سقوط بیت کوین به زیر 23000 دلار؛ امید خریداران به میانگین متحرک 200 هفته ای است

خانهاخبارسقوط بیت کوین...

آنچه می‌خوانید...

جو میان سرمایه گذاران در اکوسسیستم ارزهای دیجیتال در روزهای گذشته کمی بهتر بوده و رشدهای قیمتی در چند وقت اخیر باعث شده است تا آنها اتفاقات چند ماه اخیر را پشت سر گذاشته و به آینده ای بهتر امید داشته باشند. داده های تریدینگ ویو نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین چند روز گذشته را در محدوده 23000 دلاری در حال نوسان بوده و علیرغم از دست رفتن این سطح در شبانه روز گذشته اما بیت کوین همچنان میانگین 200 هفته ای خود را حفظ کرده است.

نمودار روزانه بیت کوین
نمودار روزانه بیت کوین

این سطح در گذشته نیز به عنوان حمایت برای بیت کوین ایفای نقش کرده و از ریزش بیشتر قیمت جلوگیری کرده است. باید دید که این بار نیز شاهد تکرار چنین اتفاقی خواهیم بود یا فروشندگان برنامه دیگری در ذهن دارند. در ادامه این مطلب به بررسی تحلیل کارشناسان حوزه کریپتو در رابطه با مسیر احتمالی و سطوح مهم قیمتی بیت کوین خواهیم پرداخت.

بیت کوین باید کندل هفتگی خود را بالای 22800 دلار ثبت کند

مایکل ون دی پوپ، یکی از تحلیلگران مطرح بازار به اهمیت میانگین متحرک 200 هفته ای در نمودار بیت کوین اشاره کرد و با به اشتراک گذاشتن تصویر زیر به سطوح حمایتی و مقاومتی مهم برای چند روز آینده اشاره کرد.

نمودار 1 ساعته BTC
نمودار 1 ساعته BTC

از نظر ون دی پوپ، بیت کوین در سطح 23500 دلاری با یک مقاومت سنگین مواجه شده و اتفاقات بعدی مشخص خواهد کرد که شاهد افزایش قیمت و یا سقوط به حمایت 21500 دلاری خواهیم بود. وی در این باره گفت که اگر سطح 23800 دلاری بشکند، انتظار افزایش قیمت تا 28000 دلار را خواهد داشت. البته برای چنین حرکتی، شکست و عبور از میانگین 200 هفته ای باید تایید شود.

رکت کاپیتال، یکی دیگر از تحلیلگرهای مهم بازار نیز به اهمیت میانگین 200 هفته ای اشاره کرد و گفت که BTC باید کندل هفته ای خود را بالای سطح 22800 دلاری ثبت کند.

توییت رکت کاپیتال

مطلب مفید: آیا به زودی بلاکچین غیرسازگار با EVM از بلاک چین سازگار با EVM پیشی خواهد گرفت؟

انتظار برای یک حرکت بزرگ

کریپتو گاد جان، یک تحلیلگر حوزه کریپتو در توییتر گفت که حرکات اخیر قیمتی نشانه ای از یک حرکت بسیار بزرگ برای بیت کوین در روزهای آینده است. وی در ادامه تصویری از نمودار و دو سناریو احتمالی اش را با کاربران به اشتراک گذاشت.

تحلیل کریپتو گاد جان

وی در این باره گفت:

«اگر شاهد شکست سطح 24000 دلاری باشیم، احتمال رالی صعودی تا 27000 و 28000 دلار وجود خواهد داشت. اما اگر شاهد ادامه دار بودن یک روند خنثی در روزهای آینده باشیم، احتمالا مسیر نزولی خواهد شد و بیت کوین تا سطح 20000 دلاری سقوط خواهد کرد. https://www.colombia.co/ »

مین، یکی دیگر از تحلیلگرهای بازار نیز به احتمال حرکت در هر دو جهت برای بیت کوین اشاره کرد و گفت در صورت حفظ سطح 22500 دلاری شاهد رالی صعودی خواهیم بود. اما با از دست رفتن این سطح شاهد بازگشت قیمت به محدوده ثابت چند وقت اخیر و شاید حتی سقوط بیشتر خواهیم بود.

نمودار 12 ساعته بیت کوین
نمودار 12 ساعته بیت کوین

برای آن دسته از افرادی که بیشتر به دنبال انباشت و هولد کردن هستند و مخالف تمرکز بر رفتار روزانه قیمت هستند، کالب فرانزن، تحلیلگر مطرح بازار در یک پست توییتری به زمان مناسب برای ورود به بازار با استفاده از استراتژی میانگین هزینه دلاری اشاره کرد.

وی در این باره گفت که سرمایه گذاران می‌توانند از اندیکاتور W%R استفاده کنند. زمانی که این اندیکاتور به محدوده اشباع فروش در بازه زمانی یک ساله می‌رسد سیگنالی برای انباشت است. گفتنی است که از تاریخ 22 مه تاکنون در این ناحیه قرار داریم.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان