سقوط ارزش برترین مجموعه NFTهای بازار در سال 2023

خانهاخبارسقوط ارزش برترین...

آنچه می‌خوانید...

در یک سال گذشته برخی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین مجموعه NFTهای بازار که در سال 2022 سر و صدای زیادی کردند با کاهش قابل‌توجه ارزش همراه شدند. باید اشاره داشت که در روندی مشابه، ارزش زمین‌های متاورسی که در سال 2022 سرمایه‌گذاری‌های خوبی به نظر می‌رسیدند و بسیاری انتظار داشتند این روند در سال‌های بعد ادامه پیدا کند نیز سقوط قابل‌توجهی را تجربه کردند.

سقوط ارزش محبوب‌ترین مجموعه NFTهای بازار

به نقل از کوین تلگراف، سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در پروژه‌های برتر NFTها مانند Doodles، Invisible Friends، Moonbirds و Goblintown با کاهش ارزش 95 درصدی در قیمت اتریومی آن‌ها همراه بوده است. همچنین باید اشاره داشت که ارزش برترین مجموعه NFTهای بازار در سال 2023 با سقوط 40 درصدی همراه بوده است.

- Advertisement -
توییت

داده‌های پلتفرم تحلیلی NFTGo نشان می‌دهد که شاخص ارزش پروژه‌های برتر این حوزه از اوج 12394 اتریوم در ماه ژوئیه سال گذشته به 7446 اتریوم در ماه مه امسال رسیده است. نکته قابل‌توجه درباره این اتفاق، تغییر نکردن دیدگاه سرمایه‌گذاران حوزه NFTها است. در حالی که ارزش این دارایی‌ها هر روز در حال کاهش است، بسیاری از اعضای جامعه معتقدند که به‌زودی شاهد بازگشت این حوزه به دوران اوج خواهیم بود. به همین منظور بسیاری در حال خرید و سرمایه‌گذاری در NFTها هستند.

مطلب مفید: بریکس چگونه قدرت ایالات متحده را کاهش خواهد داد؟

در یک سال گذشته و هم‌زمان با سقوط ارزش مجموعه NFTهای بازار، تعداد کل هولدرهای مجموعه‌های ارزشمند و برتر بازار افزایش 90 درصدی را ثبت کرده است. در همین بازه زمانی تعداد فروشندگان 32% افزایش و تعداد خریداران کاهش 30 درصدی را ثبت کرده است.

شاخص بلو چیپ

باید اشاره داشت که علیرغم کاهش ارزش مالی، اکوسیستم NFTها در جذب کاربران و توجه سرمایه‌گذاران جدید هیچ‌گاه با مشکل مواجه نشده است. برای مثال، روز 27 مه، پیتر شیف، یکی از منتقدان سرسخت بیت کوین و ارزهای دیجیتال اعلام کرد که پروژه NFT خود را بر بستر شبکه بیت کوین و با استفاده از پروتکل اوردینالز راه‌اندازی خواهد کرد و در تاریخ 2 و 9 ژوئن از طریق دو مزایده جداگانه آن را به فروش خواهد رساند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان