تیم توسعه ETHPoW زمان راه اندازی فورک اثبات کار اتریوم را مشخص کرد

خانهاخبارتیم توسعه ETHPoW...

آنچه می‌خوانید...

علیرغم چندین هفته پر فراز و نشیب پس از اعلام شدن فورک اثبات کار اتریوم (ETHPoW)، تیم توسعه این فورک در اطلاعیه‌ای اعلام کرد قصد دارد در مدت کوتاهی پس از 15 سپتامبر و راه اندازی به روزرسانی مرج، هارد فورک اثبات کار خود را راه اندازی کند.

در این اطلاعیه آمده است:

«شبکه اصلی اثبات کار اتریوم در فاصله 24 ساعت پس از مرج راه اندازی خواهد شد. زمان دقیق آن 1 ساعت قبل از راه اندازی و توسط یک شمارشگر معکوس اعلام خواهد شد. علاوه بر آن تمامی موارد مانند کد نهایی، باینری ها، فایل های پیکربندی، اطلاعات نودها، RPC ها و … در زمان آنلاین شدن شبکه به صورت عمومی منتشر خواهند شد.»

توییت ethpow

مرج اتریوم که قرار است آخر هفته صورت گیرد، دومین شبکه بزرگ بلاک چینی از نظر ارزش بازار را به مدل اثبات سهام انتقال می‌دهد و نیاز برای مصرف انرژی بیش از حد به منظور عملیات های استخراج را از بین می‌برد. با این حال، چنین حرکتی باعث ایجاد تفرقه در جامعه اتریوم شده و ماینرهایی که درآمدشان از این راه کسب می‌شود میلی به چنین حرکتی ندارند و به همین منظور است که طرح فورک ETHPoW را مطرح کرده‌اند و یا قصد دارند به شبکه دیگری کوچ کنند.

تاکنون صرافی های رمز ارزی بسیاری علاقه خود به پشتیبانی از توکن فورک اتریوم را نشان داده و برخی مانند کوین بیس، بیتفینگس و پولونیکس حتی آن را با نام ETHW لیست کرده‌اند. قیمت این ارز از اوج خود در محدوده 141.36 دلاری در تاریخ 8 اوت با ریزش 49 درصدی همراه بوده و اکنون بنابر داده های کوین مارکت کپ در محدوده 29.5 دلاری در حال معامله است.

بر اساس داده های حساب توییتری اتریوم اثبات کار، شبکه اصلی 2048 بلاک خالی پس از بلاک مرج راه اندازی خواهد شد تا اطمینان حاصل شود که شناسه زنجیره با موفقیت تعویض شده باشد و اینکه زنجییره بلندترین زنجیره اثبات کار باشد. چنین اتفاقی مانع کپی شدن بلاک ها در شبکه اتریوم و ETHPoW نیز خواهد شد. در نتیجه و بر اساس صحبت های تیم توسعه فورک، اولین بلاک حاوی تراکنش شبکه اثبات کار اتریوم، بلاک مرج + 2048 بلاک دیگر خواهد بود.   

مطلب مفید: تابع هش (Hash) در رمزنگاری چیست؟ آموزش برای مبتدیان

شبکه اثبات کار اتریوم زاده ذهن ماینر چینی یعنی چندلر گوا است، فردی که در تاریخ 27 جولای ایده این هارد فورک را مطرح کرد و پس از آن شاهد جذب شدن افراد زیادی به آن بودیم.

در همین منتقدان ETHPoW از جمله ایگور آرتامونوف توسعه دهنده اتریوم کلاسیک با راه اندازی این هارد فورک پس از تکمیل مرج در شبکه اصلی مخالفت کرده‌اند. آرتامونوف در این باره گفته است که چنین چیزی مانند آن است که 90% نیرو را تنها برای راه اندازی از دست داد. همچنین اگر زنجیره یک شبکه ادامه دار و غیرقابل توقف نباشد هیچکس آن را جدی نخواهد گرفت.

وی در ادامه صحبت های خود انگیزه اصلی پشت راه اندازی فورک اثبات کار اتریوم را نیز زیر سوال برد و گفت:

«بزرگ ترین امتیاز توسعه دهندگان برای غالب کردن ایده خود ایمن بودن اثبات کار است. اما هدف آنها از ETHPoW درآمد ماینرها است. چنین چیزی احمقانه است و مردم برای چنین چیزی از بلاک چین استفاده نمی‌کنند. امنیت دلیل بهتری خواهد بود.»

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان