۱۰ سال از زندانی شدن بنیانگذار بازار سیلک رود گذشت

خانهاخبار۱۰ سال از...

آنچه می‌خوانید...

راس اولبریکت (Ross Ulbricht)، علاقه مند به بیت کوین و بنیانگذار افسانه ای بازار سیلک رود در دارک وب به تازگی درباره احساساتش از آغاز دهمین سال زندانی بودنش صحبت کرده است. وی از طریق حساب توییتری که توسط اعضای خانواده اش مدیریت می‌شود در پیامی غمگین از احساساتش درباره سالگرد زندانی شدنش نوشت.

توییت اولبریکت

در این پست توییتری آمده است که وی از اشتباهات و تصمیمات گذشته خود بسیار پشیمان است. بنیانگذار سیلک رود که در این بازار با نام Dread Pirate Roberts نیز شناخته می‌شود اشاره داشت که باعث ایجاد درد و زیان های زیادی شده و زندگی خود را نیز نابود کرده است.

گفتنی است که اولبریکت در حال حاضر دهمین سال زندانی بودن خود را در ندامتگاهی در توسان آمریکا سپری می‌کند. حامیان وی نیز در بیانیه ای اشاره کرده‌اند که وی از هم سلولی های خود حمایت کرده و قوانین زندان را نیز نقض نمی‌کند:

«اتهامات و محکومیت های راس اولبریکت در دادگاه همگی غیر خشونت آمیز بودند. این اولین باری است که وی محکوم شده است. همچنین وی رفتار بسیار مناسبی از خود در زندان نشان داده و به دیگران کمک می‌کند. تمامی دیگر متهمان سیلک رود با محکومیت 10 سال و یا کمتر مواجه شدند.»

همانطور که پیش تر پوشش داده شد، بنیانگذار سیلک رود به دوبار حبس ابد به علاوه 40 سال و بدون امکان آزادی مشروط و پرداخت جریمه بسیار سنگین 183961921 دلاری محکوم شد.

مطلب مفید: آموزش ساخت بهترین و سودآورترین برنامه سرمایه گذاری

حامیان اولبریکت

در سال 2015، اولبریکت متهم به توزیع مواد مخدر، مشارکت در جرایم سازمانی، توطئه و پولشویی و … شد. در آن زمان وی شخص اول، بازار سیلک رود در دارک وب بود که از بیت کوین پشتیبانی می‌کرد. گفتنی است که این بازار همچنان یکی از بزرگ ترین شرکت های دارک وب محسوب می‌شود.

جامعه جهانی اینترنت از طریق دائو راس را آزاد کنید (FreeRossDAO) در حال حمایت از وی هستند. این بنیاد اخیرا یک مجموعه NFT با تصاویری از وی را منتشر کرده‌اند. این پروژه توسط یک گروه از علاقه مندان شامل کار آفرینان بزرگ این حوزه مانند سو ژو، رابر لشر، استانی کولچوف و نادیا تولکونو، فعال سیاسی روسی مدیریت می‌شود.

لازم به ذکر است، علیرغم زندانی بودن به مدت 9 سال، اولبریکت به شدت در زمینه ازهای دیجیتال فعال است و در ماه مه سال 2021 وی مفهومی از یک پروتکل فضای مجازی که توسط جامعه مدیریت می‌شود را ارائه داد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان