زیروسینک گواه دانش صفر استارک ور را به شبکه بیت کوین می‌آورد

خانهاخبارزیروسینک گواه دانش...

آنچه می‌خوانید...

نهاد تازه تأسیس شده انجمن زیروسینک (ZeroSync Associatin) گواه دانش صفر را به شبکه بیت کوین آورده است تا کاربران بتوانند بدون نیاز به دانلود صدها گیگابایت تاریخچه بلاک چین یا اعتماد به واسطه‌ها وضعیت بلاک چین را تأیید اعتبار کنند. گفتنی است که این سازمان یک شرکت ذی‌نفع در سوئیس است که با شرکت‌های مختلف مانند لایتنینگ لبز نیز همکاری می‌کند.

گواه دانش صفر در شبکه بیت کوین

به گزارش دی‌کریپت، زیروسینک در اولین نسخه از نرم‌افزار خود از زبان برنامه‌نویسی کایرو (Cairo) استفاده می‌کند. زبانی که توسط شرکت استارک ور توسعه یافته و از آن برای راه‌اندازی و توسعه راهکارهای لایه 2 اتریوم مانند استارک نت و استارک اکس استفاده شده است.

لوئیس گاتمن، مدیر اکوسیستم استارک ور در مصاحبه‌ای با دی‌کریپت اشاره داشت که زیروسینک اولین تلاش تولیدی است که قصد دارد پروتکل بیت کوین را به طور اساسی ارتقا دهد. وی افزود که این نهاد نحوه فکر کردن مردم درباره بنیاد این سیستم را دگرگون خواهد کرد.

نسخه گواه دانش شرکت استارک ور که معمولاً با نام zk-STARKs شناخته می‌شود نیازی راه‌اندازی به فاز آسیب‌پذیر و قابل‌اعتماد شبکه ندارد. این گواه مدعی است که نسبت به zk-SNARKs مقیاس‌پذیرتر و کاربردی‌تر است. گفتنی است که گواه اشاره شده مدلی از نسخه استارک ور است که در ارز دیجیتال خصوصی زی کش از آن استفاده می‌شود.

یوری کولودنی، مدیرعامل شرکت استارک ور در بیانیه‌ای اشاره داشت که گواه دانش صفر zk-STARKs ابتدا تنها در شبکه اتریوم در دسترس بود و منطقی است که در گام بعد شاهد ورود آن به بیت کوین باشیم. وی افزود که راه‌اندازی آن می‌تواند به شکل قابل‌توجهی نحوه تعامل کاربران با شبکه بیت کوین را تحت تأثیر قرار دهد.

مطلب مفید: کمیابی NFT چیست؟ چطور با ماشین حساب کمیابی توکن را اندازه‌گیری کنیم؟

به منظور دسترسی آسان توسعه‌دهندگان بیت کوین به دانش صفر استارک ور، زیروسینک در حال توسعه یک کیت توسعه نرم‌افزاری است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا بر اساس موارد کاربردی خود به‌صورت تصادفی گواه‌های اعتباری ایجاد کنند. یکی از بخش‌های مهم این ابزار توسعه، کلاینت زیروسینک است که قابلیت دانلود سریع و اولیه بلاک و استقرار کامل گواه اجماع بیت کوین را فعال می‌کند.

باید اشاره داشت که همگام‌سازی بلاک چین بیت کوین می‌تواند فرایند دردآوری باشد چرا که بر اساس سرعت اینترنت و دانلود تاریخچه بلاک چین، ممکن است با توجه به اضافه شدن بلاک‌های جدید در هر ده دقیقه، فرایند اشاره شده روزها یا هفته‌ها زمان بر باشد. بنا بر داده‌های زیروسینک، کلاینت آن می‌تواند نه‌تنها برای همگام‌سازی کامل و سریع نودها استفاده شود بلکه به تغییر کدها در نرم‌افزار اصلی بیت کوین نیز نیازی ندارد.

یکی از مدیران استارک ور در رابطه با این دستاورد قابل‌توجه گفت که پس از سال‌ها همگام‌سازی آهسته، کاربران اکنون قادر خواهند بود به‌سرعت شبکه را همگام‌سازی کنند و محاسبات کمتری نیز نیاز خواهند داشت. زیروسینک یک جهش بزرگ در فناوری است.

در حالی که استارک ور قصد دارد تمرکز خود را بر اتریوم نگه دارد. این مدیر شرکت اشاره داشت که سفر باید از اتریوم آغاز می‌شد و اکنون پس از ده سال که پروتکل خود را اثبات کرده زمان ورود به بیت کوین و رسیدن به افق‌های بالاتر فرارسیده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان