top banner adv

سقوط قیمت ارزهای دیجیتال و زمستانی که زود فرا رسید!

سقوط قیمت ارزهای دیجیتال و زمستانی که زود فرا رسید!
0
بازدید : 9331

همان طور که حتما تا کنون به نظر شما هم رسیده است، زمستان بازار ارزهای دیجیتال فرا رسیده است. پس از ورشکستگی سلسیوس (Celcius)، ترا (Terra) و 3AC، اکنون صرافی FTX به عنوان یکی دیگر از غول‌های در حال سقوط دنیای رمزارزها به این لیست می‌پیوندد. در این مقاله قصد داریم به جریان سقوط قیمت ارزهای دیجیتال در چند روز اخیر بپردازیم. با فکت کوینز همراه باشید.

سقوط FTX و جنجال‌های سَم بنکمن فراید

داستان در اوایل این هفته، با نگرانی‌ها در مورد ارتباط بین شرکت‌های متعلق به سم بنکمن فراید (Sam Bankman-Fried)، یعنی صرافی FTX و آلامدا ریسرچ (Alameda Research) آغاز شد.

چانگ پنگ ژائو، مدیر عامل بایننس گفت که این صرافی توکن‌های FTT خود را منحل می‌کند. این به دلیل نگرانی در مورد کمبود نقدینگی و بدهی شرکت آلامدا ریسرچ بود. زیرا بیش از یک سوم از دارایی‌های 14.6 میلیارد دلاری آن، توکن های FTT بود.

بنکمن فراید در توییتی که بعداً حذف شد، این ادعا را رد کرد. اما اعلامیه ژائو باعث فروش گسترده FTT و بحران نقدینگی برای FTX شد. سپس ژائو گفت که بایننس صرافی FTX را تصاحب خواهد کرد. اما پس از بازرسی بیشتر امور مالی آن، این معامله لغو شد.

بیشتر بخوانید : بررسی 5 عامل مهم در هفته پیش روی بیت کوین (14 شهریور)

بیشتر بخوانید : تحلیل 5 ارز دیجیتال مهمی که این هفته باید زیر نظر بگیرید (10 مرداد 1401)

بیشتر بخوانید: مدیر امنیتی کراکن مدعی شد هکر صرافی FTX را شناسایی کرده است

اکنون حجم بسیار زیاد برداشت‌ها این صرافی را فلج کرده است و بنکمن فراید علاوه بر بررسی، به دنبال یک کمک مالی 8 میلیارد دلاری است. این شکست به دو دلیل بر بازارهای ارزهای دیجیتال تأثیر می گذارد. از یک طرف، پورتفولیوی آلامدا ریسرچ در حال لیکوئید شدن (از بین رفتن) است که پیامدهایی برای دارایی‌های بزرگ و مهم آن یعنی ارزهای دیجیتال SOL و FTT دارد.

از سوی دیگر، این که چگونه یک رمزارز و شخصیتی مانند بنکمن فراید می‌تواند به طرز فاجعه باری در محاسبات خود اشتباه کرده باشد، جای بسی تعجب دارد. فشار فروش و روند نزولی شدید قیمت‌ها می‌تواند بازار ارزهای دیجیتال را به مرحله نهایی چرخه نزولی سوق دهد. در این مرحله به احتمال زیاد بنکمن فراید تسلیم خواهد شد و اعلام ورشکستگی خواهد کرد. پس‌لرزه‌های این رخداد، منجر به سقوط قیمت ارزهای دیجیتال دیگر نیز شده است.

بیشتر بخوانید: ماجرای صرافی FTX و بایننس و سقوط بازار ارز دیجیتال چه بود؟

شکسته شدن میانگین متحرک نمایی 50 ماهه

بیشتر بخوانید : ظهور NFT اوردینال ‌(NFT Ordinals)؛ تحلیل آنچین شماره ۵۵ (۲۵ بهمن ۱۴۰۱)

سقوط قیمت ارز دیجیتال در نتیجه‌ی شکسته شدن میانگین متحرک نمایی (EMA) 50 ماهه

اگر بازار ارزهای دیجیتال از میانگین متحرک نمایی 50 ماهه خود در حدود 1.007 تریلیون دلار عبور می‌کرد، می‌توانست حدود 60 درصد رشد کند.

در عوض، این میانگین را به سمت پایین شکست و ارزش بازار یا مارکت کپ را به سطح حمایت حدود 850 میلیارد دلار رساند. اگر این حمایت از بین برود، بازار کریپتو ممکن است به محدوده بین 766 میلیارد دلار یا به 535 میلیارد دلار سقوط کند.

قیمت FTT می‌تواند به صفر سقوط کند!

قیمت FTT احتمالاً می‌تواند به صفر برسد. اما آیا این قیمت بازیابی می‌شود؟

به دلیل بحران‌های موجود، قیمت FTT از کمی کمتر از 27 دلار به حدود 2.5 دلار کاهش یافت. تا زمانی که توکن‌های FTT همچنان نقد شوند، فشار فروش بسیار زیاد خواهد بود. از نظر تئوری، شیب نزولی احتمال دارد که ارزش این دارایی را به عدد صفر برساند.

به محض اینکه فروش توکن‌های FTT به پایان برسد، برگشت بالقوه آن می‌تواند بسیار قوی باشد. از نقطه نظر تحلیل تکنیکال، در سناریوهای افراطی مانند اینها نمی‌توان اظهارات معناداری کرد.

بیشتر بخوانید: مدیر امنیتی کراکن مدعی شد هکر صرافی FTX را شناسایی کرده است

سقوط قیمت ارز دیجیتال سولانا (SOL)

سقوط قیمت ارز دیجیتال سولانا به زیر منطقه حمایت 18 تا 22 دلار سقوط می‌کند

فشار فروش FTT، به قیمت سولانا نیز ضربه بزرگی زد. این به این دلیل است که FTX سولانا را قویاً در اکوسیستم خود ادغام کرده بود. علاوه بر این، بنکمن فراید یک سرمایه گذار اولیه و معتبر در سولانا بود.

سولانا در حال حاضر در منطقه حمایت بین 18 تا 22 دلار است. در این مرحله، توکن SOL می‌تواند یک جهش قوی را تجربه کند. با این حال، اگر از این حمایت عبور کند، قیمت حتی می‌تواند قبل از رسیدن به سطح حمایت بعدی خود به سطح 5 دلار کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: چانگ پنگ ژائو: سقوط FTX صنعت ارزهای دیجیتال را چندین سال عقب انداخت

حمایت کلیدی اتریوم

بیشتر بخوانید : 3 معیار کلیدی که نشان می‌دهد حمایت 1600 دلاری اتر قدرت چندانی ندارد

قیمت اتریوم در حمایت افقی است

در این بازار نزولی و در راستای سقوط قیمت ارزهای دیجیتال، اتر نیز ضربه سختی خورده است. چند روز پیش قیمت اتریوم حدود 1700 دلار بود، اما اکنون حدود 1200 دلار است. اگر اتریوم حمایت بین 1200 تا 1250 دلار را بشکند، می‌تواند به پایین‌ترین محدوده سالانه خود یعنی حدود 880 دلار بازگردد. اگر این حمایت نیز شکسته شود، قیمت ممکن است تا محدوده 290 تا 400 دلار کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: بلاک‌های اتریوم در تطابق با قوانین OFAC؛ یک گام دیگر به سانسور در شبکه نزدیک شده‌ایم

سقوط قیمت بیت کوین به پایین‌ترین حد یک سال اخیر خود

قیمت بیت کوین به پایین‌ترین حد خود در دوره‌ی یک ساله رسیده است

بیشتر بخوانید : بازار متلاطم بیت کوین و جریان سرمایه ورودی آهسته؛ ‌تحلیل آنچین ۲۷ تیر ۱۴۰۲

قیمت بیت کوین اکنون به حدود 17440 دلار رسیده است. البته باز هم پتانسیل افت قیمت وجود دارد، و سطح حمایت بعدی BTC در حوالی 13880 دلار است.

اگر قیمت بیت کوین از این سطح حمایت سقوط کند، ممکن است تا ناحیه حمایتی 10800 الی 13880 دلار نفوذ کند. این که آیا بیت کوین به زیر مرز 10 هزار دلار سقوط خواهد کرد یا خیر جای سوال دارد.

اما اگر این اتفاق بیفتد، بیت کوین چقدر می تواند زیر قیمت ده هزار دلار باقی بماند؟ آیا سقوط قیمت ارزهای دیجیتال باز هم ادامه خواهد داشت؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

آیا سقوط قیمت ارزهای دیجیتال ادامه خواهد داشت؟

اگر در چند روز آینده قیمت بیت کوین از سطح حمایت سقوط کند، ممکن است تا ناحیه حمایتی 10800 الی 13880 دلار نیز کاهش داشته باشد.

آیا زمستان ارزهای دیجیتال فرا رسیده است؟

احتمالاً بله، زمستان بازار ارزهای دیجیتال فرا رسیده است. پس از ورشکستگی سلسیوس (Celcius)، ترا (Terra) و 3AC، اکنون صرافی FTX به عنوان یکی دیگر از غول‌های در حال سقوط دنیای رمزارزها به این لیست پیوسته است.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x