همزمان با افت در بازارهای سهام آسیا، قیمت بیت کوین دوباره به زیر 20000 دلار سقوط کرد

خانهاخبارهمزمان با افت...

آنچه می‌خوانید...

در حالی که تحلیلگران و تریدرها امیدوار بودند قیمت بیت کوین به سمت اهداف بالاتر حرکت کند، ساعاتی پیش قیمت این ارز دیجیتال دوباره به زیر 20000 دلار بازگشت. با این حال باید دقت داشت که در حال حاضر کمی از زیان بیت کوین کمتر شده و این ارز در زمان نگارش این مطلب در ناحیه 20070 دلاری در حال معامله است.

نمودار بیت کوین
نمودار بیت کوین

سطح 19500 دلاری حمایت بیت کوین خواهد بود

داده های تریدینگ ویو نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین تنها یک هفته پس از ریزش به زیر سطح حمایتی 20000 دلاری، امروز و در ساعات معاملاتی آسیا دوباره چنین سقوطی را تجربه کرد. ضعف قیمتی بیت کوین در محدوده 21000 دلاری و در یک روند خنثی مشهود بود و به نظر می‌رسد دلیل اصلی آن نیز ضعف بازارهای سهام باشد.

- Advertisement -

شاخص S&p 500 با ریزشی 2 درصدی و نزدک با ریزشی 3 درصدی همراه بودند. بازارهای آسیا نیز چنین ضعفی را تجربه کردند و بازار هانگ سنگ هنگ کنگ با ریزشی 2.1 درصدی و شاخص شانگهای چین با ریزشی 1.4 درصدی همراه شدند. در همین راستا و با وجود نشانه های صعودی بسیار کم در بازار مانع مهمی سر راه بیت کوین برای سقوط نکردن به زیر 20000 دلار وجود نداشت.

مایکل ون دی پوپ، تحلیلگر مطرح بازار در این باره گفت:

«با توجه به اصلاح بیت کوین انتظار کف قیمتی 20300 دلاری را داشتم. پس از آن نیز سطح حمایتی بعدی ناحیه 20100 دلاری خواهد بود. اگر شاهد شکسته شدن آن نیز باشیم از نظر من 19500 تا 19300 دلار می‌تواند نقش حمایتی خوبی را برای بیت کوین ایفا کند.»

علیرغم حرکات قیمتی اخیر بیت کوین، دیگر منابع تحلیلی نسبت به حرکت احتمالی قیمت و هجوم به مقاومت های پیش رو خوش بین هستند. داده های درون زنجیره ای Material Indicators نشان می‌دهد که ممکن است این رفتار قیمتی همچنان به چالش کشیدن میانگین متحرک 200 هفته ای باشد. میانگین 200 هفته ای یک سطح حمایتی بسیار مهم در بازار نزولی محسوب می‌شود که در ماه ژوئن نقش مقاومتی به خود گرفت.

توییت Material Indicators

مطلب مفید: بررسی کامل ارز دیجیتال لونا و پروژه بلاکچین ترا (TERRA)

سقوط بازار سهام

با بررسی بازار سهام و اقتصاد کلان، کارشناسان نگرانی های زیادی در برابر این فاکتورها دارند و معتقدند که با ضعف اقتصاد کلان، دارایی های ریسکی مانند بازار کریپتو در بازه زمانی بلند مدت اسیب بیشتری خواهند دید. در همین راستا، ماکیل جی بری، سرمایه گذار مطرح پیش بینی کرد که فدرال رزرو در سال جاری سیاست انقیاضی خود در برابر تورم را رها خواهد کرد و خود را با شرایط دیگری تطبیق خواهد داد.

حساب کاربری TXMC در توییتر نیز گفت که با توجه به شرایط فعلی در اقتصاد کلان، تنها یک اتفاق مثبت و مشخص می‌تواند باعث رهایی بیت کوین و آلت کوین ها شود. گفتنی است که این دیدگاه بسیار مشابه کارشناسان دیگر حوزه کریپتو از جمله آرتور هایس، مدیرعامل سابق بیتمکس است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان