursera و edX آنها را بیاموزید. ایجاد شبکه با افراد هم‌سلیقه برای یافتن شغل در متاورس یا دوره کارآموزی ضروری است. در وب سایت meetup.com می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد رویدادهای متاورس بیابید. به علاوه، در هکاتون‌هایی (hackathons) مانند آنهایی که در MIT Reality Hack میزبانی می‌شوند، می‌توانید با مشارکت‌کنندگان ملاقات کنید.

بیشتر بخوانید: سرمایه‌گذاری در وب 3.0 را بیاموزید!

بیشتر بخوانید : آیا زمان مناسب برای خرید کریپتو فرا رسیده است؟

ساخت برند در متاورس

پس از به دست آوردن مهارت‌های لازم، برند خودتان را بسازید و از به روز بودن نمونه‌کارهای خود مطمئن شوید. در سایت TheMetaverseJobs.com می‌توانید فرصت‌های شغلی موجود را ببینید. اگر می‌خواهید در متاورس توجه بقیه را به خود جلب کنید، مطالبی عمیق و متفکرانه بنویسید و در پلتفرم‌هایی مانند کوین تلگراف (Cointelegraph)، Forbes یا سایر نشریات شناخته شده منتشر کنید.

برای کسب درآمد در این پلتفرم‌ها روش‌های فراوان دیگری وجود دارد. برای مثال، بازی‌ برای کسب درآمد (Play To Earn) مانند اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) به گیمرها امکان می‌دهد تا از راه مبارزه با هیولاها توکن SLP به دست آورند. علاوه بر این، بازیکنان می‌توانند توکن‌های NFT خود را فروخته و سود به دست آورند.

میزبانی رویدادهای متاورس نیز یکی از راه‌های داشتن شغل در متاورس و کسب درآمد است. برای مثال، می‌توانید افراد زیادی را برای حضور در اجراهای زندۀ موسیقیدانان مشهور دعوت کنید و برگزار کنندگان هم می‌توانند با فروش بلیت‌ از کاربران پول دریافت کنند. به دلیل هجوم برندها و شرکت‌هایی که قصد حضور در متاورس را دارند، معماران و طراحان فراوانی در حال طراحی نمایش‌های سه‌بُعدی ساختمان‌ها هستند؛ بنابراین، برای کسب درآمد در متاورس می‌توانید معمار یا طراح شوید.

بیشتر بخوانید: بازی برای مرگ (Play To Die)؛ سبک جدید بازی‌ در دنیای متاورس

بیشتر بخوانید : نیم کوین (Namecoin) چیست؟

انواع شغل در متاورس و وب 3

شغل‌های صنعت کریپتو شامل موارد متعددی از جمله شغل‌های دورکاری در وب 3، متاورس و NFT می‌شوند. در این لینک می‌توانید این فرصت‌های شغلی را بررسی کرده و محدودۀ حقوق شغل در متاورس یا توسعه دهندۀ وب 3 را نیز بیابید.

ضروری‌ترین عناوین شغلی در متاورس و فضای وب 3 عبارتند از ادمین شبکه‌های اجتماعی NFT، تولید کننده و ویرایشگر محتوا، توسعه دهندۀ بلاکچین، مهندسی فرانت اند و بک اند، گزارشگر رسانه، مدیر بازاریابی، مدیر پروژه و استراتژیست گیمیفیکیشن (Gamification). علاوه بر این، در وب 3 برای زنان بورسیه‌های تحصیلی فراوانی مانند برنامۀ the Girl with Secrets (GWS)  وجود دارد. برنامۀ بورسیۀ تحصیلی GWS جلسات آموزشی، پادکست و فرصت‌های رایگانی را برای مشارکت در هکاتون‌ها فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: گیم فای (GameFi) چیست و چه ارتباطی به دیفای دارد؟

در وب سایت cryptocurrencyjobs.co  هم می‌توانید برای استخدام در حوزه بلاکچین درخواست دهید. یک بار دیگر تکرار می‌کنیم که برای یافتن شغل در متاورس، وب 3 یا هر حوزۀ دیگری در کریپتو باید از راه فعالیت در انجمن‌ها، رویدادهای صنعتی و هکاتون‌ها خود را به خوبی نشان دهید.

در فضای وب 3 فرصت‌های بسیار زیادی وجود دارد، اما علاقه‌مندان به بلاکچین باید در زمینۀ نیازمندی‌های صنعتی خود را به روز نگه دارند و در اولین فرصت ممکن برای شغل‌های حوزۀ NFT یا کارآموزی متاورس درخواست دهند.

بیشتر بخوانید: مجموعه NFT پنگوئن‌های تپل (Pudgy Penguins)؛ بامزه اما پرحاشیه!

روش‌های درخواست شغل در متاورس و وب 3

پیش از رسیدن به جایگاهی در بازار شغل مجازی، باید بر موانعی غلبه شود، اما پیش‌بینی می‌شود که متاورس به تدریج این موانع را از سر راه بردارد.

هر چه افراد بیشتری از اینترنت استفاده کنند و به ادغام فناوری در زندگی روزمرۀ خود عادت کنند، فرصت‌های بیشتری ایجاد خواهد شد. درست مانند نحوۀ پدیدار شدن تدریجی اینترنت، به احتمال فراوان توسعۀ وب 3 هم به صورت انتقالی خواهد بود که دسترسی به شغل‌های خلاقانه مانند پیشرفت فناوری و فرهنگ افزایش خواهد یافت.

دوره کارآموزی متاورس

با توجه به گذشته، به سادگی می‌توانید یک پذیرندۀ اولیه باشید. درهرحال، در این زمینه ریسک‌های فراوانی از جمله از دست دادن زمان و پول وجود دارند. همگام شدن با جدیدترین پیشرفت‌ها در حوزۀ کریپتو مانند اپلیکیشن‌ها یا پروتکل‌های جدید پرهزینه و زمان‌بر است. با این حال، مزایای مشارکت در فضای وب 3 از قبیل به دست آوردن حقوق رقابتی و فرصت‌های بیشتر برای یادگیری بر این نقص‌ها غلبه می‌کند. در این بخش چند مورد از شیوه‌های عضو شدن در دنیای متاورس و وب 3 را توضیح داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: آموزش بازی ایمورتال گیم (Immortal Game)؛ کسب درآمد از شطرنج!

شرکت در دوره کارآموزی متاورس

کارآموزی سریع‌ترین روش برای ارزیابی علاقه‌تان به یک حوزه خاص است. اگر دانشجو هستید (در هر سطحی) و فرصت کارآموزی دارید، شاید این کار بهترین فرصت برای آموزش فضای وب 3 و کسب مقداری تجربۀ عملی باشد.

بیشتر بخوانید : وایت پیپر تتر – قسمت دوم (شرکت ناشر تتر)

علاوه بر این، می‌توانید فردی را بیابید که علاقۀ مشترکی با شما دارد و در هر یک از زمینه‌های مرتبط با کریپتو با او همکاری کنید. آموختن از همتایان خود روشی بسیار خوب برای برطرف کردن تردیدها، افزایش اعتماد به نفس، ایجاد خلاقیت و مطلع ماندن از فرصت‌های موجود در سرزمین کریپتو است.

شغل‌های متاورس

مشارکت در برنامه‌های مشاوره رایگان

شاید دوست داشته باشید که روند ایجاد شغل در متاورس و فضای وب 3 را با ایجاد یا بهبود مهارت‌هایتان از راه مشارکت در برنامۀ 18 هفته‌ای DLT Talents شروع کنید که مرکز بلاکچین آموزشگاه فرانکفورت آن را برگزار می‌کند و به پیشرفت زنان در اکوسیستم بلاک چین معطوف شده است. برنامۀ دیگری به نام DeFi Talents نیز شرکت کنندگان را برای یافتن شغل در حوزه امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) آماده می‌کند.

از طریق چنین برنامه‌هایی می‌توانید به فرصت‌های شغلی فراوان موجود در متاورس و وب 3 دسترس داشته باشید. افزون بر این، می‌توانید از پیشرفت‌های صنعت مطلع شده و در بهترین زمان، بهترین اقدام را انجام دهید.

بیشتر بخوانید : کوین جوین (Coinjoin)؛ پروتکلی برای بهبود حریم خصوصی در بیت کوین

بیشتر بخوانید: مجموعه NFT دونالد ترامپ ۲۴ ساعت پس از انتشار به فروش رفت

مشارکت در انجمن‌ها و پیوستن به یک دائوی متاورس.

مشارکت در انجمن‌ها و پیوستن به یک DAO

علاوه بر مطالبی که تا اینجا توضیح دادیم، وب 3 کاملاً به جامعه کاربران (کامیونیتی) مربوط می‌شود و سازمان‌های مستقل خودکار (DAOها) پرمخاطب‌ترین مدل کسب‌وکار تحت مالکیت کامیونیتی (جامعه) در حوزۀ کریپتو هستند. DAOهای مبتنی بر کامیونیتی، خودکار سازی فرآیندها را تشویق می‌کنند که بار سنگین کارهای طاقت فرسا را از دوش انسان برداشته و تصمیم‌گیری سریع را بهبود می‌بخشد.

این فناوری به افراد کمک می‌کند تا با هزینه پایین وارد این محیط مجازی شوند، در آن پرسه بزنند و تشکیل اجتماع دهند. مسئولان استخدام می‌توانند افراد مستعد و مشتاق را در این اجتماع‌ها بیابند یا کارجویان می‌توانند برای فرصت‌های شغلی خالی درخواست استخدام دهند. بنابراین، به یک DAO یا مشارکت در اجتماع‌های دیسکورد یا سایر پروژه‌های دیفای ملحق شوید تا از فرصت‌های شغلی موجود در حوزۀ کریپتو مطلع شوید.

بسیاری از DAOها مانند سوشی (Sushi)، ایندکس کوپ (Index Coop)، رَریبل (Rarible) و یِرن (Yearn) برای افراد متعدد گروه‌های کاری دارند. افزایش تجربه و نشان دادن توانایی خود در ارزش آفرینی برای یک محصول/پروتکل در DAO روشی عالی برای کسب تجربه، نمایش بهتر توانمندی‌هایتان و ایجاد پرتفوی و در عین حال، دریافت پاداش از DAO به ازای مشارکت است.

بیشتر بخوانید: نگاهی دقیق به گالا (GALA) و اکوسیستم گالاگیمز (GalaGames)

فعالیت در توییتر و درخواست برای برنامه‌های مشارکتی

بیشتر بخوانید : استخراج ترکیبی (Combined Mining)

به علاوه، بسیاری از شرکت‌ها به مشاوره در زمینۀ فناوری، توسعۀ محصول یا کار ادمینی (admin work) نیاز دارند. برای یافتن چنین سازمان‎‌هایی باید در توییتر فعال بمانید. فعالان و افرادی که پرسش‌های مناسب مطرح می‌کنند، در توییتر کاربران با ارزشی هستند. به عنوان یک فرد علاقه‌مند به توییتر باید کارهای زیر را انجام دهید:

توییتر بیشتر وقت‌ها فرصت‌های شغلی، ترندهای اخیر در حوزۀ کریپتو، نکات و ترفندهای مفید برای استخدام شدن در وب 3 را برجسته می‌کند که در یافتن شغل در متاورس به شما کمک می‌کند. علاوه بر این، با فعال ماندن در توییتر فرصت‌های بیشتری برایتان فراهم خواهد شد.

افزون بر این، می‌توانید برای شراکت با شرکت‌های پیشگام در حوزۀ بلاکچین نیز درخواست دهید. برای مثال، الگوراند (Algorand) شبکه‌ای در حال توسعه از همکاران یا شرکا دارد که دارند تمام جنبه‌های اکوسیستم بلاکچین را تقویت می‌کنند. همچنین می‌توانید برای دریافت اطلاعیه‌های شغلی در شرکت‌های مورد علاقه‌تان مانند مایکروسافت یا متا ثبت نام کنید تا از فرصت‌های شغلی آتی در فضای وب 3 مطلع شوید.

بیشتر بخوانید: الگوراند (Algorand) چیست؟ آشنایی با توکن ALGO و آینده آن

جمع‌بندی

پس از شناسایی مهارت مفید در این حوزه می‌توانید جستجوی شغل در متاورس را شروع کنید. شناسایی فرصت‌های جذاب با شناسایی حوزۀ خاصی شروع می‌شود که بیشترین علاقه را به آن دارید. افزون بر این، برای شروع فعالیت در حوزۀ کریپتو، باید در اوقات بیکاری خود در توییتر فعال بمانید، در انجمن‌های دیسکورد مشارکت کنید یا همان طور که در بالا توضیح دادیم، در یک DAO عضو شوید.

سوالات متداول

چطور در متاورس شغل پیدا کنیم؟

اولین گام برای یافتن شغل در دنیای متاورس این است که مهارت‌های لازم را فرا بگیرید. برای مثال، یک طراح شخصیت‌های سه‌بُعدی که شغلش توسعۀ آواتار است، باید با نرم‌افزارهایی مانند Blender، Maya، Cinema 4D آشنا باشد

چطور برند خود را در متاورس بسازیم؟

در سایت TheMetaverseJobs.com فرصت‌های شغلی موجود را ببینید. اگر قصد دارید در متاورس توجه بقیه را به خود جلب کنید، مطالبی مفید و خواندنی بنویسید و در پلتفرم‌هایی مانند کوین تلگراف (Cointelegraph)، Forbes یا سایر نشریات شناخته شده منتشر کنید.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x