سالروز خرید بیت کوین توسط شرکت تسلا؛ وضعیت کوین های این شرکت چگونه است؟

خانهاخبارسالروز خرید بیت...

آنچه می‌خوانید...

قیمت بیت کوین در محدوده 23125 دلاری است و بدین ترتیب 33% از قیمتی که شرکت تسلا به رهبری ایلان ماسک اقدام به خرید آن کرد، پایین‌تر است. تسلا دو سال پیش و در چنین روزی دست به خرید بیت کوین زد و این ارز دیجیتال را به ترازنامه مالی خود اضافه کرد.

تسلا و بیت کوین

به نقل از کوین تلگراف، بیت کوین و تسلا از زمانی که مدیرعامل ماسک اعلام کرد 1.5 میلیارد دلار بیت کوین خریداری می‌کند، ترکیب انفجاری خود را ثابت کرده‌اند. در ماه فوریه 2021 و هنگامی‌که ایلان ماسک به خرید این ارز دیجیتال پرداخت، BTC در مسیر خود برای ثبت اولین اوج قیمتی بود. اتفاقی که در ماه آوریل و با اوج 58000 دلاری ثبت شد.

ماسک در محدوده 34700 دلاری اقدام به خرید کرد. پس‌ازآن و در ماه مارس سال گذشته حدود 10% از دارایی‌های خود را فروخت و تا ماه ژوئیه که اعلام کرد 75% دیگر از دارایی بیت کوینی خود را می‌فروشد یکی از هولدرهای بزرگ این ارز محسوب می‌شد.

مقایسه قیمت بیت کوین و دارایی بیت کوینی تسلا

در زمان فروش، قیمت بیت کوین در محدوده 23000 دلاری بود اما فروش دارایی در سه ماه دوم سال و محدوده 29000 دلاری رخ داد تا زیان کمتری برای این شرکت ثبت شود. این اتفاق به نظر ضربه بزرگی برای ماسک محسوب می‌شد، اما وی در صحبت‌های خود ادعا کرد که دلیل فروش بیت کوین‌ها مشکل این ارز به‌عنوان ابزار سرمایه‌گذاری نبوده است.

مطلب مفید: ارز دیجیتال هوش مصنوعی چیست؟ معرفی برترین ارزهای دیجیتال AI

از آن زمان تاکنون، تسلا حدود 9720 بیت کوین را هولد کرده است و قیمت این ارز در محدوده‌ای است که شرکت همچنان سودی از این دارایی به دست نیاورده است. بر اساس داده‌ها، قیمت بیت کوین همچنان فاصله 33 درصدی با محدوده خرید تسلا دارد و ارزش این دارایی فعلاً 225 میلیون دلار است.

 در همین حین باید اشاره داشت که در سالگرد خرید بیت کوین، رزش سهام تسلا نسبت به ابتدای سال رشد 66 درصدی داشته و عملکرد آن حتی از بیت کوین نیز بهتر بوده است.

نمودار BTC و TSLA

 البته این روند بازگشتی و سود سهام از چشم رسانه‌ها دورمانده است و به نظر می‌رسد دلیل آن زیان 140 میلیون دلاری شرکت از بیت کوین در سال 2022 بوده باشد. در این مدت، ایلان ماسک نیز نسبت به محیط ارزهای دیجیتال و دیگر رمز ارزها آشنایی بیشتری پیداکرده و محبوبیت و شهرت زیادی را نیز نصیب دوج کوین کرده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان