top banner adv

سرقت 1.4 میلیارد دلار دارایی دیجیتال از ابتدای سال 2022

سرقت 1.4 میلیارد دلار دارایی دیجیتال از ابتدای سال 2022
0
بازدید : 9807

بر اساس مطالعات انجام شده توسط چینالسیس، هکرها و مجرمان سایبری از ابتدای سال 2022 تاکنون تقریبا 1.4 میلیارد دلار دارایی های دیجیتال را به سرقت برده‌اند. از نمونه های این حملات هکری می‌توان به هک پل هورایزن در شبکه هارمونی، پل نومد و سرقت 615 میلیون دلاری از شبکه رونین اشاره کرد.1.4 میلیارد دلار سرقت دارایی دیجیتال از ابتدای سال 2022 در کدام پروتکل ها اتفاق افتاده است؟

پل های کریپتویی، هدف مورد علاقه هکرها

می‌توان با اطمینان گفت که صنعت دارایی های دیجیتال در چند سال گذشته رشد خوبی داشته و محبوبیت زیادی نیز کسب کرده است. همچنین بازار صعودی سال 2021، برای سرمایه گذاران و شرکت ها اکوسیستم بسیار خوبی را ایجاد کرد. با این وجود بر اساس داده های چینالسیس، از ابتدای سال تاکنون هکرها 1.4 میلیارد دلار سرمایه را در این صنعت به سرقت برده‌اند و محبوب ترین هدف آنها نیز پل های کریپتویی است. این پل ها در حقیقت نوعی نرم افزار هستند که شبکه های مختلف را برای تسهیل انتقالات به یکدیگر متصل می‌کنند.

بیشتر بخوانید : برایان آرمسترانگ: کوین بیس برنامه استیکینگ خود را متوقف نمی‌کند

تام رابیسنون، رئیس بخش علمی و هم‌بنیانگذار شرکت الیپتیک در این باره گفت:

بیشتر بخوانید : شمار کشورهایی که رمزارزها را ممنوع کرده‌اند طی سه سال دو برابر شده است

«در چند وقت اخیر، پل های بلاک چینی با میلیاردها دلار سرمایه ای که در آنها قفل می‌شود، در دسترس ترین گزینه برای مجرمان سایبری و هکرها بوده‌اند. هکرها با شیوه های مختلف به آنها نفوذ کرده و به نظر می‌رسد سطح امنیتی این پل ها متناسب با ارزش دارایی هایی که نگه داری می‌کنند، رشد نمی‌کند.»

برای مثال دو عدد از بدنام ترین حملات هکری و سرقت دارایی دیجیتال از ابتدای سال تاکنون را می‌توان به هک شدن پروتکل کوبییت فایننس و ورم هول اختصاص داد که اولی بر بستر بایننس و دیگری بر بستر سولانا فعالیت می‌کنند. هکرها در مورد اول 80 میلیون دلار و در مورد دوم 320 میلیون دلار سرمایه را به سرقت بردند.

بیشتر بخوانید : رابرت کیوساکی: افزایش نرخ بهره باعث نابودی اقتصاد آمریکا می‌شود

بیشتر بخوانید : Santiment: یونی سواپ، سولانا و کارادانو پیشتاز توسعه در صنعت رمزارز هستند

مطلب مفید: اتریوم (Ethereum) دومین بلاک‌چین محبوب جهان را بشناسید!

در ماه مارس، مجرمین سایبری، موفق شدند بزرگ ترین حمله هکریدر فضای کریپتو را ترتیب دهند و با هک شبکه رونین 588 میلیون دلار اتریوم و 25 میلیون دلار USDC را به سرقت ببرند. گفتنی است که علیرغم بزرگ بودن این حمله، اسکای میویس، شرکت اجرا کننده و حامی رونین خسارت تمامی قربانیان خود را جبران کرد و رونین دوباره در ماه ژوئن بازگشایی شد.

بیشتر بخوانید : بهترین رمز ارز برای محیط زیست؛ شکست بیت کوین در برابر استلار

مسبب حمله هکری به شبکه رونین که بود؟

کمی بعد از هک شدن شبکه رونین و سرقت دارایی دیجیتال از آنجا ، سازمان های مختلفی تحقیقات خود را آغاز کردند تا هکرها و افراد مسبب را پیدا کنند. یکی از این سازمان ها FBI بود که در نهایت نیز از دست داشتن یک گروه هکری وابسته به کره شمالی با نام لازاروس در این حمله خبر داد. برخی معتقند که این گروه رابطه نزدیکی با دولت کره شمالی دارد و دارایی های دیجیتال به سرقت رفته نیز برای قدرت بخشیدن به حکومت کیم جونگ اون، رهبر این کشور استفاده شده است.

چند ماه پیش نیز سازمان ملل، به رهبران کره شمالی اتهام زد که آنها با استفاده از ارزهای دیجیتال در حال انجام آزمایش های هسته ای و خرید موشک هستند. گفتنی است که علیرغم تحریم ها و هشدارهای کشورهای غربی، کره شمالی به توسعه ارتش خود و آزمایش این گونه سلاح ها ادامه می‌دهد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x