سرمایه گذاران خرد برخلاف نهنگ‌ها در حال خرید و انباشت بیت کوین هستند

خانهاخبارسرمایه گذاران خرد...

آنچه می‌خوانید...

داده‌های تازه بیانگر آن هستند که سرمایه گذاران خرد با دارایی کمتر از یک بیت کوین در حال انباشت این ارز دیجیتال هستند و در همین حین، نهنگ‌های بیت کوین با دارایی بیش از 10 هزار کوین به فروش روی آورده‌اند. به نقل از کریپتواسلیت، از ماه اوت، بیت کوین در فاز توزیع قرار داشته و نهنگ‌ها در حال فروش بوده‌اند.

همانطور که در نمودار زیر نیز مشخص است، رنگ‌های تیره مربوط به زمان انباشت و رنگ روشن مربوط به زمان توزیع کوین است. گفتنی است که این نمودار نشان دهنده فاز توزیع و انباشت بیت کوین میان تمامی هولدرها است. در ماه مه و همزمان با سقوط فاجعه آمیز اکوسیستم ترا، سرمایه گذاران به انباشت بیت کوین ادامه دادند و در کف قیمت به خرید پرداختند.

- Advertisement -

با این حال، روند خرید سرمایه گذاران خرد در ماه اوت و همزمان با منفی شدن روند احساسات در بازار متوقف شد و در پی آن شاهد روند خنثی قیمت در سه ماه سوم سال بودیم. در حالی که در مدت مذکور تعداد فروشندگان از خریداران بیشتر بود به نظر می‌رسد خرس‌ها از قدرت کافی برای رساندن قیمت به زیر ناحیه 18000 دلاری برخوردار نبودند.

حفظ سطح 20000 دلاری در ماه‌های اخیر در هنگام افزای فشار فروش در بازار نشان از مهم بودن این سطح حمایتی بیت کوین دارد. باید اشاره داشت که قیمت بیت کوین از اواسط ماه اوت تا کنون در ناحیه ثابت 18000 تا 22000 دلاری در نوسان بوده است.

وضعیت انباشت بیت کوین
وضعیت انباشت بیت کوین

اگر هولدرهای بیت کوین را بر اساس میزان دارایی در کیف پول‌هایشان مقایسه و بررسی کنیم اطلاعات بسیار بیشتری در رابطه با روند بدست خواهیم آورد. سرمایه گذاران خرد یا آن دسته از افرادی که کمتر از 1 بیت کوین در کیف پول خود دارند از ماه اکتبر و همانند هولدرهای 1000 تا 10000 کوین دوباره وارد فاز انباشت شده‌اند. در همین حین اما و از ماه جولای، هولدرهای بیش از 10 هزار بیت کوین در حال فروش بوده‌اند.

مطلب مفید: بیت کوین در انتظار نرخ تورم ماه اکتبر؛ بررسی نکاتی که این هفته باید مدنظر قرار دهید (16 آبان)

نمودار زیر تصویر شفافی را نسبت به روند قیمتی و دسته‌های مختلف هولدر این ارز نشان می‌دهد. سرمایه گذاران خرد با موجودی کمتر از 1 بیت کوین به صورت تاریخی در بازه‌های جداگانه‌ای نسبت به نهنگ‌های بیت کوین خرید کرده‌اند. در ماه مارس، سرمایه گذاران خرد به خرید سنگین روی آوردند و در همان زمان نهنگ‌ها فروش خود را آغاز کردند. تنها زمانی که این دو گروه شبیه رفتار کردند در ماه ژوئن و جولای بوده است.

انباشت توسط هولدرهای مختلف
انباشت توسط هولدرهای مختلف

در حالی که نهنگ‌ها ممکن است هنوز در فاز توزیع و فروش مداوم باشند، نشانه‌هایی از تغییر روند در هفته‌های اخیر به چشم می‌خورد. رفتار نهنگ‌ها در نمودار اول از رنگ تیره وارد ناحیه نسبتا روشن شده که نشان از وضعیت خنثی آنها دارد. با توجه به نبود نوسان قیمتی در ماه‌های اخیر، نهنگ‌ها و سرمایه گذاران خردی که در ماه ژون و جولای به خرید پرداختند اکنون در سود هستند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان