سقوط بیت کوین به زیر 19000 دلار؛ آیا تا پایان سال میلادی روند نزولی به اتمام می‌رسد؟

خانهاخبارسقوط بیت کوین...

آنچه می‌خوانید...

قیمت بیت کوین شب گذشته به ریزش خود ادامه داد و اوایل صبح امروز به کف قیمتی هفتگی تازه ای رسید. داده های تریدینگ ویو نشان می‌دهد که قیمت نسبت به اوج روز گذشته خود با ریزشی تقریبا 2 هزار دلاری به محدوده 18461 دلاری رسیده است. این حرکت نزولی به نظر می‌رسد همکام با بازارهای سهام رخ داده باشد که ابتدا شاهد رشد آنها بودیم و سپس با باز شدن بورس وال استریت ریزش بازارها را در پی داشتیم.

نمودار بیت کوین
نمودار بیت کوین

در حالی که سقوط بازارهای سهام نسبتا کم بوده و تا حدی نیز جبران شده، بازار ارزهای دیجیتال در جبران ریزش های خود ناموفق بوده و بسیاری از تحلیلگران و سرمایه گذاران امیدوارند که سه ماه آخر سال میلادی بتواند این روند چند ماه اخیر را جبران کند. با این حال تریدرها معتقدند که قبل از رخ دادن چنین اتفاقی شاهد سقوط بیشتر خواهیم بود.

- Advertisement -

Il Capo of Crypto، یک حساب کاربری در توییتر و از تحلیلگران مطرح بیت کوین و ارزهای دیجیتال معتقد است که ماه اکتبر امسال عملکردی مشابه با سال گذشته خواهد داشت و شاهد رشد قیمت دارایی های دیجیتال در این ماه خواهیم بود. وی همچنین اشاره داشت که در سه ماه آخر سال ابتدا سقوط دارایی ها را خواهیم دید و پس از آن شاهد رالی های صعودی خواهیم بود.

در همین حین، رکت کاپیتال، یکی از تحلیلگران مطرح بازار نیز توجه ها را به سمت بیت کوین و موانعی که باید در بازه ماهانه پشت سر بگذارد جلب کرد. وی در رابطه با بسته شدن کندل ماهانه اشاره داشت که قیمت یک بازگشت بسیار سریع را از اوج 19800 دلاری داشته است. رکت کاپیتال در ادامه افزود:

«با نزدیک شدن به بسته شدن کندل ماهانه احتمالا در نزدیکی سطح فعلی شاهد حرکات اره مانندی باشیم. نکته بسیار مهم بعدی نیز چگونگی بسته شدن کندل ماهانه بیت کوین نسبت به خط سبز رنگ کف است. بسته شدن کندل زیر خط سبز رگ به معنای خارج شدن از ناحیه ای است که از سال 2020 تاکنون در بازه زمانی ماهانه قرار داشته است.»

مطلب مفید: آموزش مینت NFT سولانا از طریق متاپلکس (Metaplex)

تحلیل رکت کاپیتال
نمودار ماهانه بیت کوین

چه زمانی  روند نزولی بیت کوین به پایان می‌رسد؟

در رابطه با اینکه چه زمانی بازار نزولی سال 2022 به پایان خواهد رسید، نظر تحلیلگران بسیار متفاوت از یکدیگر است. لوک مارتین، میزبان پادکست STACKS، با بارگذاری یک نمودار مقایسه ای اشاره داشت که از اوج قبلی بیت کوین در ناحیه 69000 دلاری، 322 روز می‌گذرد. بر اساس داده های وی، پس از اوج قبلی در سال 2017، بیت کوین 364 روز را در روند نزولی گذارند و سپس به این روند پایان یافت. بر اساس صحبت های وی، به نظر تاریخ در حال تکرار است.

تحلیل مارتین
نمودار بیت کوین

با این حال برخی از تحلیلگران با چنین موضوعی کاملا موافق نبوده و tedtalksmacro، یکی از تحلیلگران بازار اشاره داشت که شرایط اقتصاد کلان فعلی قابل مقایسه با سال 2018 نیست. گفتنی است که مارتین نیز این اظهار نظر را قبول دارد و اشاره داشت که این موارد نیز در زمان پایان یافتن روند نزولی تاثیرگذار خواهد بود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان