رئیسی: در جریان فعالیت‌ دولت در حوزه رمزارز نیستم!

خانهاخباررئیسی: در جریان...

آنچه می‌خوانید...

ابراهیم رییسی در نشست رمضانی روز گذشته خود با برخی فعالان حوزه اقتصاد دیجیتال کشور، بر فعال شدن ستاد ویژه اقتصاد رمز ارز در دولت تاکید کرد.

به گزارش فکت کوینز به نقل از ایرنا، نشست رمضانی رییس جمهور ابراهیم رییسی با برخی از فعالان اقتصاد دیجیتال کشور، روز دوشنبه در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

- Advertisement -

رییس جمهور در این نشست با اشاره به انگیزه و استعداد فوق‌العاده جوانان کشور در حوزه اقتصاد دیجیتال، برنامه‌ریزی برای حفظ و جذب استعدادهای کشور و برداشتن گام‌های بلند در زمینه هوش مصنوعی را ضروری دانست. او همچنین زمینه‌سازی برای حضور بیشتر بخش خصوصی در کسب و کارهای مجازی را از وظایف دولت و همچنین اتحادیه‌هایی که در حوزه اقتصاد دیجیتال فعالیت دارند، دانست و تأکید کرد:

نقش دولت در عرصه کسب و کارهای دیجیتال، حمایت، هدایت و نظارت و تنظیم‌گری است.

رییس جمهور در بخش دیگری از این نشست با تاکید بر اینکه همه مسئولان و بخش‌های دولتی موظف به تسهیل فضای کسب و کار در اقتصاد دیجیتال و رفع موانع در این حوزه هستند، تعدد مراجع و اطاله فرآیند صدور مجوز را به عنوان یکی از مهم‌ترین موانع این عرصه یاد کرد و گفت:

دستگاه‌‌های تنظیم‌گر باید به نحوی فعالیتشان را تنظیم کنند که موجب اخلال در کسب و کار نشود.

رییسی همچنین بر لزوم توجه به آموزش و تربیت نیروی انسانی کارآمد در حوزه اقتصاد دیجیتال تأکید کرده و گفت:

خوشبختانه نیروی کار توانمندی در عرصه اقتصاد دیجیتال داریم، اما میزان اشتغال‌زایی در این حوزه متناسب با این ظرفیت‌های موجود و قابل قبول نیست.

او در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم، کارگروهی تخصصی برای پیگیری مسائل مرتبط با اقتصاد دیجیتال تشکیل و اختیارات دولت به آن تفویض شده است، از این کارگروه خواست که به صورت مستمر مشکلات مربوط به کسب و کارهای مجازی را رصد کرده و برای رفع آنها تلاش مضاعف کند.

«تسهیل و تضمین اصل و سود سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در کسب و کارهای دیجیتال»، «تضمین خرید خدمات صاحبان کسب و کارهای مجازی»، «تخصیص ارز مناسب برای توسعه اقتصاد دیجیتال»، «حمایت از صادرات فناوری و خدمات دیجیتال» و «فعال شدن ستاد ویژه اقتصاد رمز ارز» از دیگر موارد مورد تاکید رییسی در این نشست بود.

گفتنی است رییسی در بخشی از این نشست در پاسخ به سوال یکی از فعالان اقتصاد دیجیتال در خصوص سرنوشت ستاد رمز ارزها، با اشاره به فعالیت‌های دولت در زمینه ارزهای دیجیتال تصریح کرد:

در رابطه با مسئله رمز ارزها، بخشی که قرار بود آقای محسن رضایی در ستاد اقتصادی دنبال کنند، یک ستاد در ابتدای دولت تشکیل شد و این پرسش که به چه سرنوشتی دچار شد، درست است. باید این مسئله پیگیری شود تا هم عزیزان در جریان قرار بگیرند، هم من. مسئله رمز ارزها چند بار در دولت مطرح شد، پیگیری شد، کمیته تعیین شد، اما نتایج آن در ذهنم نیست و مطلع نیستم.

رئیس جمهور با یادآوری دستور صریح خود به دستگاه‌های دولتی درباره اینکه بدون نظر و مشورت فعالان بخش خصوصی نباید درباره مسائل آن حوزه تصمیم‌گیری کنند، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی را مکلف کرد نظام مسائل مربوط به حوزه اقتصاد دیجیتال و کسب و کارهای مجازی را احصا کرده و مشکلات را با هم‌اندیشی و همکاری خود فعالان این حوزه برطرف کنند.

رییسی همچنین لزوم ثبات در سیاست‌گذاری و تصمیمات دولتمردان را نیز خاطرنشان کرده و گفت:

سرمایه‌گذاری در هر حوزه‌ای نیازمند ثبات است، به نحوی که شرایط پایدار و مسیر آینده قابل پیش‌بینی باشد تا تولیدکننده بتواند با اطمینان و در فضایی واقعی فعالیت کند.

گفتنی است دولت ابراهیم رییسی از زمان روی کار آمدن خود، قانون‌گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال و سامان‌دهی به این حوزه را به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده است. اخیرا نیز دولت در راه هموارسازی استخراج و کاربرد ارز دیجیتال، واردات با ارزهای دیجیتال را رسمی کرده است.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان