راهنمای جامع و کامل ساخت NFT در اوپن سی (OpenSea)

خانهآموزش هاراهنمای جامع و...

آنچه می‌خوانید...

ساخت NFT شاید برای تازه کارها سخت باشد‌ چرا که ممکن است بسیار پیچیده به نظر برسد. در این مقاله از فکت کوینز یک راهنمای جامع و گام به گام در مورد چگونگی مینت یا ساخت NFT در اوپن سی (OpenSea) آورده شده است. توکن‌های NFT در حال تبدیل شدن به بخشی جدایی ناپذیر از چشم‌انداز دیجیتال هستند.

این توکن‌ها، دارایی‌های دیجیتال منحصربه‌فرد و تعویض‌ناپذیر مبتنی بر بلاک چبن هستند که از معروف‌ترین شبکه‌هایی که اینگونه دارایی‌ها در بسترشان ساخته می‌شود می‌توان به بلاک چین اتریوم و سولانا اشاره کرد. جالب است بدانید که از سال 2022، حجم بازار ان‌اف‌تی‎‌ها از 350 میلیون دلار به حدود 15 میلیارد دلار تنها در یک سال افزایش یافت. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ساخت NFT در اوپن سی با ما همراه باشید.

- Advertisement -

NFT چیست‌؟

برخلاف توکن‌های عادی، NFT ها تعویض‌ناپذیر هستند. آن‌ها به عنوان بازنمایی دیجیتالی چیزهایی مثل آثار هنری، تصاویر، ویدئوها یا هر چیزی که بتوان آن از آنها نماد یا توکنی ساخت، عمل می‌کنند. این روزها ما انواع برندها از مد گرفته تا ورزش و حتی شرکت‌های املاک و مستغلات را دیده‌ایم که از NFT استفاده می‌کنند. اخیراً نایک مجموعه‌های NFT RTFK را به عنوان بخشی از پروژه تحول دیجیتال خود خریداری کرد. RTFK درست مانند نایک کفش تولید می‌کند، اما به صورت دیجیتال این کار را انجام می‌دهد.

ضرب یا مینت NFT چیست؟

ضرب کردن NFT یا مینت کردن فرآیند توکنیزه کردن یک فایل دیجیتال با استفاده از علم رمزنگاری است. توکن‌سازی فرآیند تبدیل یک دارایی به یک توکن دیجیتالی است که می‌توان آن را جا به جا نمود، ذخیره کرد و روی بلاک چین ثبت کرد. هر کسی می‌تواند به راحتی یک NFT بسازد. اما با اینکه تعداد بسیاری بازار NFT وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها NFT خود را مینت یا ضرب کنید، ما بر روی بزرگترین پلتفرم غیرمتمرکز برای کلکسیون داران NFT تمرکز خواهیم کرد. این مجموعه بازار اوپن سی (Opensea) است.

بیشتر بخوانید: مینت ارز دیجیتال (Mint) چیست؟ چه تفاوتی با استخراج یا ماین (Mine) دارد؟

چگونه از فروش NFT در OpenSea کسب درآمد کنیم؟

OpenSea یک بازار NFT است که در آن فروشندگان و خریداران با هم در ارتباط هستند. در حال حاضر میلیون‌ها NFT برای فروش در این بازار وجود دارد. با این حال این تصور اشتباه را نداشته باشید که خرید و فروش این سبک از دارایی‌ها آسان است، چرا که همیشه تقاضای زیاد باعث ایجاد عرضه بالاتر و بازار شلوغ‌تری می‌شود. میلیون‌ها نفر به شدت منتظر خرید NFT هستند که ممکن است هرگز نتوانند خرید خود را انجام دهند . بنابراین، اگر فقط برای پول به دنبال NFT هستید، بهتر است تجدید نظر کنید.

ویدئو یوتیوب ساخت ان اف تی در OpenSea

از این لحاظ می گوییم که بهتر است فکر کنید که چگونه خود را در این صنعت تازه ظهور و به سرعت در حال رشد جای دهید. بنابراین قبل از ادامه این مقاله، مهم است بدانید که مطلب زیر به شما یاد نمی‌دهد که چگونه از NFT‌های خود درآمد کسب کنید. این مقاله شما را راهنمایی می‌کند تا اولین NFT خود را بسازید و آن را در OpenSea بفروشید. در ادامه ساخت NFT در اوپن سی را بیاموزید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با ۵ هنرمند NFT پول‌ساز و مشهور!

چگونه باید اولین NFT خود را در OpenSea ضرب کنیم؟

NFT ها دارایی‌های دیجیتال منحصر به فردی هستند که در بلاک چین ذخیره می‌شوند. برای شروع به ساختNFT به کیف پولی نیاز دارید که بتوانید آن را به OpenSea متصل کنید. چند گزینه برای شما وجود دارد، اما ما متامسک (MetaMask) را به عنوان محبوب‌ترین گزینه توصیه و استفاده می‌کنیم.

اول از همه، شما باید کیف پول متامسک خود را به بازار OpenSea متصل کنید. MetaMask یک کیف پول است که هم به عنوان والت سرد (در صورت ادغام با کیف پول فیزیکی HD مانند Trezor یا Ledger) و هم به عنوان یک افزونه مرورگر برای Google، Chrome و Brave در دسترس است. اگر متامسک ندارید، به metamask.io مراجعه کنید و آن را برای مرورگر خود دانلود کنید. سپس آن را به عنوان یک افزونه به مرورگر خود اضافه کنید. با افزودن آن یک روباه نارنجی کوچک در سمت راست بالای مرورگر خود خواهید دید.

نکته مهم: در صورتی که کیف پول را برای اولین بار نصب می‌کنید، مراقب کلاهبرداری‌ها باشید و دوباره بررسی کنید که URL وب‌سایت صحیح باشد.

پس از نصب می‌توانید به راحتی هر زمان که بخواهید موجودی خود را بررسی کنید یا هر زمان بخواهید پول ارسال و دریافت کنید، به آن دسترسی دارید. در MetaMask می‌توانید توکن‌های ERC-20 مانند اتر (ETH) را ذخیره کنید. ارزی که احتمالاً برای خرید و فروش NFT در OpenSea استفاده می‌کنید همان ETH است.

علاوه بر این، حق امتیاز در قالب ارزدیجیتال ETH نیز دریافت می‌کنید. وقتی شخصی یک NFT از شما می‌خرد و آن را دوباره می‌فروشد، درصدی از حق فروش آن را دریافت می‌کنید و این درصد که از ساخت NFT در اوپن سی به دست آمده است، به آدرس متامسک شما می‌رود.

مراقب باشید: هنگام استفاده از کیف پول‌های وب، اگر این کیف پول‌ها با کیف پول‌های سخت افزاری یکپارچه نباشند، خطرات امنیتی بیشتری وجود دارد. تا کنون، مورد حمیه یا هک قرار نگرفته اما کاربران باید مراقب حملات مداوم کلاهبرداران باشند. به همین دلیل است که همیشه توصیه می‌شود از کیف پول سخت افزاری استفاده کنید.

MetaMask از دو برند معروف Trezor و Ledger پشتیبانی می‌کند. قبل از شروع، برای پرداخت هزینه تراکنش باید مقداری ETH در کیف پول خود داشته باشید. همان طور که در بالا گفته شد، ETH ارز پایه است و برای پرداخت هزینه برای هر تراکنش و تایید در OpenSea با استفاده از MetaMask استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: آموزش مدیریت چند حساب در کیف پول متامسک

اتصال MetaMask به OpenSea

  1. ابتدا به Opensea.io بروید و نوار سمت راست بالا را باز کرده و روی Profile کلیک نمایید. صفحه جدیدی ظاهر می‌شود که از شما می‌خواهد کیف پول خود را به پلتفرم وصل کنید. MetaMask را انتخاب کنید. برای اعطای مجوزهای لازم به OpenSea برای استفاده از کیف پول و وجوه خود، چندین فرمان برای شما ارسال می‌شود. در مرحله بعد، یک درخواست امضا ظاهر می‌شود و پس از ورود به سیستم، صفحه اتصال ظاهر می‌گردد که OpenSea را به کیف پول شما پیوند می‌دهد.
  2. با پذیرش شرایط و ضوابط به مرحله بعدی بروید. می‌توانید به راحتی در نماد کیف پول در گوشه سمت راست بالا به وجوه خود دسترسی داشته باشید.اگر کیف پول شما خالی است، کافی است روی افزودن وجه کلیک کنید. از این جا، می‌توانید به کیف پولتان ارز دیجیتال واریز کنید یا با استفاده از کارت نقدی یا اعتباری خرید کنید تا به ساخت NFT بپردازید.
  3. اکنون زمانیست که می‌توانید اولین مجموعه خود را در OpenSea ایجاد کنید.

ساخت یک مجموعه NFT

اکنون که حساب شما برای پردازش تراکنش‌های بلاک چین اتریوم آماده است، زمان آن رسیده است که اولین مجموعه NFT خود را بسازید. به پروفایل خود بروید و «MY Collection» را انتخاب کنید. «Create» را بزنید تا یک پروفایل جدید ساخته شود. مجموعه جدید شما از تصویر لوگو، تصویر برجسته و بنر تشکیل شده است.

موارد مختلفی در اینجا وجود دارد که باید آنها را تکمیل کنید: توضیحات، دسته‌بندی و لینک‌های وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی. از شما درخواست می‌شود لینک کیف پول خود را در این قسمت وارد نمایید. به آیکون کیف پول بروید و روی آدرس خود کلیک کنید، آن را کپی کرده و سپس در قسمت مورد نیاز قرار دهید.

در مرحله بعد، به شما حق امتیاز داده می‌شود به این معنی که هر بار که شخصی کالایی را که در ابتدا ایجاد کرده‌اید، مجدداً بفروشد، ماهانه به کیف پول مورد نظر شما سود پرداخت می‌شود. حق امتیازها به شکلی تنظیم شده‌اند که به کاربران این اجازه را می‌دهند که برای کار خود پاداش دریافت کنند. می‌توانید درصد کارمزد را تا 10٪ حق امتیاز تعیین کنید. موارد جدید در بلاک چین مورد نظر شما ذخیره می‌شوند.

در این جا می‌توانید اتریوم یا پالیگان را انتخاب کنید. پالیگان (Polygun) یک زنجیره جانبی و یک بلاک چین لایه 2 است که بار کاری را از بلاک چین های لایه 1 مانند اتریوم برداشته و آنها را به طور جداگانه پردازش می‌کند و در نتیجه توان عملیاتی بالاتر و هزینه کمتری ایجاد می‌کند. در مرحله بعد، نشانه‌های پرداخت را برای خرید و فروش آیتم‌های خود انتخاب کنید. پس از اتمام کار روی «Create» کلیک کنید. مجموعه شما اکنون راه اندازی شده است! اکنون نوبت ضرب کردن توکن است.

بیشتر بخوانید: شبکه پالیگان (Polygon Network) چیست ؟

نحوه ساخت NFT در بازار اپن سی

این فرآیند ساده است. هوش مصنوعی تمام کارهای فنی را انجام می‌دهد، بنابراین نگران نحوه ساخت آن نباشید. به مجموعه خود بروید و روی «افزودن مورد» در نوار بالا سمت راست ضربه بزنید. یک اثر هنری جدید آپلود کنید که می‌تواند شامل تصاویر، صدا، یا مدل‌های سه بعدی باشد.

  • جزئیات را اضافه کنید: برای مثال، نام و توضیحات را اضافه نمایید.
  • سپس مجموعه‌اب را انتخاب کنید که NFT شما در آن ظاهر خواهد شد.
  • ویژگی‌های NFT خود را کامل کنید، مانند چشم‌ها، رنگ، نماد‌ها، نام هنرمند و …
  • سطح لول را وارد کنید. به عنوان مثال، NFT شما دارای سطح قدرت یا سرعت 5/10 است.
  • آمار به NFT خود اضافه کنید. این آمارها در واقع صفات عددی بوده که به شکل اعداد به شما نمایش داده می‌شوند.
  • انتخاب کنید که محتوای حساس قابل قفل شدن باشد. این به این معنی است که ممکن است شخصی محتوای ویژه پنهان شده در NFT را برنده شود. به عنوان مثال، ممکن است یک قرعه کشی در NFT خود راه اندازی کنید و برنده را در محتوای قابل آزاد شدن پنهان کنید.
  • در نهایت عرضه را که تعداد کپی‌هایی است که می‌توان تولید کرد را انتخاب کنید. بلاک چین صادرکننده را نیز برای ساخت NFT در اوپن سی انتخاب نمایید.
  • روی “Create” کلیک کنید تا مورد جدید به عنوان یک NFT در مجموعه شما ظاهر شود. شما می‌توانید آن را با قیمت از قبل تعیین شده بفروشید یا اینکه با بیشترین قیمت پیشنهاد شده ارائه کنید.

مهم است که به خاطر داشته باشید که مدل درآمدزایی OpenSea نسبتاً ساده است، اما مالیات دارد. این پلتفرم 2.5 درصد از هر تراکنشی را که روی آن انجام می‌شود، دریافت می‌کند.

بیشتر بخوانید: NFT پوشیدنی (Wear to Earn) چیست؟ آشنایی با لباس‌های دیجیتال

سخن پایانی

در این مقاله اصول ساخت NFT در اوپن سی را آموختیم. همان طور که خواندید، ضرب کردن در OpenSea آن قدر‌ها که اکثر مردم فکر می‌کنند سخت نیست. شما فقط باید کیف پول دیجیتال خود را راه اندازی نمایید، آن را به پلتفرم متصل کنید و شروع به ایجاد مجموعه خود کنید. این فرآیند مشابه بازارهای دیگر است ، فقط باید بررسی کنید که کدام بازار برای شما مناسب‌تر است.

سوالات متداول

هزینه ایجاد NFT در OpenSea چقدر است؟

مدل هزینه OpenSea ساده است. اوپن سی 2.5٪ از قیمت فروش NFT را دریافت می‌کند. اما کاربران معمولی و شرکا می‌توانند در هر زمانی NFT ها را به صورت رایگان ایجاد کنند. اولین کارمزدی که برای راه‌اندازی حساب و برای شروع فروش NFT دریافت می‌شود بین 70 تا 300 دلار آمریکا است. دومین تراکنش که به OpenSea امکان دسترسی به NFTهایی که ایجاد کرده‌اید را می‌دهد، حدود 10 تا 30 دلار آمریکا است.

چگونه در OpenSea هزینه گس پرداخت نکنیم؟

این اقدامات نیازی به هزینه گس ندارند:
۱. استفاده از ابزارهایی در OpenSea برای ایجاد یک NFT جدید، که به عنوان «Lazy Minting» شناخته می‌شود.
۲. ایجاد مجموعه.
۳. مقداردهی اولیه حساب / استقرار پروکسی.
۴. لیست NFT با قیمت ثابت.
۵. درج یک NFT در حراج.

سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال مستلزم صرف زمان کافی برای تحقیق در مورد پروژه ها است. این مطلب توصیه به خرید یا فروش نیست.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان