سرورهای دیسکورد بورد ایپ هک شد؛ هکرها 145 اتریوم را به سرقت بردند

خانهاخبارسرورهای دیسکورد بورد...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: به نظر می‌رسد سرورهای دیسکورد پروژه های یوگا لبز مانند بورد ایپ یات کلاب و متاورس Otherside مورد حمله فیشینگ قرار گرفته است. هکرها در پی این حمله موفق شدند 145 اتریوم یا به عبارتی 256 هزار دلار را به سرقت ببرند. بنابر داده ها اطلاعات حساب یکی از مدیران اعضای جامعه بدست هکرها افتاده و از طریق آن، مهاجمین به حساب های اجرایی سرورهای دیسکورد دسترسی پیدا کردند.

پس از این اتفاق، هکرها پستی در شبکه ایجاد کردند و کاربران را تشویق کردند تا به منظور دریافت رایگان توکن، کیف پول های خود را به لینکی در یک سایت فیشینگ متصل کنند. گفتنی است که در حال حاضر دیسکورد بورد ایپ یات کلاب قفل شده است و مدیران سرورهای Otheside نیز در حال هشدار دادن به کاربران مبنی بر غیرفعال سازی پیام ها هستند.

این اولین باری نیست که سرورهای دیسکورد بورد ایپ هک می‌شوند و تنها در سه ماه اخیر مجموعه ای از این حملات رخ داده و NFT های زیادی نیز به سرقت رفته است.

سرقت 32 NFT در پی حمله فیشینگ

داده های شرکت امنیت بلاک چینی پک شیلد نشان می‌دهد که 32 عدد NFT شامل یک توکن بورد ایپ، 2 عدد Mutant Apes و 5 توکن از NFT های Othedeeds و یک توکن Bored Ape Kennel Club از جمله موارد به سرقت رفته هستند. به نظر حمله اخیر یکی از خسارت آورترین حملات به سرورهای دیسکورد این مجموعه باشد. در حملات دیگری که امسال به سرورهای بورد ایپ شد تنها شاهد به سرقت رفتن یک یا دو توکن بودیم اما این بار 32 NFT به سرقت رفت.

مطلب مفید: کامپیوتر کوانتومی؛ رابطه آن با دنیای رمزارزها چیست؟

در حالی که شرکت یوگا لبز هنوز هیچ بیانیه رسمی درباره هک شدن سرورهای خود نداده است، قیمت پایه NFT های بورد ایپ با ریزشی 2.9 درصدی در شبانه روز گذشته همراه شده است.

بورد ایپ هدف اصلی چندین حمله هکری

با توجه به آنکه بورد ایپ دارای ارزشمندترین مجموعه NFT در فضای کریپتو است، از زمان روی کار آمدنش شاهد حملات فیشنینگ زیادی بوده است. پلتفرم های فضای مجازی بورد ایپ تنها در ماه آوریل مورد دو حمله بسیار بزرگ قرار گرفتند و همین اخیرا NFT بورد ایپ یکی از بازیگران و کارگردانان تلویزیونی به نام سث گرین (Seth Green) نیز به سرقت رفت.

در این لحظه مشحص نیست که آیا یوگا لبز برای بالا بردن امنیت پلتفرم های خود و کوتاه کردن دسترسی افراد سودجو اقدامی کرده است یا خیر. باید توجه داشت که یوگا لبز بزرگ ترین بازیکن در فضای NFT ها و صاحب با ارزش ترین مجموعه NFT های موجود است و احتمالا در آینده نیز شاهد تلاش هکرها برای دسترسی به حساب کاربران این مجموعه باشیم.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان