رشد افسارگسیخته تورم در آمریکا؛ بیت کوین به زیر 29500 سقوط کرد

خانهاخباررشد افسارگسیخته تورم...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: روز گذشته و قبل از باز شدن بازار وال استریت، داده های تورم آمریکا اعلام شد که به سقوط قیمت بیت کوین به زیر 29500 منجر شد.

نمودار بیت کوین

اگر 29300 دلار از دست برود کار دشوار خواهد شد

داده های تریدینگ ویو نشان می‌دهد که در پی اعلام شاخص قیمت مصرف کننده ماه مه آمریکا، بیت کوین سقوط 600 دلاری را تجربه کرد. علیرغم آنکه مردم امید داشتند بدترین دوران تورمی را پشت سر گذاشته‌اند، داده های اعلامی بیانگر آن است که تورم در یک ماه اخیر 1 % افزایش داشته تا برای اولین بار از سال 1981 تاکنون نرخ تورم در آمریکا به 8.6 % برسد. گفتنی است که پیش بینی می‌شد نرخ تورم افزایشی ۰.۵ درصدی را تجربه کند.

پس از اعلام خبر، بیت کوین در لحظه با ریزش همراه شد و به نظر می‌رسد دلیل آن ادامه دار شدن سیاست های مالی انقباضی آمریکا برای رام کردن افزایش قیمت ها در آمریکا باشد. بنابر داده های بلومبرگ، تریدرها اکنون باید انتظار افزایش نرخ بهره 1.5 درصدی را در ماه های ژوئن، جولای و سپتامبر داشته باشند.

توییت شائپیتز

در پی سقوط بیت کوین، بسیاری از تریدرها منتظر ماندند تا واکنش قیمت به ناحیه رنجی که قیمت مدت هاست در آن قرار گرفته را مشاهده کنند و براساس آن نوسانات آینده بیت کوین را پیش بینی کنند. از نظر مایکل ون دی پوپ، تحلیلگر مطرح بازار کریپتو، سطح مهمی که باید زیر نظر گرفت، 29300 دلار است.

وی پس از اعلام شاخص قیمت مصرف کننده در توییتر به دنبال کنندگان خود گفت که منتظر واکنش قیمت به این سطح است و در صورت از دست رفتن 29300 دلار، سقوط بیشتری را تجربه می‌کنیم که دردناک خواهد بود.

یکی دیگر از تحلیلگران بازار با نام WhalePanda نیز سرمایه گذارانی که به دلیل تورم بالا بیت کوین های خود را می‌فروشند را مورد انتقاد قرار داد. وی در پستی توییتری گفت که فروش بیت کوین به دلیل افزایش تورم احمقانه ترین کاری است که می‌توانید انجام دهید.

مطلب مفید: بالانسر چیست؟ معرفی کامل توکن BAL

برخلاف آمریکا، روبل روسیه روز گذشته رشدی 5 درصدی را تجربه کرد و به نظر دلیل آن اقدامات کاملا برعکس بانک مرکزی این کشور نسبت به فدرال رزرو آمریکا است. بانک مرکزی روسیه نرخ بهره را به پایین ترین حد خود از زمان قبل جنگ با اوکراین رسانده است.

آنتونی پامپلیانو، هم‌بنیانگذار شرکت کریک دیجیتال، در فضای مجازی سیاست‌های مالی آمریکا در حال حاضر را بی برنامه خواند و گفت که تورم در این کشور به یک بحران ملی تبدیل شده است. وی همچنین گفت، آخرین باری که تورم در آمریکا به چنین سطحی رسیده بود، مسئولان این کشور نحوه بررسی شاخص قیمت مصرف کنندگان را تغییر دادند.

نمودار شاخص تورم

بازگشت دلار و سقوط بیشتر بیت کوین و کریپتو

تنها دارایی که از افزایش نرخ تورم رنجی ندید، دلار آمریکا بود. آخرین داده های شاخص دلار که قدرت این ارز را در برابر دیگر ارزها اندازه گیری می‌کند، نشان دهنده بازگشت سریع از یک روند نزولی است و افزایش تورم نیز تنها به بازگشت سریع تر این شاخص و قدرت دلار کمک کرده است.

نتیجه این اتفاق احتمالا ایجاد روزهای سخت تر برای بیت کوین، بازار سهام و دیگر دارایی های ریسکی خواهد بود. در زمان نگارش این مطلب، شاخص دلار در محدوده 103.9 و در نزدیکی اوج 20 ساله خود در محدوده 105 قرار گرفته است.

نمودار شاخص دلار آمریکا

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان