top banner adv

مجلس با طرح «ساماندهی رمز ارزها» به موضوع ارزهای دیجیتال وارد می شود

مجلس با طرح «ساماندهی رمز ارزها» به موضوع ارزهای دیجیتال وارد می شود
0
بازدید : 7567

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن معرفی طرح جامع ساماندهی رمز ارزها در نظام اقتصادی کشور که با همکاری مجلس و دولت تدوین شده است، از ورود مجلس به موضوع ارزهای دیجیتال خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با این خبرگزاری گفت:

رمز ارزها پدیده‌ای نوین است که در طول یک دهه اخیر رخ داده و پیرامون فضای اقتصادی کشور ما هم شکل گرفته، لذا باید حتماً برای آن برنامه داشت و نمی‌توان بدون برنامه با این پدیده نوظهور روبه‌رو شد یا آن را حذف کرد.

وی ادامه داد:

بیشتر بخوانید : آیا بیت کوین پس از به روزرسانی تپ روت افزایش می یابد؟ تحلیلگران پاسخ می دهند

بیشتر بخوانید : ویتالیک بوترین راهکاری برای ساخت یک بلاک چین بسیار ایمن ارائه داد

باید نگاه حاکمیت در جمهوری اسلامی ایران به موضوع ارزهای دیجیتال، مدیریت آن باشد تا بتوان از ظرفیت آن در اقتصاد کشور استفاده کرد و در صورت وجود تهدیدات آن را برطرف کند. لذا کمیسیون اقتصادی در سال‌های گذشته به این موضوع ورود کرد، اما دولت گذشته به دلایل مختلف اعلام کرد که مایل به ورود به آن نیست و با مجلس برای ایجاد یک بستر قانونی همکاری نداشت.

بیشتر بخوانید : هشدار: سیستم پیش بینی کلمات تلفن های همراه هوشمند توانایی حدس عبارت بازیابی کیف پول های دیجیتال را دارد

به گفته رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، کمیسیون اقتصادی دوره دهم مجلس بعد از تمامی تاکیدات مبنی بر لزوم ساماندهی رمزارزها در کشور، طرحی را با عنوان ساماندهی رمز ارزها یا رمز ارزش‌ها تدوین کرد و پیش‌نویس آن هم آماده شد. قرار بود این طرح به صحن علنی ارجاع شود، اما به خاطر نبود موافقت دولت، امکان ارائه آن در صحن علنی منتفی شد و گزارش آن در کمیسیون اقتصادی باقی ماند.

پورابراهیمی با بیان اینکه بعد از تشکیل دولت سیزدهم، بحث ارتباط کمیسیون اقتصادی با دولت در قالب همکاری‌های مشترک تعریف شده است، افزود:

موضوع رمز ارزها یکی از سرفصل‌هایی بود که با پیشنهاد مجلس و علاقه دولت در دستور کار قرار گرفت. این موضوع به آقای رضایی معاون اقتصادی ریاست جمهوری ابلاغ شد و ایشان مسئولیت کار را بر عهده گرفتند و قرار شد بر اساس یک برنامه، زمان‌بندی گزارش دولت در این باره به مجلس ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد:

بیشتر بخوانید : پذیرش بیت کوین برای السالوادور چه مزایایی دارد؟ بنک آو آمریکا می‌گوید

همزمان در کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم، طرحی با عنوان طرح رمزارزش‌ها یا طرح رمز ارزها آماده کردیم و از سوی دیگر، حدود یک ماه و نیم قبل معاونت اقتصادی ریاست جمهوری گزارش جمع‌بندی دولت درباره رمز ارزها را به کمیسیون اقتصادی ارائه کرد که در آن ضوابط قانونی دیده شده بود. ما در حال بررسی متن ارائه شده از سوی معاونت اقتصادی ریاست جمهوری هستیم که بخش‌هایی از آن را قبول داشته و بخش‌هایی نیاز به اصلاح دارد و تلاش می‌کنیم در چارچوب یک روش مشخص، بتوانیم ظرفیت لحاظ شده در این گزارش را در قالب کار مشترک جلو ببریم.

بر اساس گفته‌های پورابراهیمی در این مصاحبه، قرار است طرحی با عنوان «ساماندهی رمزارزها در نظام اقتصادی کشور» با گزارش معاونت اقتصادی ریاست جمهوری تبدیل به یک کار جامع شود و اگر دولت بتواند این موضوع را در قالب لایحه ارائه کند، مجلس به سرعت رسیدگی خواهد کرد وگرنه در صورت پذیرش بار مالی، مجلس وارد بررسی طرح می‌شود. در واقع کمیسیون اقتصادی در حال بررسی این موضوع است که با دولت توافق شود که این موضوع به صورت طرح ارائه شود یا دولت لایحه‌ای دهد که در نهایت  طی سال جاری تعیین تکلیف می‌شود.

گفتنی است ساماندهی ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر به یکی از دغدغه‌های اقتصادی مهم برای دولتمردان ایرانی تبدیل شده است. در همین رابطه، در هفته اخیر معاون وزیر اقتصاد از اینکه از این پس ارزهای دیجیتال مشمول مالیات می‌شوند، خبر داد. همچنین واردات با رمز ارزها هم در دستور کار قرار گرفته و بناست تا پایان سال و با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران و بانک مرکزی به مرحله عملیاتی برسد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارزهای دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

بیشتر بخوانید : خبر خوب برای کاربران بایننس: برداشت‌های صرافی به روال عادی بازگشت

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x