زن چینی در یک کلاهبرداری کریپتو 900 هزار دلار از دست داد

خانهاخبارزن چینی در...

آنچه می‌خوانید...

به گزارش‌ فکت کوینز، یک زن 55 ساله ساکن هنگ کنگی قربانی یک کلاهبرداری کریپتو شده و کل پس‌انداز خود را به ارزش نزدیک به 7 میلیون دلار هنگ کنگ (تقریباً 900000 دلار امریکا) از دست داده است.

این گونه موارد کلاهبرداری اخیراً در منطقه بسیار رایج شده است. طبق یک مطالعه جدید، سرمایه‌گذاران هنگ کنگی در نیمه اول سال 2022 حدود 50 میلیون دلار سرمایه خود را به دلیل کلاه‌برداری‌های ارز دیجیتال از دست داده‌اند.

- Advertisement -

این زن در ماه ژانویه یک تماس در اینستاگرام دریافت کرد و بدین ترتیب طعمه این کلاهبرداری شد. طبق گزارش، آنها بعداً در یک برنامه پیام‌رسان دیگر شروع به چت کردند.

پس از جلب اعتماد او، کلاهبردار به او توصیه کرد که یک حساب کاربری در یک پلتفرم ناشناس برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال با وعده سود عالی راه‌اندازی کند. مأموران اظهار کردند که اطلاعات به اشتراک گذاشته‌شده در وبسایت در مورد قیمت ارزهای دیجیتال جعلی بوده و توسط متخلف کنترل می‌شد.

پلیس گفت: «به او گفته شد که سود تضمینی ده‌ها هزار دلاری به او پرداخت خواهد شد».

زن هنگ کنگی 900 هزار دلار پس‌انداز خود را در یک طرح کلاهبرداری کریپتو از دست داد

جنایتکار قربانی را فریب داد تا 6.96 میلیون دلار هنگ کنگ (886600 دلار) بین فوریه تا پایان مارس به 19 حساب بانکی تعیین شده منتقل کند.

بیشتر بخوانید: بررسی صرافی بلم (Belem)؛ کلاهبرداری با وعده ارائه خدمات به ایرانیان

زمانی که قربانی تلاش کرد بخشی از وجوه خود را برداشت کند، از او خواسته شد تا مبلغی را پرداخت کند. او حتی قبل از اینکه متوجه شود قربانی کلاهبرداری شده است سعی کرد از دخترش پول قرض کند.

این بازنشسته هنگ کنگی از پلیس کمک گرفت و پلیس این پرونده را تحت عنوان «کسب مال از طریق فریب دادن» طبقه‌بندی کرد: جرمی که مجازات آن تا ده سال زندان است. با این حال، مقامات هنوز هیچ مظنونی را دستگیر نکرده‌اند.

این تنها نمونه کلاهبرداری کریپتو در هنگ کنگ در این هفته نیست. یک زن 44 ساله دیگر نیز چند روز پیش با پلیس تماس گرفت و ادعا کرد که پس از سرمایه‌گذاری در تتر (USDT) در یک پلتفرم مشکوک، 3.1 میلیون دلار از دست داده است.

طرح‌های کلاه‌برداری کریپتو در هنگ کنگ

داده‌های سال 2022 نشان می‌دهد که بیش از 10 هزار حمله سایبری در هنگ کنگ بین ژانویه سال گذشته تا ژوئن سال جاری رخ داده است. 798 مورد از آنها طرح‌های مرتبط با ارز دیجیتال بودند که حدود 50 میلیون دلار از سرمایه‌گذاران به سرقت بردند.

گفتنی است، پلیس اخیراً اعلام کرده است که تعداد کل کلاهبرداری‌ کریپتو در منطقه اداری ویژه چین تا پایان سال 2022 به 2336 مورد افزایش یافته است (67٪ بیشتر از حوادث سال 2021).

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان