عملکرد ضعیف اتریوم در برابر با بیت کوین؛ مرج شبکه آزمایشی هم کارساز نبود

خانهاخبارعملکرد ضعیف اتریوم...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: توکن بومی شبکه اتریوم علیرغم موفقیت انتقال بلاک چین به مکانیسم اثبات سهام در شبکه آزمایشی راپستن، همچنان به ریزش خود در برابر بیت کوین ادامه داده است. روز گذشته قیمت اتریوم در برابر بیت کوین ریزشی 2.5 درصدی را تجربه کرد و به محدوده 0.0586 رسید. این حرکت نزولی در حقیقت اصلاح رالی صعودی به سمت اوج 0.0598 است که دو روز گذشته آغاز شد.

نمودار 4 ساعته اتریوم در برابر بیت کوین

نکته قابل توجه، اصلاح قیمت اتریوم پس از رسیدن به میانگین 50 روزه در نمودار 4 ساعتی است. این مقاومت تکنیکالی از ماه مه تاکنون مانع از صعود اتریوم در برابر بیت کوین شده است.

آیا دلیل ضعف ETH/BTC، اترهای استیک شده (stETH) است؟

نشانه های نزولی تکنیکالی در نمودار اتریوم باعث شد تا حتی موفقیت انتقال آزمایشی شبکه به اثبات سهام نتواند باعث افزایش قیمت شود. همچنین به نظر می‌رسد عدم تعادل میان اتریوم و stETH دلیل دیگری برای این ضعف قیمتی باشد. شرکت تحقیقاتی دلفی دیجیتال در این باره می‌گوید که آزمایش به روزرسانی ادغام موفقیت آمیز بود اما بازار اتریوم واکنشی به آن نشان نداد. به نظر می‌رسد نگرانی ها پیرامون ارتباط اتریوم و stETH مخصوصا پس از اتفاقات ترا باعث ایجاد نگرانی و ضعف قیمت شده است.

چندین پلتفرم دیفای که اتریوم های خود را در قراردادهای هوشمند اثبات سهام این شبکه استیک کرده‌اند، در صورت به تاخیر افتادن دوباره به روزرسانی ادغام نمی‌توانند به سرمایه های خود دسترسی داشته باشند. نتیجه آن لیکوئید شدن و نقد شدن اتریوم است چرا که بسیاری به دنبال پس گرفتن سرمایه های خود هستند.

چنین اتفاقی می‌تواند باعث شود تا این پلتفرم های دیفای stETH های خود را در ازای اتریوم به فروش برسانند. در همین حین اگر دارایی stETH آنها تمام شود ممکن است به دارایی های دیگر خود مانند اتریوم روی بیاورند.

توییت مایک برگرزبرگ

مطلب مفید: بالانسر چیست؟ معرفی کامل توکن BAL

سقوط بیشتر قیمت اتریوم

از دیدگاه تکنیکالی، حرکت نزولی اخیر اتریوم در برابر بیت کوین باعث شد تا ETH/BTC به زیر حمایت چند ماهه خود در سطح 0.0589 برسد. این حمایت شکسته شده با سطح 38.2 فیبوناچی اصلاحی تقاطع دارد و در صورت ادامه یافتن ریزش ها هدف بعدی اتریوم سطح 50 درصد فیبوناچی اصلاحی در 0.0509 خواهد بود و بدین ترتیب شاهد کف جدیدی در سال 2022 از اتریوم در برابر بیت کوین خواهیم بود.

نمودار هفتگی ETH/BTC

گفتنی است که سطح 0.0509 در نزدیکی میانگین متحرک 200 روزه و خط روند صعودی چند ساله این ارز قرار دارد که مدت هاست نقش حمایتی را برای اتریوم ایفا کرده است. این محدوده می‌تواند پایانی چرخه نزولی اتریوم در برابر بیت کوین باشد و در میان مدت باعث افزایش قیمت و بازگشت به سمت محدوده 0.589 شود. با این حال ریزش بیشتر، اتریوم را به سمت 0.043 خواهد برد. برای رخ دادن چنین اتفاقی قیمت باید با ریزشی 25 درصدی همراه شود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان