سد محکم بیت کوین در محدوده 24000 دلاری؛ تریدرهای حرفه ای در حال خرید هستند

خانهاخبارسد محکم بیت...

آنچه می‌خوانید...

روز 27 جولای و پس از اعلام نرخ بهره توسط فدرال رزرو، قیمت بیت کوین با رالی صعودی همراه شد. به نظر می‌رسد سرمایه گذاران صحبت های رئیس فدرال رزرو را نسبت به جلسات قبلی صعودی تر تلقی کرده و معتقدند که بدترین لحظات از نظر سیاست های انقباضی را پشت سر گذاشته‌اند. یک خبر مثبت دیگر برای دارایی های ریسکی نیز شاخص PCE بود که با رشد 6.8 درصدی در ماه ژوئن همراه شد. گفتنی است که چنین رشدی از ماه ژانویه سال 1982 تاکنون بی سابقه بوده است.

در حال حاضر فدرال رزرو برای اندازه گیری فشار تورمی در سطح گسترده تمرکز خود را روی این شاخص گذاشته و در حال اندازه گیری تفاوت قیمت های کالاها و خدمات مورد استفاده توسط عموم مردم است.

- Advertisement -

علاوه بر موارد اشاره شده، خبر خوب دیگر از طرف شرکت آمازون بیرون آمد و این غول تجاری در جلسه صورت مالی خود اعلام کرد که درآمد شرکت در سه ماه اخیر با رشدی 1.4 درصدی همراه بوده و عدد تخمینی 119.5 میلیارد دلار را رد کرده است. در همان روز اپل نیز گزارش مالی خود را منتشر کرد و خبر از رشد درآمد 3.4 درصدی خود در همین بازه زمانی داد.

تریدرهای برتر صعودی هستند

داده های بدست آمده از صرافی ها نشان دهنده وضعیت معاملاتی تریدهای بلند مدت بیت کویین است. با بررسی موقعیت های معاملاتی اسپات، فیوچرز و پرپچوال هر کلاینت می‌توان درک بهتری از رفتار تریدرهای حرفه ای در بازار و احساسات آنها نسبت به قیمت بیت کوین پیدا کرد. گفتنی است که میان صرافی های مختلف تفاوت هایی در روش های اندازه گیری وجود دارد در نتیجه داده های زیر نمی‌تواند به صورت کاملا دقیق نشان دهنده عملکرد تریدرها باشد.

معاملات خرید و فروش صرافی های بزرگ
معاملات خرید و فروش صرافی های بزرگ

علیرغم اصلاح 14 درصدی بیت کوین از تاریخ 20 تا 26 جولای، تریدرهای برتر صرافی های بایننس، هیوبی و OKEx در حال افزایش لوریج معاملات خرید بوده‌اند. در حقیقت بایننس تنها صرافی بوده است که با کاهش بسیار جزئی در نرخ معاملات خرید به فروش همراه بوده و این عدد از 1.22 به 1.20 در این پلتفرم رسیده است.

با این حال، تاثیر این اتفاق را تریدرهای صرافی OKEx جبران کرده و موقعیت های خرید این صرافی در 6 روز از 0.66 به 1.17 رسیده است. عدم وجود ترس در بازار پس از شکست بیت کوین در عبور از 24000 دلار نیز یک اتفاق صعودی برای بازار کریپتو و سرمایه گذاران این ارز در نظر گرفته می‌شود.

مطلب مفید: تاریخچه رمزنگاری (history of cryptography)

تریدرهای مارجین علاقه ای به معاملات فروش بیت کوین ندارند

معاملات مارجین دار به سرمایه گذاران اجازه می‌دهد تا ارز دیجیتال وام گرفته و به عنوان لوریج در معاملات خود از آنها استفاده کنند. برای مثال، شخصی می‌تواند با وام گرفتن تتر به خرید بیت کوین بپردازد. از سویی دیگر، وام گرفتن بیت کوین تنها می‌تواند برای معاملات فروش این دارایی مورد استفاده قرار گیرد.

برخلاف قراردادهای فیوچرز، تعادلی میان معاملات خرید و فروش مارجین الزاما برقرار نیست. زمانی که نرخ وام دهی مارجین بالا باشد به معنای صعودی بودن بازار و برعکس آن به معنای نزولی بودن است.

نرخ وام دهی معاملات مارجین
نرخ وام دهی معاملات مارجین

نمودار بالا نشان می‌دهد که روز 21 جولای، اعتماد به نفس سرمایه گذاران به کف خود رسیده و همزمان با آن شاخص وام دهی مارجین نیز به کف چهار ماهه خود در 8.6 رسیده است. از آن موقع به بعد، تریدرهای OKX تقاضای کمتری برای وام گرفتن بیت کوین از خود نشان دادند. در حال حاضر شاخص مذکور در محدوده 13.8 قرار دارد که می‌توان آن را صعودی در نظر گرفت.

داده های مشتقه هیچگونه استرسی را در بازار نشان نمی‌دهند و این در حالی است که قیمت بیت کوین روز 21 جولای به زیر 21000 دلار نیز سقوط کرد. برخلاف تریدرهای خرد، تریدرهای حرفه ای تر می‌دانند چه زمانی باید به تعهدات خود عمل کنند و چنین رفتاری تاثیر مستقیم خود را بر داده های سالم مشتقه نشان می‌دهد. گفتنی است که این داده ها بیانگر آن هستند که در صورت عدم شکست 24000 دلار، با اصلاح نسبتا عمیقی در بیت کوین همراه خواهیم بود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان