عضو انجمن بلاکچین: ریال دیجیتال در مقابل رمز ارز قرار نمی‌گیرد

خانهاخبارعضو انجمن بلاکچین:...

آنچه می‌خوانید...

گرچه ریال دیجیتال هنوز به طور رسمی اجرایی نشده و در خصوص آن شک و شبهه‌های زیادی وجود دارد، با این حال علی حبیب‌اللهی، عضو انجمن بلاکچین و رمز ارز ایران معتقد است ریال دیجیتال در مقابل رمز ارز قرار نمی‌گیرد و صرفا به مثابه قبایی بر تن ریال فعلی است.

به گزارش خبرگزاری بازار، علی حبیب‌اللهی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو با بیان اینکه پول‌های دیجیتال قرار نیست جای رمز ارزها را بگیرند و رقیبی برای بیت کوین، اتریوم و … باشند، گفت:

وزارت خزانه‌داری آمریکا از این تکنولوژی (پول‌های دیجیتال) به منظور ترویج پول‌های باز یا قابل برنامه‌ریزی یاد کرده است. ایجاد ریال دیجیتال، پذیرش پول ایران را برای خارج از کشور تسهیل می‌کند و طبق پیش‌نویس صادر شده از سوی بانک مرکزی، این پول امکان برنامه‌نویسی را پیدا می‌کند.

حبیب‌اللهی بیان کرد:

این ابزار کمک می‌کند تا بدون اجازه از بانک مرکزی و نهادهای نظارتی، قراردادهای هوشمند را اجرا کنیم؛ مثلا امکان رصد و پیگیری ۵ میلیارد ریال توسط این ابزار مهیا می‌شود.

وی با بیان اینکه ریال دیجیتال از تمام نظارت‌های بانک مرکزی آزاد است، افزود:

هرچند ممکن است ریال برای دنیا جذاب نباشد، اما دارایی و سود دارایی در ایران جذابیت دارد. درست مانند سودی که پس از یک ماه از خرید خودرو، عاید مردم می‌شود و در عین حال، این اتفاق در دنیا بسیار عجیب و غریب است.

این فعال توسعه نرم‌افزارهای مبتنی بر بلاکچین یادآور شد که ریال دیجیتال قرار نیست در مقابل رمز ارز قرار بگیرد و صرفا قبایی بر تنِ ریال فعلی است که اتفاق بدی هم نیست؛ چون میزانِ پذیرش بالایی داشته و کارمزد آن هم بالا نیست.

حبیب‌اللهی همچنین بر لزوم برنامه‌پذیر و باز بودن ریال دیجیتال تاکید کرد و گفت این ویژگی، امکان ساخت اپلیکیشن‌های مالی مختلف را مهیا می‌سازد و سپس می‌توان خارج از نظارت بانک مرکزی، به صورت یک رمزارز به آن نگریست.

وی همچنین خاطرنشان کرد که برای پاسخ به این سوالات باید منتظر ماند تا برنامه‌ریزی بانک مرکزی نهایی و ریال دیجیتال اجرایی شود.

در همین باره بخوانید: زمان انتشار ریال دیجیتال هنوز در برزخ بلاتکلیفی است

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

1 نظر

  1. با این حرف که فرمودند ریال برای همه جذاب نیست سخت مخالف هستیم
    شخصا در انجمنهای مربوطه خارجی شاهد انتظار و سوال خیلی از کاربرانها در مورد رمز ارز ریال بوده ام و اگر بموقع این پروژه
    بدون سختگیری (جهت خرید و فروش )و محدودیت برای مردم ایران و دیگر کشورها استارت میخورد واقعا تا همین امروز بشدت رشد چشمگیری را تجربه میکرد که حتی بر روی پول کاغذی ریال هم تاثیرش را میگذاشت!
    شخصا نظرم این است که دولت فعلی ایران به ریاست جناب آقای آیت الاه رئیسی باید در اولین فرصت و با ورود و پیشنهاد انجمها و تیمهای رمز ارز ایرانی به مسئولین دولت این وضعیت غیرقانونی بودن خرید و فروش رمز ارزها را سریعا بردارند
    اینکار از نظر فعالیتهای بینالمللی و داخلی رمز ارزها بسیار روی اقتصاد ایران تاثیر مثبت در طولانی مدت خحواهد گذاشت و در کنار این رفع محدودیت خرید و فروش, باید این رمز ارز ریال ( با هماهنگی کشورهای همسایه و دوست که از ریال استفاده میکنند) همسریعا استارت بخورد و پیشنهادم این است که اینکار بیشتر مردمی باشد تا دولتی چون بخاطر شرایط سیاسی احتمال زیادی دارد که بشدت در سطح بینالملل مخالفان سرسختی پیدا بکند…معمولا همین توکنها و رمز ارزهای معمول همگی بصورت مردمی و تیمی غیر دولتی استارت خورده اند که تا امروز بشدت رشد و پیشرفت بسیاری داشته و خواهند داشت. بنده امیدوارم این نظر را حتی در کانال اجتماعی و جمعی منتشر بشود و تا استفاده ای هم داشته باشد.
    به امدی تغییر نظر ریاست جمهور آقای رئیسی و مسئولین مربوطه در مورد غیرقانونی بودن خرید و فروش رمز ارزها 🙂

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان