در پی اعلام ورشکستگی FTX، قیمت بیت کوین به زیر 17000 دلار سقوط کرد

خانهاخباردر پی اعلام...

آنچه می‌خوانید...

پس از انتشار اخبار ورشکستگی فصل 11 صرافی FTX و کناره گیری سم بنکمن فرید از سمت مدیرعاملی این مجموعه، قیمت بیت کوین، اتریوم و سهام مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال مانند مایکرواستراتژی با ریزش سنیگینی همراه شدند.

مقایسه بیت کوین، اتریوم و مایکرواستراتژی
مقایسه BTC، اتریوم و مایکرواستراتژی

سقوط سهام مرتبط با حوزه کریپتو

به نقل از کوین تلگراف، ارزش سهام شرکت مایکرواستراتژی در پنج روز گذشته سقوط 32.7 درصدی را تجربه کرده است. این شرکت حدود 130 هزار BTC دارد و در نتیجه آن قیمت سهام آن همبستگی زیادی با قیمت بیت کوین دارد. گفتنی است که در حالی ارزش سهام مایکرواستراتژی سقوط کرده که شاخص نزدک با رشد 0.79 درصدی همراه بوده است.

- Advertisement -

در همین حین، سهام شرکت‌های حوزه ماینینگ نیز باریزش همراه بوده است. عملکرد بازاری برترین ماینرهای BTC نیز پایین یوده و در شبانه روز اخیر ماراتون، ریوت و هایو با ریزش‌های 4.95، 5.74 و 16.08 درصدی همراه بوده‌اند.  

عملکرد شرکت‌های ماینینگ
عملکرد شرکت‌های ماینینگ

اتریوم، دومین ارز دیجیتال بازار که اخیرا در حال جشن گرفتن ضدتورمی شدن خود پس از مرج بود نیز با سقوط سنگین 22 درصدی در یک هفته اخیر همراه بوده است. گفتنی است که در هفت روز اخیر بیش از 8000 توکن اتریوم سوزانده شده تا نرخ سالانه به منفی 0.354% برسد. سقوط FTX باعث شده تا ریزش قیمت اتریوم سنگین‌تر شود و علاوه بر آن، معاملات فیوچرز زیادی نیز لیکوئید شوند.

بازگشت بیت کوین به کف ماه ژوئن

داده‌های تریدینگ ویو نشان می‌دهد که قیمت BTC در هفته اخیر سقوط 20 درصدی را تجربه کرده و در پی ورشکستگی صرافی FTX، به کف جدید سالانه خود در محدوده 15742 دلاری رسیده است. همچنین قیمت بیت کوین باعث شده تا ماینرها با سرعت بیشتری به فروش دارایی‌های خود روی بیاورند و فشار فروش را افزایش دهند.

مطلب مفید: صرافی FTX رسما برای ورشکستگی تحت فصل 11 اقدام کرد

بنابر صحبت‌های چارلز ادواردز، تحلیلگر مطرح و موسس صندوق کاپریول، ماینرهای بیت کوین در نمودار منبع باز فشار فروش ماینرهای بیت کوین به محدوده قرمز رسیده‌اند که نشان دهنده بیشترین میزان فروش در 5 سال اخیر است. باید اشاره داشت که همزمان با فروش ماینرها، یک نهنگ بیت کوین حدود 3500 کوین را برای اولین بار از سال 2011 تاکنون انتقال داده است.

توییت ادواردز

آیا به کف قیمتی بیت کوین نزدیک شده‌ایم؟

تحلیلگران درباره رسیدن به کف قیمتی هنوز به اجماع نرسیده‌اند و سناریوهای احتمالی زیادی را مدنظر دارند. د همین رابطه، Mags، یکی از تریدرهای مطرح بازار دو احتمال را برای کف قیمتی بیت کوین در نظر گرفته است.

وی در یک پست توییتری اشاره داشت که در سناریو اول، سطح 15500 دلاری کف قیمتی بوده و بدین ترتیب آنهایی که انتظار 14000 دلار را دارند هیچگاه آن را نخواهند دید. سناریو دوم نیز آن است که شاهد یک سقوط سنگین به محدوده 15500 دلاری خواهیم بود و پس از شکسته شدن این سطح شاهد ریزش به زیر 14000 دلار و کف قیمتی در محدوده 11500 تا 12000 دلار خواهیم بود.

در همین حین، جان ویک، تحلیلگر مطرح بازار معتقد است که به کف قیمتی رسیده‌ایم. وی در پستی توییتری اشاره داشت که به دنبال کنندگان خود گفته بوده است که اگر این کف قیمتی شکسته شود وی معامله فروش باز خواهد کرد. وی در ادامه نیز افزود که در محدوده 17000 دلاری انتظار کف قیمتی را نداشته است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان