نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس: رمزارزها به واردات خودرو رونق می‌بخشند

خانهاخبارنایب رییس کمیسیون...

آنچه می‌خوانید...

سید جواد حسینی‌کیا، نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس نسبت به رونق‌بخشی واردات خودرو با استفاده از رمزارزها ابراز امیدواری کرد.

حجت‌السلام سید جواد حسینی‌کیا در گفت‌وگو با بازار، با اشاره به ابلاغیه واردات خودرو از طریق رمزارزها و تهدیدات این مسئله بیان کرد:

در حال حاضر یکی از بازارهایی که عده‌ای به طور مداوم با آن کار می‌کنند، بازار رمزارزها است. به واقع رمزارزها به عنوان یک ظرفیت در مبادلات تجاری شناخته می‌شوند و در شرایط تحریمی قابلیت ردیابی نیز ندارند.

- Advertisement -

این نماینده مجلس با اشاره به آیین‌نامه جدید واردات خودرو با استفاده از رمزارزها تصریح کرد:

افرادی ظرفیتی به نام رمزارز را در اختیار دارند و در دنیا از این فضای رمزارزها برای مبادلات و معاملات استفاده می‌شود. از سوی دیگر ما هم قصد داریم واردات خودرو داشته باشیم و ارزی هم برای این مسئله نگذاشته‌ایم. بنابراین می‌گوییم هر کسی که این ظرفیت را دارد، اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی از طریق رمزارز و ارز خارجی که منشا آن را بانک مرکزی اعلام می‌کند، به دور از مسائلی همچون پول‌شویی بتواند خودرو به کشور وارد کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد:

استفاده از رمزارزها ظرفیتی است که می‌توانیم از این ظرفیت به درستی استفاده کنیم.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سوء استفاده‌گری و کلاهبرداری در این بخش محتمل است یا نه، بیان کرد:

اشخاص باید دقت لازم را در این بخش به خرج بدهند و با شرکت‌ها و برندهای معتبری که در واقع بتوانند استانداردهای لازم را تامین کنند، وارد معامله شوند.

گفتنی است آیین‌نامه واردات خودروهای خارجی با استفاده از رمزارزها، در طول هفته جاری توسط هیئت دولت به ثبت رسید تا ایران تنها کشوری باشد که در حوزه تجارت خارجی خود، رمزارزها را به رسمیت شناخته است.

در این آیین‌نامه تاکید شده است که منابع ارزی مورد نیاز برای واردات این خودروها، از محل ارز حاصل از صادرات، رمزدارایی (ارزهای دیجیتال)،‌ سرمایه‌گذاری خارجی (با تایید سازمان سرمایه‌گذاری خارجی) و سایر منابع مورد تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تامین خواهد شد.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان