زیان 4 میلیارد دلاری بازوی متاورسی شرکت متا؛ واکنش زاکربرگ چه بود؟

خانهاخبارزیان 4 میلیارد...

آنچه می‌خوانید...

شرکت متا به‌تازگی گزارش درآمد سه ماه ابتدایی سال 2023 خود را منتشر کرده است که بر اساس آن، بخش متاورس این شرکت با زیان 4 میلیارد دلاری همراه بوده است. باید اشاره داشت که به طور کلی متا در اولین فصل سال جاری موفق شده سود نهایی 5.7 میلیارد دلاری را ثبت کند اما به نظر می‌رسد حوزه متاورسی آن همچنان در مسیر زیان دهی قرار دارد.

زیان 4 میلیارد دلاری متاورس شرکت متا

به نقل از کوین تلگراف، 4 میلیارد دلار زیان بخش متاورس و پلتفرم Reality Labs شرکت متا در ادامه ضرر 14 میلیارد دلاری این بخش در سال گذشته است. علیرغم این موضوع اما، مارک زاکربرگ، مدیرعامل این شرکت در جلسه گزارش درآمد متا اشاره داشت که شرکت ریلیتی لبز و حوزه متاورسی این مجموعه احتمالاً در ادامه سال نیز زیان ده است.

وی توضیح داد که انتظار می‌رود در ادامه سال نیز شاهد چنین اتفاقی باشیم و در مقیاس سال به سال، بخش متاورسی شرکت زیان ده باشد. در حالی که این بخش شرکت در چند وقت اخیر ضرر هنگفتی به متا وارد کرده است اما زاکربرگ از توسعه‌های اخیر آن و بخش هوش مصنوعی ابراز رضایت کرده است. وی در این باره افزود:

«تیم ما در حوزه هوش مصنوعی به نتایج خوبی در سراسر برنامه‌ها و کسب و کارها دست یافته است. همچنین در رابطه با ساخت سریع محصولات بهتر پیشرفت زیادی کرده‌ایم و خود را در موقعیت مناسبی برای چشم‌انداز بلندمدت در این فضا قرار داده‌ایم.»

مطلب مفید: Brics‌ چیست؟ بررسی اهمیت کشورهای بریکس و ارز بریکس

در حالی که زاکربرگ اخیراً اشاره داشت که تنها سرمایه‌گذاری بزرگ شرکت متا در فضای هوش مصنوعی است اما وی در جلسه روز گذشته گفت که متاورس همچنان یکی از اولویت‌های اصلی شرکت است. وی افزود که فضایی ایجاد شده که به نظر متا در حال فاصله گرفتن از چشم‌انداز متاورسی خود است. باید گفت که چنین موضوعی صحت ندارد و تمرکز شرکت و تیم توسعه روی متاورس و هوش مصنوعی است.

علاوه بر آن، زاکربرگ توضیح داد که فناوری متاورس و هوش مصنوعی کمک زیادی به یکدیگر برای توسعه بیشتر می‌کنند و منطقی است که شرکت هر دو حوزه را دنبال کند. وی همچنین اشاره داشت که پیش از فراهم شدن یک تجربه واقع‌گرایانه و خوب برای مخاطبان، کارهای بنیادی بسیار بیشتری باید صورت گیرد.

نمودار سهام متا

گفتنی است که در پی انتشار این اخبار و گزارش درآمدی که بهتر از پیش‌بینی‌ها بود، ارزش سهام شرکت متا با رشد 11.7 درصدی همراه شد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان