سازمان دهی مجدد 7 عدد از بلاک های زنجیره بیکن اتریوم؛ دلیل چه بود؟

خانهاخبارسازمان دهی مجدد...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: پیش از به روزرسانی ادغام که بنابر صحبت های تیم توسعه شبکه اتریوم در ماه آگوست صورت خواهد گرفت، زنجیره بیکن اتریوم دیروز شاهد سازمان دهی مجدد هفت عدد از بلاک های خود بود. بنابر داده های بیکن اسکن، روز گذشته 7 بلاک از اعداد 3887075 تا 3887081 برای مدتی از زنجیره بیکن اتریوم خارج شدند.

منظور از سازمان دهی مجدد، رویدادی است که در آن یک بلاک متعلق به بخشی از شبکه به دلیل وجود یک بلاک رقیب از زنجیره خارج می‌شود. دلیل این اتفاق می‌تواند حمله یکی از ماینرها با منابع زیاد یا باگی در شبکه باشد. چنین اتفاقاتی معمولا به صورت ناخواسته منجر به فورک یا تکثیر یک نسخه می‌شوند.

در این مورد، توسعه دهندگان اتریوم معتقدند که اتفاق پیش آمده به دلیل شرایط موجود است و ربطی به مشکل امنیتی یا نقصی بنیادی ندارد و پیشنهاد توسعه یک فورک را ایجاد نمی‌کند. منظور از پیشنهاد توسعه فورک زمانی است که به برخی از پیشنهاد کننده ها اولویت داده می‌شود تا بلاک بعدی را انتخاب کنند.

پرستون وان لون، توسعه دهنده اتریوم گفت که دلیل این سازمان دهی مجدد، تقسیم بندی گنگ نودهای قدیمی و جدید نرم افزار بوده و لزوما مخربی در کار نیست. ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم نیز به نظر می‌رسد با این نظریه موافق است و آن را فرضیه خوبی تلقی کرده است.

سازمان دهی مجدد بلاک ها

مارتین کوپلمن، هم‌بنیانگذار زنجیره جنوسیس یکی از اولین افرادی بود که متوجه این اتفاق شد و در توییتر به آن پرداخت. وی در پست خود گفت:

«به نظر می‌رسد استراتژی کنونی تصدیق نودها باید دوباره مورد بازبینی قرار گیرد تا شاهد زنجیره ای پایدارتر باشیم.»

وان لون در پاسخ به کوپلمن سازماندهی مجدد بلاک ها را به پیشنهاد کننده فورک نسبت داد که هنوز به صورت کامل اجرایی نشده است. وی در این باره گفت:

«ما فکر می‌کنیم که دلیل این اتفاق پیشنهاد کننده توسعه فورک است که هنوز به صورت کامل در شبکه گسترش نیافته است. این سازمان دهی مجدد نشانه یک فورک ناقص نیست بلکه تقسیم بندی گنگ به روزرسانی ها در برابر نرم افزار کلاینت قدیمی است. همچنین پس از اطمینان کافی از دلیل این اتفاق، تمام یافته های خود را با عموم به اشتراک خواهیم گذاشت.»

توییت کوپلمن

مطلب مفید: تحلیل فاندامنتال (fundamental analysis) در کریپتو چیست؟

اوایل صبح امروز، ترنس سائو، یکی دیگر از توسعه دهندگان اتریوم نیز این فرضیه را با دنبال کنندگان خود به اشتراک گذاشت و گفت که دلیل سازمان دهی مجدد بلاک ها مقابله نودهای تقویت شده و نودهای تقویت نشده و دیر ایجاد شدن بلاک در شبکه بوده است.

«با توجه به آنکه پیشنهاد توسعه فورک یک تغییر بدون اجماع است، در پی غیرهمزمانی برنامه انتشار کلاینت، گسترش بلاک ها در طول زمان رخ داده و تمامی نودها به صورت همزمان موفق به انجام به روزرسانی پیشنهاد توسعه فورک نشده‌اند.»

در حالی که سازمان دهی مجدد بلاک ها سوالات زیادی را ایجاد کرده است، وان لون و دیگر توسعه دهندگان اتریوم هنوز صحبتی مبنی بر تاثیرات این اتفاق در شبکه و یا شاید به تعویق افتادن به روزرسانی ادغام نکرده‌اند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان