ریزش قیمت و از دست رفتن حمایت 1900 دلاری اتریوم؛ سطوح مهم قیمتی کدامند؟

خانهاخبارریزش قیمت و...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: قیمت اتریوم در یک هفته گذشته حدود 10 % از ارزش خود را از دست داده است. با خروج خریداران از بازار و قدرت گرفتن فروشندگان در زمان نگارش این مطلب شاهد از دست رفتن سطح حمایتی 1900 دلاری نیز بودیم. دیدگاه تکنیکالی این ارز همچنان و با توجه به فشار فروش سنگین نزولی باقی مانده و به نظر به این روند خود ادامه دهد.

در 48 ساعت گذشته فشار فروش سنگینی در اتریوم صورت گرفت و حمایت 1900 دلاری از دست رفت. سپس خریداران تلاش کردند تا کمی از ریزش ها را جبران کنند اما با مقاومت فروشندگان مواجه شدند. اکنون به نظر خرس ها در تلاش هستند تا قیمت اتریوم را به سمت 1700 دلار حرکت دهند. برای سقوط به این سطح اتریوم باید 19 % از ارزش خود را از دست بدهد. همچنین خریداران برای جبران زیان ها و بازگرداندن روند باید حتما سطح 1900 دلاری اتریوم را پس بگیرند.

تحلیل نمودار روزانه اتریوم

نمودار روزانه اتریوم

در زمان نگارش این مطلب قیمت اتریوم در محدوده 1792 دلاری قرار دارد و باید توجه داشت که آخرین بار یک سال پیش اتریوم در این سطح حضور داشت. اولین مقاومت پیش رو سطح 1900 دلاری است و در صورت شکست و تثبیت آن، قیمت به سمت 2200 دلار حرکت می‌کند که نشان دهنده ضعیف شدن فشار فروش نیز خواهد بود.

حمایت اتریوم در محدوده کنونی نیز سطح 1700 دلاری است و در صورت افزایش فشار فروش از سمت خرس ها شاهد حرکت سریع قیمت به این سطح خواهیم بود. با این حال حجم معاملات روز گذشته کاهش داشته است و این اتفاق نشانه ای صعودی برای اتریوم تلقی می‌شود.

تحلیل تکنیکال

تحلیل نمودار

اتریوم در نزدیکی سطح حمایتی خود در حال معامله است. این ارز در زیر میانگین متحرک 20 روزه قرار گرفته که نشان از فعال بودن و قدرت فروشندگان در بازار دارد. همانند میانگین متحرک، RSI نیز زیر محدوده میانی قرار دارد که نشان دهنده قدرت خرید کم در بازار دارد. با این حال باید توجه داشت که RSI جهت رو به بالا گرفته که می‌تواند بیانگر سیگنالی صعودی و افزایش قدرت خرید در بازار باشد.

مطلب مفید: کیف پول BRD چیست؟ آموزش کار با کیف پول Breadwallet

همچنین احتمال یک حرکت صعودی در بازار را نمی‌توان نادیده گرفت، چرا که در نمودار اتریوم یک واگرایی مثبت شکل گرفته است که معمولا نشانه ای از تغییر روند است.

اندیکاتورهای AO و DI

در این میان اندیکاتور AO همچنان در نمودار روزانه اتریوم جهت منفی دارد. این اندیکاتور مومنتوم قیمت را نمایش می‌دهد و در حال حاضر هیستوگرام قرمز رنگ به معنای سیگنال فروش در بازار از سمت این اندیکاتور است.

شاخص DI نیز همانند AO نشاندهنده حرکات قیمتی است و از دو شاخصه -DI و +DI استفاده می‌کند. در این شاخص نیز -DI بالاتر از +DI قرار گرفته است. همچنین خط قرمز رنگ که میانگین حرکتی را در این اندیکاتور نشان می‌دهد بالای 40 قرار دارد که بیانگر قدرت بالای روند نزولی کنونی است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان