قیمت استیبل کوین USDD ترون به زیر یک دلار سقوط کرد

خانهاخبارقیمت استیبل کوین...

آنچه می‌خوانید...

استیبل کوین الگوریتمی ترون (USDD) اوایل امروز پگ دلاری خود را از دست داد و به 0.97 دلار سقوط کرد. در حال حاضر استیبل کوین USDD در حوالی 0.98 دلار معامله می‌شود.

به گزارش د بلاک، از زمان راه‌اندازی این دومین باری است که این استیبل کوین پگ (Peg) دلاری خود را از دست می‌دهد. در ماه ژوئن بهای USDD تا 0.96 دلار کاهش یافت اما مجددا دوباره پگ یک دلاری خود را به دست گرفت.

- Advertisement -

کاهش قیمت استیبل کوین USDD به دنبال کاهش شدید نقدینگی سایر استیبل کوین‌های موجود در استخرهای مربوطه در پلتفرم کرو رخ داده است. کرو یکی از معروف‌ترین پلتفرم‌های دیفای مبتنی بر شبکه اتریوم است که معامله‌گران در آن می‌توانند استیبل کوین الگوریتمی شبکه ترون را با سه استیبل کوین دیگر معامله کنند. در حال حاضر، بیش از 80% کل وجوه موجود در استخر نقدینگی کرو را USDD تشکیل می‌دهد که نشان می‌دهد معامله‌گران، استیبل کوین‌های تتر، USDC و DAI را ترجیح می‌دهند.

USDD، استیبل کوینی غیرمتمرکز با پشتوانه رمزارز است که توسط دائو ترون منتشر و عرضه می‌شود. ارز دیجیتال ترون پشتوانه اصلی این استیبل کوین است اما در میان ذخایر، نام بیت کوین و چند استیبل کوین متمرکز دیگر نیز به چشم می‌خورد.

دائو ترون مدعی است USDD، تا 200% وثیقه مضاعف دارد؛ این یعنی برای هر واحد از این ارز 2 دلار وثیقه وجود دارد. بر اساس وب سایت رسمی دائو ترون، ارزش بازار استیبل کوین الگوریتمی این شبکه 725 میلیون دلار است و در حال حاضر، توسط بیش از 1.45 میلیارد دلار ارز دیجیتال پشتیبانی می‌شود.

به دنبال این اتفاق، جاستین سان، بنیانگذار ترون در توییتی از خرید بیش از یک میلیون واحد USDD برای حفظ بهای یک دلاری آن خبر داد. سان در این تراکنش از استیبل کوین USDC برای خرید USDD استقاده کرده است. با این حال، مشخص نیست این رقم از دارایی شخصی خود سان بوده یا از پشتوانه موجود در خزانه دائو ترون استفاده شده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان